Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hjelp til å velge anlegg

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hjelp til å velge anlegg

    Jeg skal snart kjøpe meg et nytt anlegg til bilen for c.a. 10000 kr.
    Det skal se tøft ut samtidig som det skal spille bra.

    Jeg har valgt ut følgende:

    Headunit: http://installbay.no/product_info.php?products_id=990
    Komponentsett: http://installbay.no/product_info.php?products_id=650
    Subs: http://installbay.no/product_info.php?products_id=660

    Er dette et bra oppsett? Eventuellt, har dere bedre forslag?
    Husk, både stilig og bra.
    En gang tok jeg feil, men det var en misforståelse.

  • #2
    jeg tror du får mer ut av pengene dine hvis du velger en billigere spiller, i tillegg til å snekre en basskasse selv. Da skulle det være godt mulig å kjøre både frontsett og subwoofere på separat forsterker, noe som vil gi en del bedre lyd

    Comment


    • #3
      Et alternativ er å kjøpe EN-PK112, der følger det med en 2-kanaler, som du isteden kan bruke på front høyttalerne. Så kjøper du en EN-AM8001 og bruker på basskassa. Også ville jeg valgt en mye billigere spiller, til et moderat oppsett så holder det med DEH-P40MP f.eks. Så kan du heller bruke resten av pengene på skikkelig kabler og litt demping.
      Mvh
      Pål Andréas Bryng
      Bilstereosenteret.no
      Vi forhandler bl.a.:
      Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
      Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


      Følg oss på Facebook
      Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

      Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

      Comment


      • #4
        så stilig ut det komposettet håper du legger inn bilder av bygge prosess osv når det kommer til den tid

        Comment


        • #5
          Hmmmmm. Bygge kasse sjøl trenger ikke alltid og være like billig gitt. Spørs jo hva man har av verktøy osv(jeg f.eks måtte jo kjøpe nesten alt av verktøy siden jeg ikke hadde noe fra før )... Men MDF koster rundt 350,- for ei plate, og da har du jo mer enn nok av materiale hvertfall. + lim + skruer + fuge..

          Comment


          • #6
            Originally posted by undik View Post
            Jeg skal snart kjøpe meg et nytt anlegg til bilen for c.a. 10000 kr.
            Det skal se tøft ut samtidig som det skal spille bra.

            Jeg har valgt ut følgende:

            Headunit: http://installbay.no/product_info.php?products_id=990
            Komponentsett: http://installbay.no/product_info.php?products_id=650
            Subs: http://installbay.no/product_info.php?products_id=660

            Er dette et bra oppsett? Eventuellt, har dere bedre forslag?
            Husk, både stilig og bra.
            Er en slik spiller som du linker til her tilsalgs for 3000 i kjøp og slag, ubetydelig brukt siden juni. Bra spiller som ser veldig fin ut
            Alpine
            Audison
            Hertz
            Soundstream

            Comment


            • #7
              Den spilleren er meget bra og da har du en spiller som du sannsynligvis vil beholde når det andre skal oppgraderes etterhvert. (det kommer til å skje :-))

              Hvis du kjøper den spilleren som er ubetydelig brukt for 3000,- så har du 7000,- igjen..

              Fusion EN-PK212 kr 3990,-
              Fusion PP-CMST1 kr 2399,-
              Fusion AM-6001 kr 1599,-
              Samlet kr 7988,-

              Fordelen med dette oppsettet er at du har ett vesentlig bedre frontsett samt en egen forsterker til å drive frontsettet.

              Sender du en PM til en forhandler av dette så går det nok helt greit å ordne dette til det du har igjen.
              Mvh
              Lars Engen

              Comment


              • #8
                Takk for svar

                Originally posted by isak View Post
                jeg tror du får mer ut av pengene dine hvis du velger en billigere spiller, i tillegg til å snekre en basskasse selv. Da skulle det være godt mulig å kjøre både frontsett og subwoofere på separat forsterker, noe som vil gi en del bedre lyd
                Har tenkt på akuratt der der, men kom frem til at det er bedre å kjøpe en skikkelig spiller med en gang med tanke på oppgraderinger av anlegget osv.
                Har tenkt på å snekkre kasse selv, det er ikke noe problem. Mekka anlegg til en kompis i sommer og ble veldi fornøyd med både lyd og utseende.


                Originally posted by InstallBay View Post
                Et alternativ er å kjøpe EN-PK112, der følger det med en 2-kanaler, som du isteden kan bruke på front høyttalerne. Så kjøper du en EN-AM8001 og bruker på basskassa. Også ville jeg valgt en mye billigere spiller, til et moderat oppsett så holder det med DEH-P40MP f.eks. Så kan du heller bruke resten av pengene på skikkelig kabler og litt demping.
                Ikke dumt det der med å kjøpe EN-PK112, men spilleren beholder jeg, pga seinere oppgradering og slikt. Demping og kabler hadde jeg ikke tenkt på, men jeg la opp monster rca kabler tidligere i sommer. Tror de er gode, for de var jævlig dyre. Ang. Strømkabler skal jeg skifte ut de eksisterende. De jeg har er en pakke jeg kjøpte på biltema. De funker, men likevel..
                Håper på å få dempet bilen etterhvert.


                Originally posted by golfnos View Post
                så stilig ut det komposettet håper du legger inn bilder av bygge prosess osv når det kommer til den tid
                Selvsagt. Blir forhåpentligvis i løpet av vinteren/nyåret en gang.


                Originally posted by Henning- View Post
                Hmmmmm. Bygge kasse sjøl trenger ikke alltid og være like billig gitt. Spørs jo hva man har av verktøy osv(jeg f.eks måtte jo kjøpe nesten alt av verktøy siden jeg ikke hadde noe fra før )... Men MDF koster rundt 350,- for ei plate, og da har du jo mer enn nok av materiale hvertfall. + lim + skruer + fuge..
                Verktøy og materialer er ikke noe problem. Har alt verktøyet jeg trenger med mer. Så etter at ideèn med å bygge kasse selv kom opp, så tror jeg det er en bedre ide.


                Originally posted by Engen Audio View Post
                Den spilleren er meget bra og da har du en spiller som du sannsynligvis vil beholde når det andre skal oppgraderes etterhvert. (det kommer til å skje :-))

                Hvis du kjøper den spilleren som er ubetydelig brukt for 3000,- så har du 7000,- igjen..

                Fusion EN-PK212 kr 3990,-
                Fusion PP-CMST1 kr 2399,-
                Fusion AM-6001 kr 1599,-
                Samlet kr 7988,-

                Fordelen med dette oppsettet er at du har ett vesentlig bedre frontsett samt en egen forsterker til å drive frontsettet.

                Sender du en PM til en forhandler av dette så går det nok helt greit å ordne dette til det du har igjen.
                Akuratt det med spilleren jeg har tenkt på også.
                10.000 er bare sånn c.a. så om det kommer opp i 12 - 13 tusen så er vel det bare slingringsmonn! Vil heller kjøpe en helt ny spiller, da jeg mener at det er en god invistering uansett.
                Settet du satt opp ser jo kjempebra ut, og jeg vurderer det sterkt.



                Takker for gode svar.

                Hvis dere har andre forslag til oppsett, så kom gjerne med dem. Helst med link til produktene så jeg slipper å leite så mye. Prisklasse RUNDT 10.000.
                Kriteriene er at det skal se tøft ut og spille bra. Er ikke nødt å være fusion, men har forelsket meg litt i det da, men vurderer selvsagt andre alternativer.
                En gang tok jeg feil, men det var en misforståelse.

                Comment


                • #9
                  Bumper tråden litt jeg
                  En gang tok jeg feil, men det var en misforståelse.

                  Comment


                  • #10
                    dette burde vel være innen rimelighetens grense for deg.. http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1303
                    Som kineserne sier: [I]"Without music, life is a journey through a desert"[/I]

                    Comment

                    Working...
                    X