Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ny(e) sub(ber) til rundt 5k.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Ny(e) sub(ber) til rundt 5k.

    Vurderer å få litt bass i nye bilen (99 audi a4 avant).

    Men veit ikke om jeg ska ha 2x8", 2x10" eller 1x15" eller andre forslag? Ska ikke legge mer en rundt 5 tusen kroner i det, har og en dynabel bf4501 som må kunne drive det. ska som sagt baki en a4 avant, men betyr ikke att jeg kan ha en kasse på 400l :P men f.eks 120l er akseptabelt.

    Om jeg ska ha porta eller lukka kommer jo ann på element osv, men er ikke ute etter max db, vil ha rellativt mye sq samtidig som det kan trøkke bra om man ønsker det, hører på absolutt allt fra country til trance osv.
    Angående porta eller lukka heller jeg mer på en lukka,da jeg ska bygge kasse selv.

    Har sett på masse rart, allt fra DD til hertz osv. tidligere hadde jeg 2x12 rf p3 i en porta kasse baki gamle golfen, trykka bra det, men ikke noe særlig fint syntes jeg.

    Håper på masse inspill da jeg har planer om å bestille over helga

  • #2
    hør me b2 audio(jay her på forumet) dynabel har vel ett bra 18" element pa 18 elns
    Lars Ole Spitalen
    bruks/stereobil: audi a6 2,5tdi avant
    anlegg: DD, mtx, kenwood
    skrur de meste for de fleste:P ta kontakt

    Comment


    • #3
      Originally posted by saab9000 View Post
      hør me b2 audio(jay her på forumet) dynabel har vel ett bra 18" element pa 18 elns
      Ja har lest endel positivt her inne angående B2 audio, sett litt på AC serien dems, virker bra, samtidig har jeg sett på 1500 og 2500 serien til DD, og div hertz, 15"mille er litt over budsjette, men er den verdt det?

      Comment


      • #4
        Jeg har to Fusion PP-SW150. Portet kasse på 120 liter til to elementer. 2stk 4" porter på 35cm, tunet til 38Hz
        Supertilbud nå 1800 pr stk

        Har også 2stk av Hertz HX 380 og HX 380D. Elementer som spiller veldig pent, og trøkker bra i små kasser. 120 liter på to er perfekt. Med 2stk 4" porter på 25cm. Tunet til 31Hz
        Supertilbud nå 1850 pr stk

        Send meg en PM hvis noe av dette er av interesse.
        Mvh
        Pål Andréas Bryng
        Bilstereosenteret.no
        Vi forhandler bl.a.:
        Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
        Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


        Følg oss på Facebook
        Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

        Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

        Comment


        • #5
          Mille er ikke verdt mellomlegget til HX.
          Mvh
          Pål Andréas Bryng
          Bilstereosenteret.no
          Vi forhandler bl.a.:
          Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
          Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


          Følg oss på Facebook
          Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

          Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

          Comment


          • #6
            DD2515 burde funke veldig greit til dette formålet. 100 lukket el 120l bassrefleks kasse. Hva med 2xfocal 33V1? i 80l lukket kasse passer de perfekt til den forsterkeren. Pent spiller det å.
            Ole Petter Holelien
            Din komplette leverandør av bilstereo og monteringsmatriell
            Judysbilstereo.no olepetter@judysbilstereo.no
            Focal Helix Cadence Pioneer DD Dynabel Gladen GZ Installbay Silent Coat DLS M.M

            Comment


            • #7
              Vil man høre særlig forskjell fra en til to subber? uten å doble efekten. Når jeg hadde rf p3, hørte jeg ærlig talt ikke forsjell når jeg gikk fra to stk, til en.

              Jeg tenker hvertfall da att det er bedre med ett bra element til 5k en 2 ikke fullt så bra element til 2,5k stk. hva mener dere om det?

              Comment


              • #8
                Hvis plass ikke er et problem, så ville jeg heller brukt èn 15" enn to 12". Men det er meg, da
                Mvh
                Pål Andréas Bryng
                Bilstereosenteret.no
                Vi forhandler bl.a.:
                Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
                Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


                Følg oss på Facebook
                Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

                Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

                Comment


                • #9
                  Originally posted by Bilstereosenteret.no View Post
                  Hvis plass ikke er et problem, så ville jeg heller brukt èn 15" enn to 12". Men det er meg, da
                  Hva med 2x15" da? Dem hertzene, klarer dem seg med 600w?

                  Comment


                  • #10
                    Det er aldri noe problem med flere elementer, så lenge kassa er bygget deretter og forsterkeren er kraftig nok. Jeg vil si ja, 600 kvalitets watt er nok til å spille musikk på en troverdig og god måte med HX 380.
                    Mvh
                    Pål Andréas Bryng
                    Bilstereosenteret.no
                    Vi forhandler bl.a.:
                    Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
                    Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


                    Følg oss på Facebook
                    Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

                    Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by Bilstereosenteret.no View Post
                      Det er aldri noe problem med flere elementer, så lenge kassa er bygget deretter og forsterkeren er kraftig nok. Jeg vil si ja, 600 kvalitets watt er nok til å spille musikk på en troverdig og god måte med HX 380.
                      Sendt deg pm

                      Comment

                      Working...
                      X