Announcement

Collapse
No announcement yet.

utfall etter for tynn pluss kabel

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • utfall etter for tynn pluss kabel

    ser ut til at nesten alt jeg trenger til anlegget mitt kommer til helga, men ikke den 50mm2 kabelen jeg har bestilt samt sikring men har jo veldig lyst til og teste anlegget da, derfor lurer jeg på hva kan skje med en 25-30mm2 kabel på en us amp forsterker jeg skal hente ut 2000watt på 2ohm fra, samt mulig en liten kicker forsterker kun til 6x9, vil kabelen brenne av eller vil forsterkeren kutte? vil evt. forsterkeren ta skade av det viss den får for lite strøm. har jo vert borti at den kutter når det er lite strøm på batteriet men ikke pga. for tynn strømkabel...

  • #2
    sett på en 150A sikring på strømkabelen og se hvordan det går. Trekker forsterkerne mer enn 150A så går sikringen, setter du på større sikring så kan kabelen smelte og ta fyr.

    Så lenge du ikke spiller for full pupp så går det nok helt fint.
    Mvh. Damir

    Comment


    • #3
      vet ikke hvor i telemark du bor men jeg har både kabel og sikringer her..
      Hvis du har kabel liggende i bilen så hadde jeg bare brukt den så lenge. Men hvis du må legge strømkabel hadde jeg lagt 50mm2.. Hvis ikke du vil gjøre dobbel jobb da
      Last edited by Judys Bilstereo; 20-10-2010, 19:06.
      Ole Petter Holelien
      Din komplette leverandør av bilstereo og monteringsmatriell
      Judysbilstereo.no olepetter@judysbilstereo.no
      Focal Helix Cadence Pioneer DD Dynabel Gladen GZ Installbay Silent Coat DLS M.M

      Comment


      • #4
        skal legge opp 50mm2 kabel når jeg får den, tenkte og bruke den som er der til kicker forsterkeren kanskje, viss jeg ikke ordner en fordelingsblokk. får få tak i en 150A sikring da tenker jeg, bor ikke akuratt i nærheten av skien og liten vits og handle 2 50mm2 kabler siden jeg kun trenger en og de er jo tyre nok.

        Comment


        • #5
          du kan bare glemme å få 2000w ut av den forsterkeren i 2ohm. den er 400wrms i 2ohm og ca 1200wrms i 1ohm. den er oppgidd til 1500wrms i 1ohm men det er litt høyt i forhold til hva den yter
          Cerwin Vega! Pioneer

          Comment

          Working...
          X