Announcement

Collapse
No announcement yet.

hjelp til å velge bass

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • hjelp til å velge bass

    heisann jeg har to forskjellige 15" å tenkte å lage kasse til en av de å bruke i bilen. hvilken av disse ville dere brukt? planen var å kjøre med lukka kasse. dette skal inn i en calibra og jeg spiller mest rock og metall. men liker å dra på med mye bass til tider.

    bass 1 cerwin vega v-max154

    fs 17hz
    qts 0.47
    qms 9.80
    qes 0.50
    vas 202 liter
    sensitivity 2.8v@1m 93db
    powerhandling 400wrms
    powerhandling peak 1000w

    bass 2 er en cerwin vega v-max154 mk2

    fs 23,40hz
    qts 0.56
    qms 4.20
    qes 0.63
    vas 82.3
    sensitivity 2.8v@1m 87.80
    powerhandling 600wrms
    powerhandling peak 1200w

    bass 1 er den med rødt oppheng. bass 2 den andre :P



    Cerwin Vega! Pioneer

  • #2
    Skal du ha noe som går i kjelleren så bygger du en lukka kasse på 80-100liter til den med rød ring, du kan også fint slenge den andre i samme kasse, så kan du høre hvem av dem som passer deg best.
    [SIZE="3"][B][FONT="Trebuchet MS"]Joakim Skovlund[/FONT][/B][/SIZE]
    [SIZE="2"][B][COLOR="DimGray"][FONT="Trebuchet MS"][/FONT][/COLOR][/B][/SIZE]
    [SIZE="1"]Mobil: 943 55 200 - Epost:[EMAIL="joakim@skovlund.no"][COLOR=Blue]joakim@skovlund.no[/COLOR][/EMAIL][/SIZE]

    Comment


    • #3
      Begge har vel samme monteringsdiameter? Bygg kassa og test med begge elementene.. Med litt hjelp av en EQ så kommer du veldig langt i en 80-100L lukka kasse.
      Torbjørn J. - [B]PM er deaktivert, bruk e-post.[/B]
      [B]Bilen[/B]: Pioneer p99rs - Mcintosh MC431 - Brax X2000.2 - Mosconi 300.2
      Hjemme: Yamaha RXA3010 | XPA-5 x 2 | Emotiva ERT-8.3 | ERM-6.3 | ERD-1 x 4 | HFS sub * 2 | SVS AS-EQ1

      Comment


      • #4
        begge har samme monteringsdiameter ja. gjenstår vell egentlig bare å finne noen som tar på seg å bygge kasse da.
        (jeg er elendig på slikt)
        men når man kommer opp i rundt 100liter så har jeg en annen bass som må taes med i beregningene og :P

        stroker12

        fs 45hz
        qts 0.23
        qms 8.88
        qes 0.23
        vas 21.5
        sensitivity 2.8v@1m 92db
        powerhandling 1000w
        Cerwin Vega! Pioneer

        Comment


        • #5
          Har du plass til det, stroker.
          Mvh
          Rolf Try Nygård

          Comment


          • #6
            men da er d store spørsmålet hvilken kasse man bør ha på den? ser cerwin vega sitt forslag er 3.20 ft 3 med en 6" port som er 18.28". 3,20ft 3 er vell rundt 92l? dette er da totalt volum med bass og port medregnet. men problemet er att strokern er 4ohm så ikke lett å få tak i bra forsterker til den.
            Cerwin Vega! Pioneer

            Comment

            Working...
            X