Announcement

Collapse
No announcement yet.

suselyd i 2 av 4 kanalar

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • suselyd i 2 av 4 kanalar

    hei, er ny her og tenkte jeg skulle søke til noen fagfolk for hjelp;D
    har anskaffet meg anlegg i bilen med 4 kanals forsterker(planet audio vx4004)

    det som er det merkelige er at jeg har batteriet vedsiden av forsterkeren(i bagasjen), og den er koblet godt til, det samme er signalkablene(ligger selvfølgelig for seg selv). alt burde være som det skulle.
    nå i destet si har det kommet voldsomme konstante suselyder i kanal 1, som er koblet til den ene 6x9en.
    det samme gjelder kanal 3 bare at der er det brummelyder som varierer noe voldsomt. jeg har da brokoblet suben til kanal 3/4.

    det som var så merkelig var at jeg tok ut forsterkeren og så igjennom og gikk over etter det kom suselyder i kanal 1, satte den inn igjen, kjørte litt og rista i ledninger, og stoppa motorn. alt funka som det skulle! men morgenen etter var suselyden tilbake..:S kort tid etter begynte suben og dure etter den og.

    forsterkeren er kjøpt brukt men funket jo utmerket i begynnelsen, men nå gjør den meg veldig frustrert da jeg ikke får hørt på musikk...

    hjelp meg:O <

    edit: var en gang jeg stoppet fordi jeg hadde konstante suselyder i den ene kanalen, gikk inn i bagasjen og rista i phono kabelen og så ble det bra, men kom naturlighvis igjen, har prøvd å lagt phonokabel fra spiller til forsterker utenom den som ligger der, men ingen forskjell...

  • #2
    Prøv med nye phonokabler, er det fortsatt problemer da, så kan det være phonoinngangene på forsterkeren, eller det kan være standardproblemet, dårlig jording

    Comment


    • #3
      har prøvd det. la nye phonokabler utenfor t.o.m, bare for å sjekke, samme problemet.. jordingen burde ikke være noe problem da den er kobla direkte på batteriet.

      phonoinngangene på forsterkeren kan være problemet ja, men har åpnet og sett, ingenting virket som det ikke var som det skulle...men kan jo ha oversett noe...

      Comment

      Working...
      X