Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bygge basskasse til 4x 8", noen forslag?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Bygge basskasse til 4x 8", noen forslag?

    Heisann!

    Begynner på nytt kassebygg til helgen, så trenger jeg litt hjelp med hvordan løsning jeg skal bruke.

    Klarer ikke bestemme meg for lukket, eller porta kasse.
    Og om jeg skal ha porta, hvordan portløsning jeg skal bruke, mtp at det er 4 elementer i en høvelig lang kasse.
    Subbene fungerer like bra montert feilveien, altså med magneten ut. Det kan også være en løsning.

    Element: http://www.bilradiospes.no/m/shop/?p...436&id=&vn=736

    Noen som har noen geniale løsninger? Kassen skal bygges i en Volvo 850 stasjonsvogn.

    Bilder av diverse stereobygg med 4x 8tommers subløsninger mottas med stor takk

  • #2
    Nå husker jeg ikke eksakt hvordan bagasjerommet på disse er utformet, men hva med å ha to elementer på hver side, i det "hulrommet" som vanligvis er mellom, eh, "hjulhus" og bakluka?

    Spiller bra i små kasser, de rakkerne der, og da mister du minimalt med nyttig bagasjeromsplass i tillegg til at du kan legge ned setene om du skal frakte noe langt...

    Comment


    • #3
      Dynabel.no har fine bassrør med 90grader bend, da slipper du å tenke på at røret blir for langt.
      Eller så er slisseport en mulighet.

      Elementene opp i taket portmunningen mot bakluka, da blir det liv

      Comment


      • #4
        Miniboom, jeg satt også å tenkte på det, å bygge 2stk kasser, som er identiske på hver side, men er redd for at kassene skal bli for små :<

        Stianuno. Hvis jeg skal kjøre slisseport, da må jeg vell kjøre en firkantet kasse? altså 2 stablet i høyden, isteden for 4 på rad som ligger?

        Comment


        • #5
          Hvordan blir det med kammer i kassen, er det noe problem å kjøre alle elementene i samme kammer, eller er det bedre å lage et eget kammer til hver sub?

          Comment


          • #6
            hvorfor må du det?

            Comment


            • #7
              hvor skal jeg ha porten da? hvis jeg skal ha 4stk

              Comment


              • #8
                Du kan ha elementene pekende opp mot taket, og porten pekende mot bakluka.
                Eller så kan du ha porten stående helt på siden av baffelen, hvis det er dødsviktig at den må være der.

                Comment


                • #9
                  Hvordan blir det med kammer da? Skal jeg bygge uten kammer inni?

                  Comment


                  • #10
                    trenger ikke kammer

                    Comment

                    Working...
                    X