Announcement

Collapse
No announcement yet.

Nye Subber. LIB 1212/1515?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Nye Subber. LIB 1212/1515?

    Da vurderer jeg innkjøp av nye subber. Jeg har tittet litt på de forskjellige der ute blandt annet:
    Ground Zero
    Dynabel
    Digital Design
    Fusion
    Focal
    Magnat
    Mamut
    Hertz
    +++
    Ingen av disse fikk jeg inntrykk av at er like gode i speccen i forhold til pris som LIB sine subber.
    De har fått gode omtaler, meget lav pris og har god specc.
    Derimot så lurer jeg på om noen her inne har erfaring med disse og om noen vil dele denne erfaringen.

    Jeg studerer for tiden så jeg har ikke allverdens med penger, men det er bedre og kjøpe noe av kvalitet enn kvantitet, så jeg spør før jeg kjøper noe som går i stykker etter noen måneder. (JBL Feks<3: )

    Specc:
    Enten 2x1212 eller 1x1515.

    Drives av Magnat <Ett eller annet> Fire-Kanaler, max 1200W ( skal skiftes ut ASAP ved kjøp av nye subber)
    Styrt av Pioneer Headunit DEH-P88RS IIi

    http://lydibilen.no/subwoofer-12/lib-1212
    http://lydibilen.no/subwoofer-15/lib-1515


    Mvh
    Atle-A.
    Last edited by Moskoskos; 14-10-2010, 23:02.

  • #2
    Hva med å prøve de nye LIB basserne som lydibilen har tilbud på nå? til 699kr?
    Må bare Beklage skrivefeil her og der, men jeg har faktisk lese og skrivevansker[/SIZE]

    Comment


    • #3
      Jeg synes de har litt lite maks effekt

      Comment


      • #4
        Originally posted by Moskoskos View Post
        Ingen av disse fikk jeg inntrykk av at er like gode i speccen i forhold til pris som LIB sine subber.
        Den må du nesten utdype!

        Mvh
        Dag Johansen
        "Gimme the hammer... Naaaw not that one, the freakin' big one- I'll MAKE it fit!"

        Comment


        • #5
          Originally posted by Moskoskos View Post
          Jeg synes de har litt lite maks effekt
          Se deg ikke blindt på det.
          Btw, hvilken forsterker skal du drive subben(e) med?
          Runar E. Olsen ~ Moderator
          Kia Cee'd SW 2011 - Blir snart SQ prosjekt.
          http://www.signaturebar.com/uploads/images/67311.gif

          Comment


          • #6
            LIB gir mye for pengene, men låter ikke veldig fint spør du MEG (Ref. LIB1212 i div kassekonstruksjoner). Forsterkerene gir mye krutt for pengene, men her synes jeg dynabel sine forsterkere låter bedre, og sist jeg så noe pris på LIB så var de også dyrere. Hva DU mer er bra, er ikke godt for oss å vite... Hvis du mener det er bedre med elementer som tåler 10.000w kontra 100w, så tar du veldig feil.
            20w rms og følsomhet på 150db må jo være mye bedre da, hehe.....

            Du sier heller ikke noe om hva du vil oppnå, mest mulig bass, eller fin "hi-fi" lyd?
            Hva har du av høyttalere foran i bilen? Hvor stort budsjett har du?

            Sånn, da har jeg omformulert meg litt, ser nå at det kunne oppfattes som litt vel krasst, beklager det.

            Når det gjelder fornøyde kunder, så trenger ikke det nødvendigvis å bety at produktene er på topp, se bare på de som selger 10.000w forsterkere til "gibort" pris på qxl.
            Last edited by cossiemk1; 17-10-2010, 16:57. Reason: Omformulere litt

            Comment


            • #7
              Originally posted by cossiemk1 View Post
              LIB har vel ennå til gode å lage noe som er bra, så jeg tror du må utdype litt mere hva du mener er bra... Hvis du mener det er bedre med elementer som tåler 10.000w kontra 100w, så tar du veldig feil.
              20w rms og følsomhet på 150db må jo være mye bedre da, hehe.....

              Du sier heller ikke noe om hva du vil oppnå, mest mulig bass, eller fin "hi-fi" lyd?
              Hva har du av høyttalere foran i bilen? Hvor stort budsjett har du?

              Hei cossiemk1.

              Synest det er trist sånn som du holder på.
              I omterent alle poster som inneholder LIB på diverse forum har du alltid noe negativt å si.
              Har til nå ikke kommentert dette, men nå blir det for dumt.
              Så vidt jeg vet har jeg aldri solgt en vare direkte til deg, godt mulig du har kjøpt LIB brukt og testet, det har jeg ingen mulighet til å vite noe om.

              Her skriver du faktisk: "LIB har vel ennå til gode å lage noe som er bra".
              Det er veldig rart at kundene våre er så fornøyd med produktene som de er da?
              Du ber trådstarter utdype hva han mener er bra. Da kan jo jeg be deg utdype hva som er så dårlig med LIB som mann får inntrykk av etter å ha lest dine kommentarer rundt om på diverse forum.
              Last edited by Hop Audio; 16-10-2010, 11:34.
              Mvh
              Torje Hop
              Hop Audio - www.lydibilen.no
              LIB, XS Power

              Comment


              • #8
                Originally posted by cossiemk1 View Post
                LIB har vel ennå til gode å lage noe som er bra, så jeg tror du må utdype litt mere hva du mener er bra... Hvis du mener det er bedre med elementer som tåler 10.000w kontra 100w, så tar du veldig feil.
                20w rms og følsomhet på 150db må jo være mye bedre da, hehe.....

                Du sier heller ikke noe om hva du vil oppnå, mest mulig bass, eller fin "hi-fi" lyd?
                Hva har du av høyttalere foran i bilen? Hvor stort budsjett har du?
                Hmm tror ikke du helt vet va du snakker om?. eg har 2 stk av LIB mono ampene. er kjempe fornøyd. funker som Faen
                http://www.youtube.com/user/lappis22
                Husk EN ting nå da dere ! Hvis du står i dritt til halsen, så ikke heng med hodet

                Comment


                • #9
                  Originally posted by cossiemk1 View Post
                  LIB har vel ennå til gode å lage noe som er bra, så jeg tror du må utdype litt mere hva du mener er bra... Hvis du mener det er bedre med elementer som tåler 10.000w kontra 100w, så tar du veldig feil.
                  20w rms og følsomhet på 150db må jo være mye bedre da, hehe.....

                  Du sier heller ikke noe om hva du vil oppnå, mest mulig bass, eller fin "hi-fi" lyd?
                  Hva har du av høyttalere foran i bilen? Hvor stort budsjett har du?


                  Hva om det er spl han er ute etter? er lib sitt utstyr så ræva da og?
                  Lib sin monoblokk er da noe av det råeste du får hvis du er ute etter å flytte fjell, og subbene funker helt greit, må se litt på prislappen og da vet du.

                  Men si at han er ute etter god hifi lyd i bilen sin, hva mener du er de viktigste faktorene han bør vektlegge for å få til det?

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by cossiemk1 View Post

                    Sånn, da har jeg omformulert meg litt, ser nå at det kunne oppfattes som litt vel krasst, beklager det.

                    Når det gjelder fornøyde kunder, så trenger ikke det nødvendigvis å bety at produktene er på topp, se bare på de som selger 10.000w forsterkere til "gibort" pris på qxl.


                    Leste et fint ordtak her inne på forumet en dag "Du må skille mellom epler og apelsiner"

                    Det burde du begynne og gjøre!

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by Dag Johansen View Post
                      Den må du nesten utdype!

                      Mvh
                      Dag Johansen
                      Det er en haug med elementer som har samme Qmax, Watt RMS/Peak, Db/watt etc, men koster fletta. Det er jo selvfølgelig noe som heter kvalitet og "True RMS", men hvis jeg kan få det til å dunke skikkelig for totusen kroner mindre så er jeg fornøyd: )


                      Til dere andre, jeg er ikke ute etter noe spessielt. (SPL, SQ, SQL etc.) Derimot så er jeg ute etter mest sub for penga. Hadde to stk JBL før som ikke spilte så utrolig pent, men det var ufattelig morro når bilen rista av lufttrykket.

                      LIB Forsterkere? Har ikke funnet dem på hjemmesida til LIB:S

                      Comment


                      • #12
                        Qmax?

                        Den til høyre her er Qmin, da. :P

                        Comment


                        • #13


                          Nå blander du fælt mellom begrepene her miniboom

                          Men om du moskoskos, leser ut ifra parametrene at alle de merkene du nevner kommer dårligere ut enn LIB, så er det vel bare å slå til på de da? Begynn med noe billig og prøv deg frem med forskjellige kasser og plasseringer, vel så mye å hente på det som å velge ut elementer..
                          [URL="http://www.facebook.com/OttesenDesign"]http://www.facebook.com/OttesenDesign[/URL]

                          Comment

                          Working...
                          X