Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hifonics Monoblokk, god kvalitet?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hifonics Monoblokk, god kvalitet?

    Har lest att Hifonics gir mye "bang for the buck"

    men hvordan er kvaliteten på disse? er dette noe som ryker etter et par år, eller er kvaliteten god?
    Last edited by Simkin; 19-10-2010, 21:18.
    Pioneer DEH-7200SD, Pioneer GM-D8500M, Polk MM6501, Polk DB501, Polk MM1240DVC, MB Quart ONX4.125

  • #2
    Originally posted by Simkin View Post
    Har lest att Hifonics gir mye "bang for the butt"

    men hvordan er kvaliteten på disse? er dette noe som ryker etter et par år, eller er kvaliteten god?
    var det ikke disse som ble solgt i ljudia en gang?..er ikke helt oppdatert jeg...

    Comment


    • #3
      Originally posted by Fasefeil kjo og hei View Post
      var det ikke disse som ble solgt i ljudia en gang?..er ikke helt oppdatert jeg...
      Hva har det med saken og gjøre?

      Hifonics er et anerkjent merke.
      Tidligere Hifonics (eneste jeg har vært borti), hadde veldig bra byggekvalitet. Og de varer (som med alt annet av bra kvalitet) med rett behandling.
      Runar E. Olsen ~ Moderator
      Kia Cee'd SW 2011 - Blir snart SQ prosjekt.
      http://www.signaturebar.com/uploads/images/67311.gif

      Comment


      • #4
        glem det, synst å huske det var gromsaker i sin tid bare.

        Comment


        • #5
          Hifonics var bra frem til 05 seriene begynte å komme hvis jeg husker riktig nå i farta, fra da frem til 09 serien så er kvaliteten så som så. For noen så fungerte de helt fint for andre så røk det med en gang. Jeg selv hadde to ZXI forsterkere fra 08 eller 09 serien. Og de spiller den dag i dag. Det var under denne perioden Hifonics fikk en rykte om at de var "bra for penga", men at man burde kjøpe noe annet hvis man hadde mer å handle for. Hovedårsaken til det dårlige ryktet var ikke at noen røk, dette skjer med RF og mange andre merker også, men at de var over-rated. Altså produsenten løy om effekten. Men selv om de gjorde det, så fikk man mye for pengene. En 2600W rms blokk regnet de fleste med ga rundt 2100W rms, men det var fortsatt mye mer enn hva andre konkurrenter hadde på markedet i samme prisklasse. Med 10-serien så begynte mange forsterkere å bli CEA godkjente, noe som innebærer at de gir ut det de lover.

          Så skal du handle en helt ny en, eller en eldre f.eks. fra XX / XXV serien så er det ikke noe å frykte, skal du kjøpe en bruk forsterker fra 05-09 serien så bare vær oppmerksom på at de ikke gir hva produsenten lover.

          09 serien er f.eks. en Hifonics BXi-2609D, 10-serien er da en BXi-2610D osv.

          Dette er det jeg har funnet ut når jeg undersøkte merket for noen måneder siden, info er hentet fra forskjellige forum så ta alt sammen med en klype salt.

          Jeg har nå en XX-Colossus II og jeg hadde ikke hatt den om jeg trodde den var dårlig.
          Mvh. Damir

          Comment


          • #6
            Ok, det ble ingen Hifonics på meg, jeg fant ut att jeg ikke trenger så mye watt som de gir. det ble en Pioneer istedet. men takker for svar.
            Pioneer DEH-7200SD, Pioneer GM-D8500M, Polk MM6501, Polk DB501, Polk MM1240DVC, MB Quart ONX4.125

            Comment

            Working...
            X