Announcement

Collapse
No announcement yet.

Emma og dbdrag samarbeid?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Originally posted by Erik André View Post
    du må få lov å mene hva du vil.. og det må massen få lov til også, men til slutt så bestemmer nå db-drag og emma hva som skjer.

    og emma en europeisk organisasjon.. de har kanskje noe å si sentralt?

    ja de har slått sammen i sverige.. vet du hvor dårlig db-drag går i sverige?
    dB-drag i Sverige går dårlig av en grunn, tror ikke jeg trenger å nevne hvilken.

    Comment


    • #32
      Originally posted by Techpoint View Post
      Når emma får nivået sitt opp på det samme som dB-drag så er det jo ikke noe pes.
      vilket nivå prater du om?

      Originally posted by Techpoint View Post
      dB-drag i Sverige går dårlig av en grunn, tror ikke jeg trenger å nevne hvilken.
      jo tenk.. si meg grunnen til det
      sigpicFocal Dual Monitor - Focal UtopiaBE - Alpine DVA-9965 - PXA H701custom edition
      IceAudio - Bilringen AS - inakustik

      Comment


      • #33
        dette her er min mening

        i lille Norge ser jeg positivt på om vi kunne hatt en konkurranse dag for både Emma og Db-drag. det vil si at alle som har lyd i bil er på samme stedet å viser frem det de har i bilene sine. jeg mener at det bare er tull at to små organisasjoner som Dbdrag og Emma er adskilt. hovedgrunnen til at det er sånn idag er at den som styrer Emma og den som styrer Dbdrag overhode ikke kan fungere som en organisasjon. ikke noe vondt om Ketil eller Tor Steinar, men de to sammen til å styre en organisasjon er og at man ikke kan holde to sånne konkurranser på samme sted er for meg ufortåelig. det handler om å kunne sette regler om når det er lov til å spille høyt og når det er lov til å spille litt lavere (sq) tidsfrister. den som ikke overholder dette får straff iform av poeng trekk eller bortvisning da dette måtte gjenta seg. dette er ikke noe problem i teorien og skal heller ikke være det i praksis. jeg håper på at fremtiden kunne vært en samlet bilstereogjeng på konkurranse dagen samme som vi er eller i hverdagen. så jeg er nok ikke enig med den som ikke har trua på at dette skal være noe problem, isåfall er det å gjøre det til et problem som i utgangspunktet ikke er der...
        Mvh
        Tufte's hotline

        Pioneer ODR/DEX-P99RS Mosconi Scan Speak

        Comment


        • #34
          haha, prøv å gi meg minuspoeng hvis jeg driver å tester i drag bilen mens det er emma.. evt prøv å gjør det med noen av de andre deltakerne
          www.eirikaspaas.com

          Comment


          • #35
            Originally posted by klovnster View Post
            haha, prøv å gi meg minuspoeng hvis jeg driver å tester i drag bilen mens det er emma.. evt prøv å gjør det med noen av de andre deltakerne

            var derfor jeg foreslår at at det kan bli tidspunkter for dagen for de ulike konkurransene, istedenfor å kunne bli en samlet enhet med felles interesse, som kan bli enda mere publikums vennlig, som igjen gjør at det kan bli enda morsommere å konkurere.

            synd du prøver å lage til et problem som i utgansgpunktet ikke bør være der.
            Mvh
            Tufte's hotline

            Pioneer ODR/DEX-P99RS Mosconi Scan Speak

            Comment


            • #36
              Tufte's hotline er inne på et spor her

              I dB-Drag konkurransene så er det endel pauser, mellom kvalik og diverse. Så det er muligheter om man vil!

              Det finnes ikke problemer, bare utfordringer
              Mvh Tony
              - The only road to take is perfection itself

              Comment


              • #37
                Tufte, du tok meg direkte på ordet, og beskriver det hvordan en uteforsteånde person, som kun har vært med på noen få db-drag, og aldri fått somla seg på ett Emma ser det.

                Grunnen til at det har blitt db-drag har litt med hvem jeg "henger med" i bilstereomiljøet, men jeg skal pinadø på Emma og, så fort jeg har fått bygd litt i bilen
                Mvh
                Rolf Try Nygård

                Comment


                • #38
                  Originally posted by Tufte View Post
                  var derfor jeg foreslår at at det kan bli tidspunkter for dagen for de ulike konkurransene, istedenfor å kunne bli en samlet enhet med felles interesse, som kan bli enda mere publikums vennlig, som igjen gjør at det kan bli enda morsommere å konkurere.

                  synd du prøver å lage til et problem som i utgansgpunktet ikke bør være der.
                  Når en dB-drag konkurranse starter i 12 tiden så må jo EMMA starte før det, og være ferdig før det, for det burpes jo stort sett gjennom hele konkurransen, når det er pause i riggen til tor driver jo deltakere å tester selv, og hvis jeg plutselig skulle få begrensninger på dette så lar jeg heller være å reise på den konkurransen.

                  På NM i fjor så fikk vi ikke burpe utenom målinger ved riggen, det var nesten så jeg pakket sammen å reiste hjem, for det er jo håpløst å justere noe uten å få testet.

                  Comment


                  • #39
                    Originally posted by Erik André View Post
                    vilket nivå prater du om?
                    Det nivået hvor dB-drag er dobbelt så stor som EMMA.

                    NM dB-drag: 35 biler påmeldt
                    NM Bassrace: 22 biler påmeldt

                    Og dobbelt så mange konkurranser i året.
                    Last edited by dBcompaniet; 16-10-2007, 23:07.

                    Comment


                    • #40
                      Originally posted by Techpoint View Post
                      Det nivået hvor dB-drag er dobbelt så stor som EMMA.

                      NM dB-drag: 35 biler påmeldt
                      NM Bassrace: 22 biler påmeldt

                      Og dobbelt så mange konkurranser i året.
                      da kalles det vel ikke nivå,men flere antall deltagere??
                      sån som du skrev det,så virker det for meg att bilene i db-drag er på ett bedre nivå i konkuranse sammenheng.
                      "Tuning an audio system is like bringing together the members of an orchestra, getting the sound balance right, and making sure they work together."

                      Comment


                      • #41
                        Originally posted by Techpoint View Post
                        Når en dB-drag konkurranse starter i 12 tiden så må jo EMMA starte før det, og være ferdig før det, for det burpes jo stort sett gjennom hele konkurransen, når det er pause i riggen til tor driver jo deltakere å tester selv, og hvis jeg plutselig skulle få begrensninger på dette så lar jeg heller være å reise på den konkurransen.
                        I år har EMMA hatt konkuranser som stort sett har begynt ved 10-12 tiden og holdt på til 18:00-20:00.. så du mener vi skal starte klokka 04:00??
                        sigpicFocal Dual Monitor - Focal UtopiaBE - Alpine DVA-9965 - PXA H701custom edition
                        IceAudio - Bilringen AS - inakustik

                        Comment


                        • #42
                          Har selve lydbedømmingen tatt så lang tid?
                          Mvh Tony
                          - The only road to take is perfection itself

                          Comment


                          • #43
                            Det vet du at den ikke tar, men skal vi droppe alt annet da eller. ESPL måling med instalasjons bedømming f.eks. espl samtidig som db-drag vil ikke bli suksess...

                            Hvorfor jeg vet det er fordi jeg har faktisk dømt ESPL noen ganger i sommer og skulle noen av deltagerene vært med på noe annet i tilleg ville det blitt kaos uansett hvor bra du tror du har arrangert det. Kunne sikkert fått det til å fungere med en masse planlegging, men jeg mener at det ville blitt en konkurranse mellom emma og db-drag i steden for et tilbud til folk med høy lyd i bilen sinn

                            EMMA var sammen med db-drag i surnadal.. espl ble droppet, jævlig synd for de som satser på espl om det ble droppet på heltid. noe også sikkert emma europa ikke hadde satt stor pris på. Er faktisk noen bra deltager biler i espl som satser friskt og som jeg sa tidligere skal være med til EM finalen.

                            ESPL er ikke bare lydtrykk og en dom på instalasjonen.. men en del spør faktisk om hjelp til å sikre anlegget sitt bedre og det tas tid til å forklare litt siden emma sitt mål er å ikke ha brannfeller kjørende rundt på veiene.

                            Og skal db-drag kunne bråke fra 12:00 (som nils prater om) vil lytte demo bli uaktuelt i sq biler.. publikum kommer vel skjelden før 12.. da er de spessielt intresert vil jeg påstå. Kan sikkert fungere på en stor plass, men mellom en hel sessong er man dømt til å havne på en mindre plass.. som f.eks en finale innedørs.Der de beste sq bilene er som folk vil høre. Må ikke glemme at de beste db bilene er der også.. de som bråker mest

                            Neigitt, siden det er så utrolig mange db-drag konkurranser er jo bare å droppe noen i løpet av sessongen så rekker du noen emma konkurranser. gikk du glipp av en db-drag konkuranse når du var i drammen bare for å se tony?
                            sigpicFocal Dual Monitor - Focal UtopiaBE - Alpine DVA-9965 - PXA H701custom edition
                            IceAudio - Bilringen AS - inakustik

                            Comment

                            Working...
                            X