Announcement

Collapse
No announcement yet.

"best" high-end, dere har prøvd?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • "best" high-end, dere har prøvd?

    Tenkte jeg kunne lage en tråd hvor man lister opp de beste high-end elementene man har brukt til bil.
    Tenker da ikke på høyttalere som spiller "tøft" og er av merket gas, eller merker som spiller "bra til å koste 1500,-" , men skikkelig kvalitets elementer som koster litt!
    Selv er jeg veldig fornøyd med mine Seas reference diskanter, Focal 3w2 mellomtoner, Peerless HDS exclusive midbasser og Polk SR subbene mine(selv om jeg bare har fått prøvd en)
    Prosjekt SQ Audi A3

  • #2
    Sinfoni forsterkere koblet opp på Morel Elate-serie av elementer med en Alpine 9855 headunit.

    Funker det
    Mvh Tony
    - The only road to take is perfection itself

    Comment


    • #3
      hehe, skulle til å nevne diskantene dine og

      kanskje nevne us amps 4 kanaler rør-amp kobla på morel dotech ovation? kanskje ikke like high end da, men spiller bra
      www.eirikaspaas.com

      Comment


      • #4
        er verken odr eller f1status men funker meget fett

        pioneer dehp88rs, seas reference sett, jl audio 12w7 subb, jl 450/4 og jl 1000/1 kinetik batterier og diverse kabler fra soundstream. spiller stramt og høyt med med masse dynamik og sweet midt bass.

        Comment


        • #5
          De beste elementene jeg har brukt selv (samtidig) er vel oppsett av Focal Audiom TLR diskanter, 4W2 mellomtoner, 5WS som midbass og JL 10W7 sub, koblet til audison vrx 6,420 på frontsett og vrx 1,500 på sub. Har ellers hatt en PG Cyclone før, har ennå ikke kommet over noe som kan måle seg innen SQ dypbass. Null punch i den derimot, måtte ha 8/10" elementer for å komplementere den i bassområdet.
          [URL="http://www.facebook.com/OttesenDesign"]http://www.facebook.com/OttesenDesign[/URL]

          Comment


          • #6
            Mcintosh MX406 spiller på hybrid rørforsterkere bygd av Steven Mantz som driver Focal Utopia 136W og Image Dynamics IDQ10V2D2

            Comment


            • #7
              And I quote:

              Tenkte jeg kunne lage en tråd hvor man lister opp de beste high-end elementene man har brukt til bil.
              Mvh
              Rolf Try Nygård

              Comment


              • #8
                Originally posted by neptyr View Post
                And I quote:
                Det går greit så lenge det er high end! :P
                Kom akkurat hjem fra hifi senteret i oslo. hvor jeg fikk en liten demo av Burmester B100, forsterkere, cd spiller, d/a osv. Bare strømkablene kostet 270.000 kr.. Det låt heelt greit
                Prosjekt SQ Audi A3

                Comment


                • #9
                  Og hvor mye kostet strømkablene som gikk fra sikringsskapet til stikket da?

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by epifant View Post
                    Og hvor mye kostet strømkablene som gikk fra sikringsskapet til stikket da?
                    De har egne strømkurser, til det ene demorommet, så tror nok de har skikkelige kabler der og. Kursene i rommet er på 4x16amp og 2x35 amp.. litt mer i en normal stue :P
                    Prosjekt SQ Audi A3

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by hc_tk View Post
                      Bare strømkablene kostet 270.000 kr..
                      En eller annen, i kjeden fra produsent til selger på Oslo HiFi senter, fortjener en skikkelig god gammeldags omgang med grisejuling!
                      Greit nok, vi vet alle at INGEN ville hørt forskjell i en blindtest, men slike kabler utgjør ingen forskjell om man så tester de i full flombelysning med stjernekikkert!
                      Får si som Ken Kantor sa om sjefen i Audio Note da han fikk vite prisen på forsterkeren "on gaku" (?)..... "måtte mannen få hemorider"

                      Mvh
                      Dag Johansen
                      "Gimme the hammer... Naaaw not that one, the freakin' big one- I'll MAKE it fit!"

                      Comment


                      • #12
                        Jeg lurer virkelig på hva det koster å lage de strømkablene jeg
                        Litt morsomt at kabelen inn til en normal enebolig koster 14 kroner meteren til sammenligning
                        Alpine
                        Audison
                        Hertz
                        Soundstream

                        Comment


                        • #13
                          pøh. til vegg monterer vi da minimum 3x80 amp på VANLIG hus standard... så det der erda ikke veldig mye

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by spade View Post
                            Jeg lurer virkelig på hva det koster å lage de strømkablene jeg
                            Litt morsomt at kabelen inn til en normal enebolig koster 14 kroner meteren til sammenligning

                            nja. det er da ikke prisen vi tar for å legge den hehe

                            Comment


                            • #15
                              Det største "problemet" er at noen har en tendens til å bli imponert over lyden etter at man får vite hvor dyre strøm- eller høyttalerkablene er...
                              [SIZE="1"][COLOR="Red"]Mvh Thomas "Sirkus" Ekeli[/COLOR][/SIZE]

                              Comment

                              Working...
                              X