Announcement

Collapse
No announcement yet.

subb som spiller pent, prisklasse rundt 4 lapper. alpine x ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • subb som spiller pent, prisklasse rundt 4 lapper. alpine x ?

    hei, leiter etter subb til a3 en, er en sportback, så har litt plass.

    pris klasse 4000 eller rimeligere.
    spiller dypt uten alt for stor kasse, har litt løst å prøve å bygge båndpasskasse.
    trenger ikke å spille mongohøyt.
    viktig at den spiller pent, å presist

    har hatt veldig løst på alpine x men har ikke hørt noen erfaringer angånde den... noen meninger om den ?
    | Audi A3 Sb 09 | Pioneer Avh-4200dvd | B2audio Ac 12wc | Focal 165V30|

  • #2
    har selv Alpine Type X10 i porta kasse som spiller inn via skiluken/hullet i en Volvo 240 Sedan.
    Og dette spiller dypt og pressist og ikke minst pent

    Jeg anbefaler den
    ¤ Pioneer DEH-P88RSII ¤ Infinity ¤ Focal ¤ Rockford Fosgate P450.4 ¤ Digital Design M1B ¤ Digital Design Redline series ¤
    Pitbull-Racing Mvh Peder Akilles Kristiansen

    Comment


    • #3
      http://www.bilradiospes.no/m/shop/?p...436&id=&vn=736

      Med en godt avstivet MDF kasse, så har du en sub som leverer!

      Den er i 12, du kan jo også gå for 15, men da må du ha større kasse :/

      Comment


      • #4
        Originally posted by Morten-st View Post
        http://www.bilradiospes.no/m/shop/?p...436&id=&vn=736

        Med en godt avstivet MDF kasse, så har du en sub som leverer!

        Den er i 12, du kan jo også gå for 15, men da må du ha større kasse :/
        visst nye t1 serien spiller som forrige får du vertfall ikke en sub som spiller pent! høyt og forholdsvis dypt ja, men laaaangt ifra pent.

        Comment


        • #5
          Originally posted by young-b View Post
          hei, leiter etter subb til a3 en, er en sportback, så har litt plass.

          pris klasse 4000 eller rimeligere.
          spiller dypt uten alt for stor kasse, har litt løst å prøve å bygge båndpasskasse.
          trenger ikke å spille mongohøyt.
          viktig at den spiller pent, å presist

          har hatt veldig løst på alpine x men har ikke hørt noen erfaringer angånde den... noen meninger om den ?
          Bass er 50% element og 50% kasse.
          Med båndpass er det litt anderledes, 90% element og 90% kasse!
          Jeg ser at tiden er inne for å finne et godt element til båndpasskasse.
          Hva har du av frontsett?
          Hva slags bil? Sedan, kombi eller stv.?

          Mvh
          Dag johansen
          "Gimme the hammer... Naaaw not that one, the freakin' big one- I'll MAKE it fit!"

          Comment


          • #6
            Originally posted by Akilles View Post
            har selv Alpine Type X10 i porta kasse som spiller inn via skiluken/hullet i en Volvo 240 Sedan.
            Og dette spiller dypt og pressist og ikke minst pent

            Jeg anbefaler den
            Hmm, ja alpine er det nesten ingen som har her heller, så er jo litt artig å ha det vist det spiller greit
            | Audi A3 Sb 09 | Pioneer Avh-4200dvd | B2audio Ac 12wc | Focal 165V30|

            Comment


            • #7
              Originally posted by Dag Johansen View Post
              Bass er 50% element og 50% kasse.
              Med båndpass er det litt anderledes, 90% element og 90% kasse!
              Jeg ser at tiden er inne for å finne et godt element til båndpasskasse.
              Hva har du av frontsett?
              Hva slags bil? Sedan, kombi eller stv.?

              Mvh
              Dag johansen
              frontsett focal 165V30
              men er ikke montert enda pga har ikke forsterker, helt enda skal bestille når den kommer på lager på sonicelectronix
              bil audi a3 sportback
              | Audi A3 Sb 09 | Pioneer Avh-4200dvd | B2audio Ac 12wc | Focal 165V30|

              Comment


              • #8
                Originally posted by pgoutlaw View Post
                visst nye t1 serien spiller som forrige får du vertfall ikke en sub som spiller pent! høyt og forholdsvis dypt ja, men laaaangt ifra pent.
                Justert rett, med stiv og bra kasse og med en forsterker som klarer å drive den sånn som den er ment til å bli dreven.
                Da tenker jeg ikke på en forsterker på 500wrms når subben skal ha 1000wrms.
                Da er det dømt til å bli rumbling og høy ukontrollert bass.

                Comment


                • #9
                  Originally posted by Morten-st View Post
                  Justert rett, med stiv og bra kasse og med en forsterker som klarer å drive den sånn som den er ment til å bli dreven.
                  Da tenker jeg ikke på en forsterker på 500wrms når subben skal ha 1000wrms.
                  Da er det dømt til å bli rumbling og høy ukontrollert bass.
                  har selv hatt denne subben og prøvd den i forskjellige bassrefleks kasser med forskjellig tuning og forskjellige trykkammer kasser. testet på rf bd1000.1 eller hva den heter, låt ræva. prøvd på pg outlaw og det låt fremdeles ræva. har også testet på en pg zx600ti og det låt ikke så overraskende, ræv. outlaw og zx er noen gode sq amper også, for å nevne det.

                  hørt mange andre som har denne og og ikke hørt en eneste en som har fått dette elementet til å spille pent!

                  men så sier jeg at visst nye t1 er som gamle t1... noe jeg ikke vet. gamle t1 spiller ikke pent. ikke i mine ører vertfall og vet om mange som er enige om akkurat det.

                  Comment


                  • #10
                    Tenker litt på båndpass selv, noen av Audio-System sine basselementer virker intr der (dynabel.no og Judys bilstereo)..

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by young-b View Post
                      frontsett focal 165V30
                      men er ikke montert enda pga har ikke forsterker, helt enda skal bestille når den kommer på lager på sonicelectronix
                      bil audi a3 sportback
                      Den bilen er det lett å få fin bass i og det er ingen grunn til å bygge båndpass.
                      Jeg hadde valgt en 12 tommer da det gir bra med trykk i levelig kassestørrelse.
                      Digital Designs 25-serie er fine elementer, B2 AC12 er et godt element, Fusion Powerplant er på tilbud hos Installbay, et element man ikke skal kimse av i 60 liter reflekskasse.
                      Hertz HX spiller bra..... my å velge i.

                      Rockford elementet det er linket til i denne tråden kjenner jeg ikke til, men har den et snev av likhet med sine forfedre hadde jeg greit styrt unna, tunge membraner, litt liten magnetkraft gjør de vanskelige å kontrolere.
                      De spiller dyyyypt, men uten kontroll.

                      Mvh
                      Dag Johansen
                      "Gimme the hammer... Naaaw not that one, the freakin' big one- I'll MAKE it fit!"

                      Comment


                      • #12
                        "kupper" tråden din litt..

                        Hvordan er digital designs 9510/12 serien?
                        Til hvilken bruk passer disse?
                        ser at de leveres med 2*1 ohm og 2*2 ohm, i hvilken ohm kan disse kobles?

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by puma View Post
                          "kupper" tråden din litt..

                          Hvordan er digital designs 9510/12 serien?
                          Til hvilken bruk passer disse?
                          ser at de leveres med 2*1 ohm og 2*2 ohm, i hvilken ohm kan disse kobles?
                          De elementene egner seg til bassbruk egentlig!

                          Men fra spøk til revolver:

                          Enkel matematikk:
                          2stk 1ohms spoler i parallell: 0,5ohm (1 / 2 = 0,5)
                          2stk 1ohms spoler i serie: 2ohm (1 + 1 = 2)

                          Det andre håper jeg du klarer å regne ut selv
                          Mvh Tony
                          - The only road to take is perfection itself

                          Comment


                          • #14
                            ganske sikker på at det blir ac 12 fra b2 audio
                            | Audi A3 Sb 09 | Pioneer Avh-4200dvd | B2audio Ac 12wc | Focal 165V30|

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by Morten-st View Post
                              Da tenker jeg ikke på en forsterker på 500wrms når subben skal ha 1000wrms.
                              Da er det dømt til å bli rumbling og høy ukontrollert bass.
                              Skal ha 1000W? Du mener at man skal fore den med 1000W hele tiden for at det ikke skal bli rumling og ukontrollert med andre ord? Forklar gjerne litt mer om denne sammenhengen mellom lydkvalitet og watt er du grei?
                              [URL="http://www.facebook.com/OttesenDesign"]http://www.facebook.com/OttesenDesign[/URL]

                              Comment

                              Working...
                              X