Announcement

Collapse
No announcement yet.

Innstilling på Forsterker. Full og HPF

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Innstilling på Forsterker. Full og HPF

    Har fått montert et 6 1/2 " Polk MM Frontsett, og hva bør forsterkeren stå på her? HPF eller FULL?

    Har også 2 små coaxial i hattehylla, hva bør disse stå på?
    Pioneer DEH-7200SD, Pioneer GM-D8500M, Polk MM6501, Polk DB501, Polk MM1240DVC, MB Quart ONX4.125

  • #2
    Ta frem brukermanualen og finn ut hva HPF osv er, så kan du finne det ut helt selv.

    Hvis du har sub kan det være greit å ha på litt HPF ja, spess på coaxene kanskje.
    Bmw e34 520:
    Fountek FR88EX & Peerless SLS213 powered by Audison

    Comment


    • #3
      Har sett litt i den nå, og ser att frontsett skal ha FULL. men når det kommer til coaxene, så bør disse kansje stå på HPF? vet det er tull å ha høyttalere i hattehylla, men vil ha litt lyd baki også.

      har sub ja.
      Pioneer DEH-7200SD, Pioneer GM-D8500M, Polk MM6501, Polk DB501, Polk MM1240DVC, MB Quart ONX4.125

      Comment


      • #4
        Altså, det er ingen fasit på det der, er noe hver enkelt må finne ut..

        Jeg vil tippe HPF rundt 50hz på frontsett og litt mer på coax er sånn ca passende.
        Bmw e34 520:
        Fountek FR88EX & Peerless SLS213 powered by Audison

        Comment


        • #5
          Hpf på 50 hz er vel litt lavt?
          Citroen ZX 2.0 16v

          Comment


          • #6
            Originally posted by Severin View Post
            Hpf på 50 hz er vel litt lavt?
            Hvorfor? Som sagt er det forskjellig fra anlegg til anlegg, person til person.

            Jeg bruker 40Hz 18db/oct på mitt frontsett, er det feil?
            Last edited by tofter; 18-10-2010, 16:20.
            Bmw e34 520:
            Fountek FR88EX & Peerless SLS213 powered by Audison

            Comment


            • #7
              Prøv med for eksempel 50hz først, og se om du kan spille så høyt du ønsker uten at frontsettet vrenger. Lavere innstilling > større membranutslag > tidligere forvrengning. En person som aldri spiller høyt kan kanskje ha settingen på FULL, en annen som alltid spiller grisehøyt må kanskje opp på 60-70. Ikke noe fasitsvar her med andre ord

              Comment

              Working...
              X