Announcement

Collapse
No announcement yet.

4" 2 veis sett hva finnes det for salg i norge

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • 4" 2 veis sett hva finnes det for salg i norge

    Som sagt over her.
    Er på jakt etter 4" kompsett 2 veis med grei punch og grei lyd i.
    For helst en ikke altfor høy pris.

    Maks pris er 2000.-

    Så hva har folket og anbefale?
    ¤ Pioneer DEH-P88RSII ¤ Infinity ¤ Focal ¤ Rockford Fosgate P450.4 ¤ Digital Design M1B ¤ Digital Design Redline series ¤
    Pitbull-Racing Mvh Peder Akilles Kristiansen

  • #2
    Til den prisen er det ikke lett å slå det du kan sette sammen fra parts express eller Dynabel. Du har jo spilleren til aktiv deling også, enda mer lettvint da...

    Comment


    • #3
      Står mellom Caliber,GZ,Eton komponentsett under 2000,-
      Så bare komme med forslag.


      Miniboom: kan strekke meg til 3000,-
      ¤ Pioneer DEH-P88RSII ¤ Infinity ¤ Focal ¤ Rockford Fosgate P450.4 ¤ Digital Design M1B ¤ Digital Design Redline series ¤
      Pitbull-Racing Mvh Peder Akilles Kristiansen

      Comment


      • #4
        da kan du jo få focal til 2500 og 2800..
        [URL="http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=6201"]Mercedes ML 270 CDI[/URL] <-- Link til tråd
        Alpine, Mosconi, Pioneer, JL Audio, DLS, Elemental Designs, Stinger

        Comment


        • #5
          Audio-System, DLS og Eton er de egentlige alternativene spør du meg (når man ikke snakker om løse komponenter)..
          GZ settet har jeg allerede hatt, og ser ingen grunn til å kjøpe igjen, Caliber er tjaaa...

          EDIT: så ikke før nå at det kan strekkes til 3K, da er Focal absolutt med i gamet.

          Selv vurderer jeg sterkt Audio-System HX100SQ i kombinasjon med HX-08SQ.
          Men har ikke fått sjekket nøye om den 8" duger til det bruket ennå..
          Last edited by Johan; 23-11-2010, 13:26.

          Comment


          • #6
            Johan: Linker til DLS og Audio-system settes pris på
            ¤ Pioneer DEH-P88RSII ¤ Infinity ¤ Focal ¤ Rockford Fosgate P450.4 ¤ Digital Design M1B ¤ Digital Design Redline series ¤
            Pitbull-Racing Mvh Peder Akilles Kristiansen

            Comment


            • #7
              Audio System HX-100SQ er et fint sett.
              http://www.mamut.net/dynabel/subdet851.htm
              [SIZE="3"][B][FONT="Trebuchet MS"]Joakim Skovlund[/FONT][/B][/SIZE]
              [SIZE="2"][B][COLOR="DimGray"][FONT="Trebuchet MS"][/FONT][/COLOR][/B][/SIZE]
              [SIZE="1"]Mobil: 943 55 200 - Epost:[EMAIL="joakim@skovlund.no"][COLOR=Blue]joakim@skovlund.no[/COLOR][/EMAIL][/SIZE]

              Comment


              • #8
                Finner vel det meste av Audio-System, DLS og Focal i denne katerogien: http://www.judysbilstereo.no/webshop/category/8882

                Comment


                • #9
                  Originally posted by Joakim View Post
                  Audio System HX-100SQ er et fint sett.
                  http://www.mamut.net/dynabel/subdet851.htm
                  Ikke ille det nei.
                  Lurer på åssen dette låter med aktiv deling
                  ¤ Pioneer DEH-P88RSII ¤ Infinity ¤ Focal ¤ Rockford Fosgate P450.4 ¤ Digital Design M1B ¤ Digital Design Redline series ¤
                  Pitbull-Racing Mvh Peder Akilles Kristiansen

                  Comment


                  • #10
                    En kombo med 4" fra Tang Band, og 1" fra Peerless/Vifa vil komme på ca. 1500,- for alt. De diskantene låter hvertfall bedre enn det som følger med i noe komponentsett jeg har hørt i "normal" prisklasse, og jeg hadde noen 4" fra Tang Band med titan-membran, som virkelig sparket fra seg!

                    Skal det virkelig være punch og du ikke kan gå opp i størrelse, kan du jo vurdere de 4-tommers "bass"-elementene til Tang Band, med lang slaglengde, og så en liten fulltone fra 2-3-500hz og opp (avhengig av plass og plassering).

                    Blir litt kompromisser når 4" er maks størrelse i et toveis oppsett...

                    Comment


                    • #11
                      Har Peerless v-line diskanter liggende
                      Så da blir det jo eventuellt bare 4" TangBand elementene jeg trenger

                      Har gode erfaringer med Tang Band fra før av, og liker lyd signaturen de har (dog er ikke jeg så veldig proff, blir som rent amatør messig utsagn dette)


                      Men la oss si ett opssett med Tang Band 4" og peerless diskantene jeg har, blir jeg og få den lyden jeg er ute etter?
                      Endel fylde og god med punch i bunn og mye lydkvalitet er jeg ute etter.


                      Kan også fortelle att dette skal inn i en Vovlo 240 sedan, der det foreløpig er kun 4" jeg har rådighet og få på plass.
                      Så dette er midleretidig løsning da jeg skal støpe nye dørsider.
                      (når den tid kommer da )
                      ¤ Pioneer DEH-P88RSII ¤ Infinity ¤ Focal ¤ Rockford Fosgate P450.4 ¤ Digital Design M1B ¤ Digital Design Redline series ¤
                      Pitbull-Racing Mvh Peder Akilles Kristiansen

                      Comment


                      • #12
                        Altså...
                        Punch er litt vrient å få fra en 4", men de du nevner funker knall som mellomtone og gir endel nedover også. Det er bare ikke helt "plug and play" å få det til å låte om det skal deles med en diskant i toppen. Kommer veldig an på spiller og resten, hva man har av justeringsmuligheter, men det er absolutt et bra sett!

                        HX-100SQ er kanskje enklere å få til og diskanten er veldig bra! Tåler endel også..

                        Siden du har Vifa diskantene allerede og kan dele aktivt, så fungerer TB 4" helt fint om du gjør litt ut av montering/justering. Del mellom diskant og mellomtone ved 4-5khz så funker det nais..
                        [SIZE="3"][B][FONT="Trebuchet MS"]Joakim Skovlund[/FONT][/B][/SIZE]
                        [SIZE="2"][B][COLOR="DimGray"][FONT="Trebuchet MS"][/FONT][/COLOR][/B][/SIZE]
                        [SIZE="1"]Mobil: 943 55 200 - Epost:[EMAIL="joakim@skovlund.no"][COLOR=Blue]joakim@skovlund.no[/COLOR][/EMAIL][/SIZE]

                        Comment


                        • #13
                          http://www.parts-express.com/pe/show...number=264-872
                          disse er det jeg tenker som mids sammen med vifa diskanten.

                          Joakim: er de du tenker med dele frekvensene?
                          eventuelt hvor lavt kan jeg dele disse.


                          Blir litt "improving" av både baffel og dørtrekk/sider når disse skal bli montert
                          ¤ Pioneer DEH-P88RSII ¤ Infinity ¤ Focal ¤ Rockford Fosgate P450.4 ¤ Digital Design M1B ¤ Digital Design Redline series ¤
                          Pitbull-Racing Mvh Peder Akilles Kristiansen

                          Comment


                          • #14
                            Jeg kommer til å ende opp med omtrent samme opplegg, men med Dayton RS100-4 istedenfor Tang Band-midbassen du linker til. Anbefaler å sjekke den ut.

                            Syns den virker lovende på papiret, i alle fall. Kan komme med tilbakemelding når jeg har fått koblet den opp, om du ikke skal kjøpe med én gang.

                            Comment


                            • #15
                              har lyst og prøve ut tb ;P men om du skal bestille, kuunne ikke tatt tb'ene sammens med det du skal ha?
                              ¤ Pioneer DEH-P88RSII ¤ Infinity ¤ Focal ¤ Rockford Fosgate P450.4 ¤ Digital Design M1B ¤ Digital Design Redline series ¤
                              Pitbull-Racing Mvh Peder Akilles Kristiansen

                              Comment

                              Working...
                              X