Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hvilken sub????

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hvilken sub????

    Hei, ny på forumet her.

    Jeg skal kjøpe meg ny sub, og jeg blir helt svimmel av alt som finnes der ute.
    Har ingen anelse hva jeg skal kjøpe.

    Jeg skal ha en 12" på 500-750W rms i 2 ohm.
    Pristaket mitt ligger på ca 2000-2500,- men det skader jo ikke å få noe billigere.

    Jeg er veldig nøye på musikk og ser etter en sub som trøkker og som er veldig presis i slagene og som spiller musikk og ikke bare står der og buldrer og lager mye lyd.
    Har hatt en alpine type r, den er nå død og den var ikke så knakende dårlig, men jeg mener at jeg kan få noe annet til en mye bedre pris.

    Jeg har 2 subber som virker interessant

    Rockford Fosgate Punch P3D412:
    http://www.bilradiospesialisten.no/p...er.php?id=1882

    Audiopipe TXX-AP12RD:
    http://www.dreamtm.no/nor/membersonl...re.asp?id=6316

    Har noen erfaringer med disse så spytt bare ut, og er det noen som vil anbefale en annen sub så kom med det.

    Hilsen Bjørn

  • #2
    Hva med Hertz HX300D? Disse finner du mere info om på www.installbay.no
    VW/Audi ende-tusi-ast!

    Comment


    • #3
      Jeg har et par Rainbow Hammer 12" subber... de ligger på til salgs.

      Dem spiller meget presist og pent
      Som kineserne sier: [I]"Without music, life is a journey through a desert"[/I]

      Comment


      • #4
        For å pirke litt vil jeg gjerne få nevne at kasse og tuning spiller en større rolle enn hva slags navn det står på elementet. Qtc, frekvensgang, ønsket/påkrevd effekttålighet vs. tilgjengelig Xmax bestemmer i langt større grad "karakteren" i bassområdet enn noe annet.

        Ikke sånn å forstå at det er likegyldig om du velger en noname-bass til 295,- eller en ekstrembass til 5990,-, men du vil ikke automatisk få bedre bass bare fordi elementet koster mer eller har "bedre" T/S-parametre.

        Det vil såklart være både gode og mindre gode kjøp i prisklassen du er i, men som sagt; det er viktigere å sette elementet i en korrekt kasse enn å velge Focal fremfor Audiobahn.


        Satt på spissen riktignok. Ikke kjøp Audiobahn

        Comment


        • #5
          bump bump bump

          Comment


          • #6
            låner tråden din litt. lurer på om hertz ml 2500/ml 3000 er noe brae subber? er det sikkelig trøkk osv..
            VW Golf II Gti 16v

            Comment


            • #7
              hehe. lån i vei du. bare bra med mer oppmerksomhet...

              Comment


              • #8
                Peerless XXLS308SWR, kr. 1950,- fra www.dynabel.com. Slenger du på 51 kroner ekstra på bestillingen får du gratis frakt.

                Elementer med en masse plastdeksler, fancy farger og "se så lang slaglengde vi har"-videoer er ikke oppskriften på PEN lyd i min bok.
                Last edited by epifant; 22-10-2007, 23:40.

                Comment


                • #9
                  Originally posted by Knudsen View Post
                  låner tråden din litt. lurer på om hertz ml 2500/ml 3000 er noe brae subber? er det sikkelig trøkk osv..
                  jeg kan garantere at de er bra
                  Mvh
                  Lars Engen

                  Comment


                  • #10
                    Åssen forsterker skal du bruke på disse 12" da???

                    Comment


                    • #11
                      Jeg har en sony sd61x monoblokk på 600w rms i 2 ohm, og den har jeg testa mot mye annet og blitt positivt overrasket over.

                      Comment


                      • #12
                        *vente spent på Cossies kommentar*

                        Comment


                        • #13
                          "okai, med en dynabel blablabla, bedre blablabla" du tenkte på epifant?
                          Mvh
                          Rolf Try Nygård

                          Comment


                          • #14
                            du glemte "Uff, kast Sony-forsterkeren, det er bare no møkk... "

                            Comment

                            Working...
                            X