Announcement

Collapse
No announcement yet.

MOJO M3 15" vs. RE sx 18

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • MOJO M3 15" vs. RE sx 18

    Hei godtfolk!

    Tenker å investere i enten 2stk MOJO 15" eller 2stk sx18. Har hørt sx12,å ble sinnsykt overrasket.Ikke at jeg skal samenligne 18 med 12,men regner med den låter rimelig bra den og. Har også hørt Mojo M3 12",men ble ikke helt overbevist.sx'en spillte noen hakk vassere,regner med det var p.g.a kassen.

    Målet med dette anlegget er å klare meg rimelig greit i db drag. Har ikke skyhøye forventninger.Klarte 139.4dB med min kjære stroker,men vil helst klare en god del mer db enn det.

    Setter pris på om noen vil dele synspunkter om dette

    m.v.h Bændik

  • #2
    Jeg har en SX18 liggende, den er pr dags dato sprengt, men jeg venter inn nytt rekoningssett fra USA fra RE Audio selv. Denne er kjøpt hos www.morel.no for ikke lenge siden, tok kvelden pga for lite strøm. Jeg kan selge den til deg ferdig rekonet for 2500,- eks frakt..Send PM om det skulle være av intresse
    VW/Audi ende-tusi-ast!

    Comment


    • #3
      Originally posted by Tommen View Post
      Jeg har en SX18 liggende, den er pr dags dato sprengt, men jeg venter inn nytt rekoningssett fra USA fra RE Audio selv. Denne er kjøpt hos www.morel.no for ikke lenge siden, tok kvelden pga for lite strøm. Jeg kan selge den til deg ferdig rekonet for 2500,- eks frakt..Send PM om det skulle være av intresse
      Syns dette er noe dyrt, da de koster 3300,- helt nye. De fleste legger i 800,- mer og får de helt ny vil jeg tro..
      Jonas Tautra
      - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
      Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

      Comment


      • #4
        Originally posted by Hifonic View Post
        Syns dette er noe dyrt, da de koster 3300,- helt nye. De fleste legger i 800,- mer og får de helt ny vil jeg tro..
        Men da er det bare å legge inn et bud, så får den som er intressert enten nei eller ja. Vanskelig å skjønne hvor du har "kopiert" den sitaten.. Det var uansett bare en prisantydning..er bare å komme med bud det.
        VW/Audi ende-tusi-ast!

        Comment


        • #5
          Originally posted by Tommen View Post
          Men da er det bare å legge inn et bud, så får den som er intressert enten nei eller ja. Vanskelig å skjønne hvor du har "kopiert" den sitaten.. Det var uansett bare en prisantydning..er bare å komme med bud det.
          Jeg gjorde det på gøy følte det var rart å rakke ned på andre sine priser i en salgstråd når man selv prøver å selge noe til nesten nypris..
          Jonas Tautra
          - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
          Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

          Comment


          • #6
            burn burn...
            Øyvind Kalbækken

            Alpine F#1, Mosconi, Scan-Speak Revelator, Soundstream XXX-15, Supra, Connection, Northstar.

            Comment


            • #7
              Originally posted by Jobbe88 View Post
              Hei godtfolk!

              Tenker å investere i enten 2stk MOJO 15" eller 2stk sx18. Har hørt sx12,å ble sinnsykt overrasket.Ikke at jeg skal samenligne 18 med 12,men regner med den låter rimelig bra den og. Har også hørt Mojo M3 12",men ble ikke helt overbevist.sx'en spillte noen hakk vassere,regner med det var p.g.a kassen.

              Målet med dette anlegget er å klare meg rimelig greit i db drag. Har ikke skyhøye forventninger.Klarte 139.4dB med min kjære stroker,men vil helst klare en god del mer db enn det.

              Setter pris på om noen vil dele synspunkter om dette

              m.v.h Bændik
              Vel. jeg vil anbefale MOJO.
              Har selv brukt MOJO 12 i over ett år nå, og anbefaler det på det sterkeste.
              Både til musikk og DB. Nå har ikke jeg brøvd SX, så kan ikke si noe om dem.
              Men når det elementer i denne prisklassen, er jeg sikker på at du ikke blir skuffet av MOJO i hvertfall.
              Har brukt mitt element hardt! bruker Memphis MOJO 4 kw for å drive den.
              og den tåler det fint! har til og med klart å feil-koble den, så den sto med 4 kw motfase i nærmere et minutt, og den fungerer like fint etterpå. (ikke at det er noe å skryte av, men det sier litt om hva den tåler)
              spolen er like fin som ny etter så lang tid med misbruk.
              har høyeste score 150,6 db sertifisert med dette elementet. Mange som slår den med et element til 3500 kr?
              Teamet har også brukt disse i lengre tid. så er bevist hva de duger for.
              Men det skal sies at hvis det er noe som skjer med disse elementene, så er det at de revner fullstendig i stedet for å sprenges. om du klarer å sprenge de, vil du være den første i norge som jeg vet om i hvertfall.
              Men hva du til slutt velger, er uansett opp til deg.
              Last edited by yosh_jt; 30-10-2007, 01:41.
              Street A 151 dB
              NM 07 Champion
              Memphis Caraudio MOJO 4 KW
              Atomic APX 12"
              TEAM RE-LOUD
              DreamTm.no

              Comment


              • #8
                Originally posted by yosh_jt View Post
                har til og med klart å feil-koble den, så den sto med 4 kw motfase i nærmere et minutt, og den fungerer like fint etterpå. (ikke at det er noe å skryte av, men det sier litt om hva den tåler)
                Hva mener du her? At du koblet pluss og minus feil? Isåfall har jo det ingenting å si
                Mvh Tony
                - The only road to take is perfection itself

                Comment


                • #9
                  motfase på 2 spoler, nei seff spiller det ingen rolle på en spole. men prøv med 2 spoler som jobber mot hverandre med 4 kw!!!!!
                  Motfase blir ikke helt det samme som feilfase.
                  Var det så vanskelig?
                  :P
                  Street A 151 dB
                  NM 07 Champion
                  Memphis Caraudio MOJO 4 KW
                  Atomic APX 12"
                  TEAM RE-LOUD
                  DreamTm.no

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by yosh_jt View Post
                    motfase på 2 spoler, nei seff spiller det ingen rolle på en spole. men prøv med 2 spoler som jobber mot hverandre med 4 kw!!!!!
                    Motfase blir ikke helt det samme som feilfase.
                    Var det så vanskelig?
                    :P
                    DA er jeg med :P Begynte å lure på om du var helt n00b Men da er det samtidig imponerende ja Blir lissom litt varme ved 4kw
                    Mvh Tony
                    - The only road to take is perfection itself

                    Comment


                    • #11
                      Yess, Tony! n00b, my ass. :P
                      Street A 151 dB
                      NM 07 Champion
                      Memphis Caraudio MOJO 4 KW
                      Atomic APX 12"
                      TEAM RE-LOUD
                      DreamTm.no

                      Comment


                      • #12
                        Takker for svar. Har bare 2500w rms så tviler på jeg verken sprenger dem eller river dem sund =P Frister fælt begge deler nå gitt.Men har en liten knapp på Mephis.

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by yosh_jt View Post
                          motfase på 2 spoler, nei seff spiller det ingen rolle på en spole. men prøv med 2 spoler som jobber mot hverandre med 4 kw!!!!!
                          Motfase blir ikke helt det samme som feilfase.
                          Var det så vanskelig?
                          :P
                          Du hadde altså 100% full pupp på forsterkeren hele tia?

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by epifant View Post
                            Du hadde altså 100% full pupp på forsterkeren hele tia?
                            Seff, er man hardcore dBdragger så er man det
                            Jonas Tautra
                            - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
                            Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

                            Comment


                            • #15
                              finnes det noe annet enn full pupp?
                              www.eirikaspaas.com

                              Comment

                              Working...
                              X