Announcement

Collapse
No announcement yet.

noen som har noen forslag til forsterker?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • noen som har noen forslag til forsterker?

    noen som har noen forslag til forsterker? som skal drive ground zero gzpw 12 limited som ikke koster skjorta?


    tenkte å bruke ca 7, hvis det er mulig. blir ikke handel med en gang, da julepresangene begynner å bli kjøpt inn

  • #2
    Ground Zero GZHA1.1800DXII til 4990,- sparker greit liv i det elementet. Har solgt den kombinasjonen til en kunde.
    Eller GZNA 1.2500DXII til 7490,-

    Alternativt DynaBel BF7501 til 5998,-. Har solgt denne og GXPW12 til en kunde også, og fått god tilbakemelding på det.
    Mvh
    Pål Andréas Bryng
    Bilstereosenteret.no
    Vi forhandler bl.a.:
    Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
    Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


    Følg oss på Facebook
    Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

    Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

    Comment


    • #3
      hvis du ikke har noe imot å kjøpe brukt / nytt fra USA så har du ganske mange muligheter.

      7000kr = 850$ før frakt og moms. Det er ganske mye penger.

      7000kr: Sundown Audio

      5000kr: Hifonics

      5500kr: Stetsom

      7000kr: Soundstream XXX

      Alle prisene er med moms og flyfrakt.

      Jeg ville kjøpt den som øverst først, og så evt nr 2. Etc nedover. Sundown forsterkeren gir mer enn 3500W rms, men det kan du justere med gainen, samma gjelder de andre, alle gir mer enn subwooferen tåler. Men det bra med for mye effekt, hvis man justerer alt riktig.

      Du kan lese mer her hvis du er nysgjerrig: http://www.soundsolutionsaudio.com/f...fier-headroom/
      Mvh. Damir

      Comment


      • #4
        Originally posted by Dammed View Post
        hvis du ikke har noe imot å kjøpe brukt / nytt fra USA så har du ganske mange muligheter.

        7000kr = 850$ før frakt og moms. Det er ganske mye penger.

        7000kr: Sundown Audio

        5000kr: Hifonics

        5500kr: Stetsom

        7000kr: Soundstream XXX

        Alle prisene er med moms og flyfrakt.

        Jeg ville kjøpt den som øverst først, og så evt nr 2. Etc nedover. Sundown forsterkeren gir mer enn 3500W rms, men det kan du justere med gainen, samma gjelder de andre, alle gir mer enn subwooferen tåler. Men det bra med for mye effekt, hvis man justerer alt riktig.

        Du kan lese mer her hvis du er nysgjerrig: http://www.soundsolutionsaudio.com/f...fier-headroom/


        så veldig intresang ut den øverste der, men må kanskje ha noe nytt batteri og da? evt har du noen å anbefale?

        Comment


        • #5
          Eller så er det jo kjekt å kjøpe i norge, så har man en butikk å gå til når man lurer på noe.
          Ser du bor i Horten, da bor du jo ikke langt Bilstereosenteret.no som holder til i Tønsberg.
          Da kan du i hvertfall få råd og hjelp til det mest grunnleggende, så slipper du å gå i noen feller, eller sitte igjen med å ha kjøpt en forsterker fra utlandet som er defekt.

          Ikke alle som er så heldig å ha en bilstereobutikk i nærheten.
          Torbjørn J. - [B]PM er deaktivert, bruk e-post.[/B]
          [B]Bilen[/B]: Pioneer p99rs - Mcintosh MC431 - Brax X2000.2 - Mosconi 300.2
          Hjemme: Yamaha RXA3010 | XPA-5 x 2 | Emotiva ERT-8.3 | ERM-6.3 | ERD-1 x 4 | HFS sub * 2 | SVS AS-EQ1

          Comment


          • #6
            Hadde tatt Stetsom ampen utav de Dammed linker til.
            Billig, og gir mye effekt, og tar ikke stor plass.
            Runar E. Olsen ~ Moderator
            Kia Cee'd SW 2011 - Blir snart SQ prosjekt.
            http://www.signaturebar.com/uploads/images/67311.gif

            Comment


            • #7
              Jeg ville kjøpt en større dynamo, oppgradert kablingen under panseret med 50mm2 og jeg ville kjøpt minst 2 store batterier bak og et nytt foran.

              Batteri foran kan være f.eks. Odyssey 1500DT eller Odyssey 1200T

              Og 2 slike batterier bak: Odyssey 2150S

              edit:

              Man har garanti selv om man kjøper varer fra USA, det er bare mer pes hvis noe ryker i og med at butikken faktisk ligger i USA, og at man har som regel kun 1 års garanti.

              Men hvis man kjøper kvalitets forsterkere så har an like mye å frykte som å kjøpe brukt i Norge. Gode forsterkere varer lenge, og de tre første jeg linket til vil vare i mange år hvis man vet hva man gjør. Den siste der, er jeg litt mer skeptisk til, da jeg har hørt at den kan gå litt varm da den er mer ment for SPL bruk.
              Last edited by Dammed; 10-11-2010, 03:34.
              Mvh. Damir

              Comment


              • #8
                Originally posted by Dammed View Post
                Jeg ville kjøpt en større dynamo, oppgradert kablingen under panseret med 50mm2 og jeg ville kjøpt minst 2 store batterier bak og et nytt foran.

                Batteri foran kan være f.eks. Odyssey 1500DT eller Odyssey 1200T

                Og 2 slike batterier bak: Odyssey 2150S
                så mange batterier o.0 er det ikke mulig å få tak i ett batteri å bare ha det bak:P?

                Comment


                • #9
                  Å mate det elementet med så mye effekt, som disse forsterkerne gir, er bare tull. Også påløper det utgifter i samme prisklasse som forsterkeren. Ny kabling, batterier og dynamo.

                  Skal du stille i db drag og spille èn frekvens så høyt du kan? Ja, da er XXX osv fine forsterkere. Men skal du spille musikk, så er det bare tull.
                  Mvh
                  Pål Andréas Bryng
                  Bilstereosenteret.no
                  Vi forhandler bl.a.:
                  Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
                  Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


                  Følg oss på Facebook
                  Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

                  Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

                  Comment


                  • #10
                    Du kan prøve med et 2150 bak, men det kan bli litt veldig lite, siden du skal ha så kraftige forsterkere.

                    Å ha et skikkelig strøm oppsett er nødvendig når man snakker om så mye effekt.

                    Elementet tåler 3000W rms, så lenge han skrur ned gainen så vil man forsikre seg at forsterkeren ikke klipper når han drar på maks og samtidig så vil ikke forsterkeren gå varm.

                    Jeg brukte Hifonicsen i siggen min (3000W rms) med et Pioneer 400W rms subwoofer, og det gikk helt fint i flere uker før jeg solgte det videre. Så lenge man justerer det riktig så det er best med for kraftige forsterkere.
                    Last edited by Dammed; 10-11-2010, 03:40.
                    Mvh. Damir

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by Bilstereosenteret.no View Post
                      Å mate det elementet med så mye effekt, som disse forsterkerne gir, er bare tull. Også påløper det utgifter i samme prisklasse som forsterkeren. Ny kabling, batterier og dynamo.

                      Skal du stille i db drag og spille èn frekvens så høyt du kan? Ja, da er XXX osv fine forsterkere. Men skal du spille musikk, så er det bare tull.
                      du kunne ikke kommet med et fint tilbud på forsterker å batteri til meg da ?

                      Comment


                      • #12
                        Klart jeg kan det, men nå har du sett hva utsalgsprisene er på forsterker og batteri. Og da vet du sikkert selv hvordan du ligger an. Hvilke modeller er mest interessant?
                        Mvh
                        Pål Andréas Bryng
                        Bilstereosenteret.no
                        Vi forhandler bl.a.:
                        Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
                        Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


                        Følg oss på Facebook
                        Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

                        Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by Bilstereosenteret.no View Post
                          Klart jeg kan det, men nå har du sett hva utsalgsprisene er på forsterker og batteri. Og da vet du sikkert selv hvordan du ligger an. Hvilke modeller er mest interessant?
                          en av gz forsterkerene er mest intresant, vill helst kjøre mest mulig av ett merke

                          Comment


                          • #14
                            Jeg ville valgt GZHA1.1800DXII, byttet kabling i motorrommet, samt lagt opp 53mm2 fra batteriet foran og til forsterkeren. Av batteri, så avhenger det litt av bilen din, hva man får plass til. Men PC 1500 eller PC 1700 er begge gode kandidater, om de får plass.
                            Mvh
                            Pål Andréas Bryng
                            Bilstereosenteret.no
                            Vi forhandler bl.a.:
                            Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
                            Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


                            Følg oss på Facebook
                            Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

                            Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

                            Comment


                            • #15
                              Ta deg en tur innom, så kan vi sette opp et tilbud til deg, og du kan se hva vi har i butikken. Vi har mye batterier på lager, men er for øyeblikket utsolgt for PC 1700.
                              Mvh
                              Pål Andréas Bryng
                              Bilstereosenteret.no
                              Vi forhandler bl.a.:
                              Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
                              Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


                              Følg oss på Facebook
                              Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

                              Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

                              Comment

                              Working...
                              X