Announcement

Collapse
No announcement yet.

Crunch Fatboy sub

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Crunch Fatboy sub

    Noen som husker dette elementet dem solgte i Ljudia før? var vell Crunch som var fabrikant og subben heter Fatboy.. noen som har en av disse fortsatt? er vell utav produksjon nå.... var vell det første elementet jeg såg som bynte med Fat oppheng vertfall



    synst å huske dem hadde litt "grom" subber før...

    Noen som har disse gammle Ljudia bladene til evt salg?:P


    Edit: fant igjen litt info om dem på nettet....ikke så gromt i dag kansje alikavell men var vist min drømmesub før...... kunne tenkt å testa disse ....
    Last edited by Terranoise; 26-09-2010, 03:27.

  • #2
    Crunch var fra dengangen Ljudia hadde salg av Hifonics. Det var/er en litt rimeligere utgave av Hifonics produktene.
    Men sett i forhold til andre subber dengang, så var de i alle fall litt gromme å se på.

    Får du tak i noen parametre, så kan det være at elementet er fult ut kurant i dag..
    Mvh
    J. Holm
    www.b2audio.com
    http://facebook.com/b2audio

    Comment


    • #3
      Hadde en slik i en KNØTTLITEN(20-25l) portakasse og den trøkka no jævlig faktisk, men lederne fra terminalene til spolen var noe kort i forhold til utsvinget på elementet hvilket førte til slitasje på disse etter en god stund i drift.
      Når jeg forlenget disse ble det "problemet" helt borte og elementet er vist fremdeles i drift i en scorpio i dag.

      Det Jay nevner om hifonicsrelasjon stemmer meget godt, for på magneten sto det crunch by hifonics

      Har ikke noe problemer med å anbefale deg å teste dette elementet, men ta ikke mine ord for en ekspertuttalelse for det er de ikke

      P.S: på omtrent samme tia som dette kom ut slapp power acoustic en sub med lignende oppheng som het MOFO , det fungerte meget greit det også hvis det er nostalgien du er ute etter
      Last edited by omegadti; 27-09-2010, 17:43.
      Celestion_Jbl_Pioneer_Orion_Phoenix Gold_Tang Band_Stinger

      Comment


      • #4
        Originally posted by omegadti View Post
        Hadde en slik i en KNØTTLITEN(20-25l) portakasse og den trøkka no jævlig faktisk, men lederne fra terminalene til spolen var noe kort i forhold til utsvinget på elementet hvilket førte til slitasje på disse etter en god stund i drift.
        Når jeg forlenget disse ble det "problemet" helt borte og elementet er vist fremdeles i drift i en scorpio i dag.

        Det Jay nevner om hifonicsrelasjon stemmer meget godt, for på magneten sto det crunch by hifonics

        Har ikke noe problemer med å anbefale deg å teste dette elementet, men ta ikke mine ord for en ekspertuttalelse for det er de ikke

        P.S: på omtrent samme tia som dette kom ut slapp power acoustic en sub med lignende oppheng som het MOFO , det fungerte meget greit det også hvis det er nostalgien du er ute etter

        ja stemmer det , var hifonics som var produsenten, ja den power acoustic mofo serien der var noen element jeg kunne tenkt å testa også for en tid tilbake..synst dei er fine også..var vell det grommeste P A kom ut med synst jeg å huske.. hadde i mellomtiden 2 x FUBR (modellen under Mofo) men spolene blei knust i fillebiter så da bestemte jeg meg for å gi meg med dei subbene... 800rms og 1200peak var det vell dem var på om jeg husket rett..fin hyllepynt da. men men.

        veit ikke om Fatboy elementa er enda i produksjon,, er muligens å få tak i enda men muligens mest brukt rundt om.
        Last edited by Terranoise; 28-09-2010, 03:31.

        Comment


        • #5
          Her er litt div http://www.sonicelectronix.com/m80-c...car-audio.html

          Comment


          • #6
            hadde 4stk av den crunch fatboy 12" kostet veil 2495kt stk.. savner di elementene lett dreven og spilte utroli bra.. vi noen har disse vil jeg kjerne kjøpe dem! har kommet en 2er av disse men dem er ikke bra.
            MVH
            Hans Martin holtet

            Comment


            • #7
              Hadde ikke Eltax noen "fatboy" elementer for litt siden også?

              Comment


              • #8
                Kan kanskje være greit å nevne at gamle subwoofere med skum-oppheng ikke nødvendigvis er så gjeve i dag, selv om den er ubrukt. Hehe... Skum har en tendens til å bli tørt og sprøtt med årene. Og etterhvert borte...!

                Comment

                Working...
                X