Announcement

Collapse
No announcement yet.

Noen erfaringer med: Dynabel DY9076 og Seas lotus SE6221

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Noen erfaringer med: Dynabel DY9076 og Seas lotus SE6221

    Noen erfaringer med: Dynabel DY9076 og Seas lotus SE6221 noen?

    vurderer 4 stk i hattehylla av enten dynabel elementene eller seas men klarer ikke helt å bestemme meg....

    http://www.mamut.net/controls/shop/s...103&subgid=110

    har noen 5.25" versjon av disse dynabellene men har ikkje fått testa dem noe serlig enda da dem blir kjørt som ren mellomtone.......

    forslag? skal spille fint og fin/feit midbass....
    Last edited by Terranoise; 21-09-2010, 01:41.

  • #2
    Postet under feil kategori.
    Torbjørn J. - [B]PM er deaktivert, bruk e-post.[/B]
    [B]Bilen[/B]: Pioneer p99rs - Mcintosh MC431 - Brax X2000.2 - Mosconi 300.2
    Hjemme: Yamaha RXA3010 | XPA-5 x 2 | Emotiva ERT-8.3 | ERM-6.3 | ERD-1 x 4 | HFS sub * 2 | SVS AS-EQ1

    Comment


    • #3
      jeg går for 4 x seas i hattehylla og hiver ut dynabel 5,25" heller...

      men ingen som har testa altså? eller den modellen som er hakket over i pris? (på link)

      Comment


      • #4
        Skal jeg være helt ærlig hadde jeg mye heller sett på TangBand om du først skal kjøpe derifra. TangBand W4-1320 f.eks. Låter meget najs
        Mvh Tony
        - The only road to take is perfection itself

        Comment


        • #5
          Seas er en helt annen kvalitet enn dynabel, og låter mye bedre, men når det er sagt, så lurer jeg på om du har sub i bagasjen? Har du det så kommer alt du monterer i hatthylla til å låte ræva så sant du ikke har kasse til dem

          Comment


          • #6
            Noe som er galt med google'a?
            Mye fint lesestoff der iallfall

            Som Tony sier under meg.
            Burde lage ett lukket kabinett i hattehylla,for vist du ikke gjør det blir det mye stygge ulyder pga bass trykket.
            Last edited by Akilles; 23-09-2010, 09:12.
            ¤ Pioneer DEH-P88RSII ¤ Infinity ¤ Focal ¤ Rockford Fosgate P450.4 ¤ Digital Design M1B ¤ Digital Design Redline series ¤
            Pitbull-Racing Mvh Peder Akilles Kristiansen

            Comment


            • #7
              Men trådstarter:

              Hva er misjonen med disse høyttalerne? Skal de spille som ren mellomtone? Skal disse høyttalerne i hatthylla møte bassen i bagasjen, eller hva er planen?

              Og en annen ting: tror du hadde vært tjent med å samle spørsmålene dine i EN tråd. Litt lettere å følge med da
              Mvh Tony
              - The only road to take is perfection itself

              Comment


              • #8
                Takk for tips her, , ja altså jeg tenkte å ha 6,5" 4stk. i hattehylle,, hattehylla skal lages ny og plastes osv og evt bassrør som går ned mot bagasjerom utenfor "kassene" til elementene.

                disse tang bang du nevnte Tony: hmm blei litt usikker for vil helst ha 6,5" av evt seas..sett litt på peerless også,, planen var å kjøre disse som midbasser.. da musikken jeg spiller har en ganske røff midbass og er detaljert, så midbassen må jeg ha og skal høre den greit.. skal kjøpe noen gode diskanter også delefilter også. dette blir kun i hattehylle...så nye 8" av seas/peerless i dørplater bak. og så har jeg kompsettet fremme. tror det skal holde

                ja skal samle spm i prosjekttråden min nestegang evt.
                Last edited by Terranoise; 23-09-2010, 17:33.

                Comment


                • #9
                  Så du skal ha masse midbass baki bilen? Hmm... du forsvarer jo nicket ditt med nebb og klør om ikke annet da

                  Hva slags system har du foran da?
                  Mvh Tony
                  - The only road to take is perfection itself

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by Tony View Post
                    Så du skal ha masse midbass baki bilen? Hmm... du forsvarer jo nicket ditt med nebb og klør om ikke annet da

                    Hva slags system har du foran da?
                    masse å masse,, men sånn den er greit hørbart vertfall , spiller greit sånn det er nå men skal ha andre elementer bare og skal spille høyere uten at elementa skal vrenge på høyt volum,, bruker noen gammle 10" og 8" Seas nå som spiller ren midbass/mellomtone, nei kompsettet er ett enkelt 5,25" og diskant fra
                    ma audio,helt greit ,får se om det blir noe mer oppgradering der også,, kansje av disse fulltonene du nevnte her oppi ?..

                    Comment


                    • #11
                      Jeg skjønner ikke helt hva du ønsker å oppnå med dette oppsettet, men om du er ute etter noe som tåler litt og skal spille høyt, er IKKE Seas lotus noe du skal satse på!
                      Aner ikke hvilken bil du har å bygge i, men en god oppskrift er å prøve å få til så stort/mye du kan foran i bilen og la bassen bli igjen alene bak deg.
                      Tang Band W6-1139 er en knallbra midbass som er mulig å plassere foran i de aller fleste biler, om man bruker litt fantasi.

                      Det du beskriver vil så absolutt gi deg det du har i nicket ditt: "fasefeil tjo og hei"!!!
                      [SIZE="3"][B][FONT="Trebuchet MS"]Joakim Skovlund[/FONT][/B][/SIZE]
                      [SIZE="2"][B][COLOR="DimGray"][FONT="Trebuchet MS"][/FONT][/COLOR][/B][/SIZE]
                      [SIZE="1"]Mobil: 943 55 200 - Epost:[EMAIL="joakim@skovlund.no"][COLOR=Blue]joakim@skovlund.no[/COLOR][/EMAIL][/SIZE]

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by Joakim View Post
                        Jeg skjønner ikke helt hva du ønsker å oppnå med dette oppsettet, men om du er ute etter noe som tåler litt og skal spille høyt, er IKKE Seas lotus noe du skal satse på!
                        Aner ikke hvilken bil du har å bygge i, men en god oppskrift er å prøve å få til så stort/mye du kan foran i bilen og la bassen bli igjen alene bak deg.
                        Tang Band W6-1139 er en knallbra midbass som er mulig å plassere foran i de aller fleste biler, om man bruker litt fantasi.

                        Det du beskriver vil så absolutt gi deg det du har i nicket ditt: "fasefeil tjo og hei"!!!

                        ikke så høyt da men høyere og penere en det jeg har nå hehe...og ha flere like elementer heller en mangen forskjellige strls og merke,,sånn det kan bli litt bedre å stille inn fra head unit. jeg liker å ha både lyd bak og fremme i bilen og aldri hatt problem med det, er bare litt mye dilldall det oppsettet jeg har nå...så vil ha litt færre elementer og av evt samme merke,,, jeg skal heller ikke plaste noe i forran dørene i en bil fra 1979, så dette tang bang komp settet blir kansje litt voldsomt med tanke på vibrasjon i dørene. men har tenkt på tang bang 6,5" elementa da og kansje ha i hattehylle... er liksom det står om 4stk sånne ,peerless eller seas da for å si det sånn. men komp sett fra tangbang frista voldsomt....

                        Comment


                        • #13
                          For guds skyld, ikke bruk prosjekt-tråden din neste gang til spørsmål.
                          Har nok av evig lange tråder som er mest chit chat i, enn bygget selv.
                          Runar E. Olsen ~ Moderator
                          Kia Cee'd SW 2011 - Blir snart SQ prosjekt.
                          http://www.signaturebar.com/uploads/images/67311.gif

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by GENEXXA View Post
                            For guds skyld, ikke bruk prosjekt-tråden din neste gang til spørsmål.
                            Har nok av evig lange tråder som er mest chit chat i, enn bygget selv.
                            det jeg har synst også at det er greit på forumer...blir mye skravl tilslutt....
                            men men


                            jeg har foresten bestemt meg for tang bang elementer både fremme og bak...

                            Comment

                            Working...
                            X