Announcement

Collapse
No announcement yet.

rør lengder

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • rør lengder

    kossen kan man regne ut disse aero portene i lengde å dim te den kassen du har bygd deg, har sittet å lurt på det mds probox programmet men får jo ikje opp lengden på røret er det noen regler å fysiske lover på koss det røret skal være
    øl å høna kan du sjøna- fitta å dramm er mitt program

  • #2
    Det som spiller inn er volum på kassa (etter at volum av sub og port er trukket fra), portarealet og lengden på porten.

    Last ned winISD fra www.linearteam.dk og regn ut lengde med det.

    Bare velg et hvilket som helst element fra listen så kan du bruke programmet til å regne ut porter. Er egentlig bare det jeg anbefaler deg til å bruke det til. Blir mer rot enn nytte av å beregne kasser med et slikt program har jeg erfart..
    Jonas Tautra
    - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
    Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

    Comment


    • #3
      har prøvd det der fatta 0 av heila greia er litt for avansert for meg det der sku heller hatt ein enklere løsning hehe
      øl å høna kan du sjøna- fitta å dramm er mitt program

      Comment


      • #4
        ikke så avasnert det der

        new project og så velger du et element fra listen.
        Trykker frem til du kan velge kassetype. Da velger du vented.
        Så trykker du frem til du får frem en graf.
        Der kan du taste inn volum av kassa di.
        Så er det en side der som heter vent eller port eller noe sånt
        Der velger du type port og diameter og antell..
        Så taster du inn lengde på porten og går tilbake til "box" så ser du avstemningsfrekvensen du havner på.
        Eller så taster du inn port med størrelse og antall og går på "box" og taster inn den frekvensen du ønsker å tune til. Så¨står lengden du må ha på port siden igjen.

        Ikke verre enn det i grunn. Bare lek deg litt med det så lærer du det nok kjapt
        Jonas Tautra
        - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
        Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

        Comment


        • #5
          Da er det nok enklere å betale noen til å gjøre jobben for seg. Jeg vet Eltek gjør slik, og Dag Johansen her på forumet kan sikkert også.

          Et simuleringsprogram finner ikke "automagisk" den beste kassa for et element, du må selv justere parametrene (volum, tuningfrekvens osv) til du får frem det resultatet du er ute etter

          Comment


          • #6
            tusen takk for info
            øl å høna kan du sjøna- fitta å dramm er mitt program

            Comment

            Working...
            X