Announcement

Collapse
No announcement yet.

Forslag Forsterker: 2 15"Dynabel

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Originally posted by Hifonic View Post
    Men tror ikke jeg vil anbefale Duo i akkurat dette tilfellet. Den er ikke like effektiv som en klasse-d monoblokk og dermed vil eieren måtte ha enda større strøm tilgjengelig. Er tross alt trykk denne karen er ute etter Da holder det nok fint med en monoblokk som er litt mer effektiv.


    du har sjønt d hifonic jeg elsker TRYKK har en veldig stor kasse til di dynabelene da :P



    går akkuratt baki golfen (- bakseter )
    2 x 15" DynaBel Dy 9815 - 342 liter el port tuning, 24,94 hZ -
    Ruben Fosse

    Comment


    • #17
      Oida, før du pøser på med effekt i den kassa MÅ du fikse den porten!
      Om du lurer på hva jeg mener kan vi ta det på pm, så slipper vi å rote til denne tråden
      Jonas Tautra
      - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
      Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

      Comment


      • #18
        Klasse a/b er lekkert det, men uansett så er bra strøm alltid viktig. Og for å drive den SPL ICE 3500 i 0.5 ohm så skal han ha mye strøm, da forsterkeren blir ineffektiv ved 0.5 ohms last. Selvfølgelig er den mer effektiv enn en klasse a/b, men vi snakker ikke om effektivitet på 78% i 0.5 ohm.

        Men skal man se på minst mulig batteri kostnad, så kunne klasse D absolutt være et alternativ, men vil heller kjøpe det 1 batteriet ekstra uansett, for du kan aldrig ha for mye strøm, men det vet du jo når man ser på de heftige bilene du har bygd
        Mvh
        J. Holm
        www.b2audio.com
        http://facebook.com/b2audio

        Comment


        • #19
          Klasse AB er konge det, men ikke til bruken her tenker jeg
          Ice3500D er faktisk ganske effektiv ved 0,5 ohm. Men tryggere å kjøre to mindre forsterkere i 1ohm, det er jeg helt enig i. Spesielt om man har lite strøm i utgangspunktet.
          Jonas Tautra
          - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
          Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

          Comment


          • #20
            kan jo ikke ta d på pm nr d ikke går å sende til deg pga innboksen din er full da
            2 x 15" DynaBel Dy 9815 - 342 liter el port tuning, 24,94 hZ -
            Ruben Fosse

            Comment


            • #21
              Originally posted by Hifonic View Post
              Klasse AB er konge det, men ikke til bruken her tenker jeg
              Ice3500D er faktisk ganske effektiv ved 0,5 ohm. Men tryggere å kjøre to mindre forsterkere i 1ohm, det er jeg helt enig i. Spesielt om man har lite strøm i utgangspunktet.
              Enige i mye vi
              Mvh
              J. Holm
              www.b2audio.com
              http://facebook.com/b2audio

              Comment


              • #22
                Kan du gi oss komplette mål på kassa?

                Port og alt.
                Mvh
                Rolf Try Nygård

                Comment


                • #23
                  har mista tegninga, men har et bilde som kan hjelpe sånn ca? du ser ikke mål, men du ser hvor lang porten er i forhold til bakveggen :P den skal være 90x60x60 om jeg ikke husker helt feil :P
                  2 x 15" DynaBel Dy 9815 - 342 liter el port tuning, 24,94 hZ -
                  Ruben Fosse

                  Comment


                  • #24
                    Om jeg ikke ha bomma helt nå..

                    Morsom tuning:

                    Mvh
                    Rolf Try Nygård

                    Comment


                    • #25
                      Regner med Hifonics mener fikse porten på denne måten, få vekk de "avrundingene", og runde av slik som de røde anmerkningene viser:

                      [URL="http://www.facebook.com/OttesenDesign"]http://www.facebook.com/OttesenDesign[/URL]

                      Comment


                      • #26
                        så egentlig mye tøffere ut og da :P vil d ha mye å si på bassen ? og lydkvaliteten ?
                        2 x 15" DynaBel Dy 9815 - 342 liter el port tuning, 24,94 hZ -
                        Ruben Fosse

                        Comment


                        • #27
                          neptyr, du har bomma på åssen innsiden av kassa ser ut :P se på bildet med han fyren i svart, og se på siden av kassa der har du sånn den ser ut inni
                          2 x 15" DynaBel Dy 9815 - 342 liter el port tuning, 24,94 hZ -
                          Ruben Fosse

                          Comment


                          • #28
                            Jeg har jo ikke tegna det, det er bare at det er porta kasse.....
                            Mvh
                            Rolf Try Nygård

                            Comment


                            • #29
                              Jeg må bare få sagt med tekst, at nicket til trådstarter + bildet med kassa, kvalifiserer til terningkast 6!

                              Comment


                              • #30
                                hehe :P er jo a en grunn jeg bydge kassa diger da :P vil flytte mye luft :P naboene likte ikke helt at jeg brukte den på rommet( i kjelleren av et rekkehus) på en cerwin vega a2,6kw med et greit filter på :P
                                2 x 15" DynaBel Dy 9815 - 342 liter el port tuning, 24,94 hZ -
                                Ruben Fosse

                                Comment

                                Working...
                                X