Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hvordan dempe dør riktig?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hvordan dempe dør riktig?

    Hei, installerer et Ground Zero komponentsett i en Audi A5 Sedan, lurte egentlig litt på, hvordan demper man riktig? skal man dempe døra bak høytaleren? Selve metallet? Eller dørplaten høytaleren sitter i? Eller begge deler? Eller rundt høytaleren? Har begrenset med dempemateriale, 4 plater a 30x30. Så får ikke dekket hele døra. Hva kommer jeg best ut med? Er jo liten vits og bare bruke det, for og så få ingenting ut av det.

  • #2
    Du bør begynne med å dempe bak høytaleren. Altså blekket ut mot utsiden av bilen. Litt usikker på hvordan det ser ut inni døra men er det helt åpent el har du plate som heisen og alt er festet i? Hvis du har det bør du dempe baksiden på den å så det hele blir som ei tett kasse.
    Last edited by Judys Bilstereo; 26-10-2010, 09:05.
    Ole Petter Holelien
    Din komplette leverandør av bilstereo og monteringsmatriell
    Judysbilstereo.no olepetter@judysbilstereo.no
    Focal Helix Cadence Pioneer DD Dynabel Gladen GZ Installbay Silent Coat DLS M.M

    Comment


    • #3
      Jeg har først lagt lyddemping på innsiden av døren, altså det blekket som peker ut mot veien.



      Så poppet jeg plater over hullene som er i siden av døren, før jeg la demping over dette også.

      Vet ikke om dette er den "rette" måten, men burde bli en ganske tett og finn kasse av dette.
      [URL="http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=6201"]Mercedes ML 270 CDI[/URL] <-- Link til tråd
      Alpine, Mosconi, Pioneer, JL Audio, DLS, Elemental Designs, Stinger

      Comment

      Working...
      X