Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vil forsterkeren kunne dra dette frontsettet?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Vil forsterkeren kunne dra dette frontsettet?

    Jeg har denne forsterkeren her:

    http://www.sonicelectronix.com/item_...P1+5000.5.html

    # RMS Power Rating:

    * 4 ohms: 62.5 watts x 4 chan. + 150 watts x 1 chan.
    * 2 ohms: 125 watts x 4 chan. + 250 watts x 1 chan.
    * Bridged: 250 watts x 2 chan. @ 4 ohms + 250 watts x 1 chan. @ 2 ohms

    # MAX Power Rating (14.4V):

    * 4 ohms: 125 watts x 4 chan. + 300 watts x 1 chan.
    * 2 ohms: 250 watts x 4 chan. + 500 watts x 1 chan.
    * Bridged: 500 watts x 2 chan. @ 4 ohms + 500 watts x 1 chan. @ 2 ohms


    Å jeg lurer på å kjøpe dette frontsettet her

    http://www.bilradiospes.no/m/shop/?p...436&id=&vn=736

    Effekt maks 200W
    Effekt RMS 90W
    Følsomhet 92 dB
    Impedanse 2.7 ohm
    Frekvensområde 50Hz - 25kHz
    Monteringsdybde 6,03 cm



    Frontsettet er da på tilsammen 180W RMS, vil 2 av kanalene på forsterkeren som er på 62.5 RMS watt hver kunne dra dette frontsettet greit? har det mye å si att frontsettet har høyere RMS watt en forsterkeren? jeg skal IKKE brokoble, kun bruke 2 av kanalene til frontsettet, har også høyttalere i hattehylla.

    Altså totalt 125W RMS på forsterker og 180W på frontsettet
    Last edited by Simkin; 07-10-2010, 23:28.
    Pioneer DEH-7200SD, Pioneer GM-D8500M, Polk MM6501, Polk DB501, Polk MM1240DVC, MB Quart ONX4.125

  • #2
    Bare et tips før du handler frontsett, vi har -25% rabatt på hele nettbutikken, denne og neste uke! Se egen tråd i til salgs.

    Den forsterkeren din driver fint et frontsett. Bare å kjøre på!
    Mvh
    Pål Andréas Bryng
    Bilstereosenteret.no
    Vi forhandler bl.a.:
    Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
    Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


    Følg oss på Facebook
    Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

    Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

    Comment


    • #3
      Takk for svar! skal sjekke ut nettsiden din!
      Pioneer DEH-7200SD, Pioneer GM-D8500M, Polk MM6501, Polk DB501, Polk MM1240DVC, MB Quart ONX4.125

      Comment


      • #4
        Ja, det går helt fint. Ikke se deg blind på de tallene.
        Bmw e34 520:
        Fountek FR88EX & Peerless SLS213 powered by Audison

        Comment


        • #5
          ok, da går det nok fint

          Har sett litt på frontsett, hvem vil være best av Focal 130VB og Polk MM5251?

          http://www.sonicelectronix.com/item_...io+MM5251.html

          http://www.sonicelectronix.com/item_...al+130+VB.html


          Er det noen betydelig forskjell mellom disse to? Focal settet er billigere i norge faktisk!
          Pioneer DEH-7200SD, Pioneer GM-D8500M, Polk MM6501, Polk DB501, Polk MM1240DVC, MB Quart ONX4.125

          Comment


          • #6
            Kan varmt anbefale 130VB. Polk har jeg ingen erfaring med.

            Håper ikke du har tenkt å kjøpe det settet fra USA? Det koster jo dobelt så mye innen du får det hjem på døra.koster $399 i USA, på "tilbud". Anbefalt utsalgspris er 1890,- i Norge. Også få du 25% rabatt på det, ut neste uke, hos meg. Totalt kr 1567,50 ink frakt
            Mvh
            Pål Andréas Bryng
            Bilstereosenteret.no
            Vi forhandler bl.a.:
            Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
            Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


            Følg oss på Facebook
            Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

            Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

            Comment


            • #7
              My 5 cents: Focal er ekstremt dyrt i USA og vil ikke være lønnsomt å hente inn fra USA. Dette har vel sammenheng med at de allerede er importert til USA fra Europa. Polk derimot, som er amerikansk, lønner det seg stort å importere. Jeg betalte ca 50% av den prisen de selges for i Norge på mine MM6501. Så får det være opp til deg selv å bestemme hvilke som er best. Har selv en bil med Polk og en med Focal sine A1. Per nå kan jeg ikke sammenligne de to, da kun Focalene er bra installerte, og de i tillegg er koblet på egen forsterker. Men det jeg med sikkerhet kan fastslå er at det er mer trøkk i Polkene.

              Comment


              • #8
                Skal ikke kjøpe Focal fra USA, var kun ment som en link for å vise produktet. er klar over att Focal er billigere her! mens det er andre veien med Polk.

                ikke umulig jeg kjøper 130VB fra deg "Bilstereosenteret", kan sende deg en PM om det blir noe av.
                Pioneer DEH-7200SD, Pioneer GM-D8500M, Polk MM6501, Polk DB501, Polk MM1240DVC, MB Quart ONX4.125

                Comment


                • #9
                  Det ble Polk MM6501, så det blir til att jeg bygger inn 6.5" i dørene, det blir rett å slett for lite trøkk 4", klar og fin lyd, høyt spiller det også, men mangler en del på lydbildet.

                  Så, da har jeg et spm til ang watt effekt. det nye frontsettet jeg har bestilt er da på 125 RMS watt PER side, altså 250W @ 2.7 Ohm tilsammen, og som jeg har nevnt er forsterkeren min 62,5 RMS Watt @ 4 Ohm, og 125RMS @ 2 Ohm. hvor går grensen til att forsterkere ikke klarer å dra høyttalere skikkelig?

                  og hvis frontsettet er på 2.7 ohm, vil det da bli lettere for forsterkeren å dra de enn hvis de hadde vært 4 ohm?

                  Vil forsterkeren kunne dra dette fontsettet SKIKKELIG? eller greit nok?

                  sikkert dumme spørsmål, men er ikke så mye inne i bilstereo.
                  Last edited by Simkin; 11-10-2010, 00:45.
                  Pioneer DEH-7200SD, Pioneer GM-D8500M, Polk MM6501, Polk DB501, Polk MM1240DVC, MB Quart ONX4.125

                  Comment


                  • #10
                    Siden høyttalerne er på 2,7 ohm, så kan du forvente at forsterkeren vil levere tett bortimot 100W per kanal. Dersom dette er ærlig oppgitte watt, så tror jeg du vil få dratt godt liv i høyttalerne

                    Comment

                    Working...
                    X