Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mediespiller - Erstatning for CD spiller?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Mediespiller - Erstatning for CD spiller?

    Hei.

    Hadde i utgangspunktet tenkt til å kjøpe meg en litt bedre spiller fra Alpine eller Pioneer, med AUX og USB inngang. Men når jeg tenker meg om spiller jeg omtrent aldri CD plater i bilen. Ser derfor at det finnes såkalte mediareceivere. Tror jeg har mer bruk for det fine interfacet på disse spillerne enn jeg vil ha for en cd spiller.

    Har sett litt på Pioneer MVH-8200 og Alpine iDA serien. Noen her som har noen meninger om disse spillerne?
    Skal i første omgang oppgradere kun spilleren. Høyttalere og forsterker får komme senere. Kan lydkvaliteten på disse mediespillerne måle seg med lyden fra en god CD spiller i samme prisklassen?

    Takker for all hjelp

  • #2
    http://www.iceaudio.no/index.php?func=varer&vnr=20052

    Denna kommer eg til å bruke i min bil. og eg er kresen på menysystemer linjeutganger, aux, usb.
    gå for denna du vil ikkje angre, mi meining.

    Comment


    • #3
      iPad + BitOne
      Runar E. Olsen ~ Moderator
      Kia Cee'd SW 2011 - Blir snart SQ prosjekt.
      http://www.signaturebar.com/uploads/images/67311.gif

      Comment


      • #4
        KIV-700 er genial. Den har USB-HUB, slik at du kan koble på mange USB enheter samtidig. F.eks en iPod, en minnepenn og en HDD.

        Har den på lager
        Mvh
        Pål Andréas Bryng
        Bilstereosenteret.no
        Vi forhandler bl.a.:
        Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
        Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


        Følg oss på Facebook
        Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

        Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

        Comment


        • #5
          Kenwooden var fin ja, den ser ut til å ha det meste jeg trenger. Virker som et bedre alternativ enn de spillerne jeg nevnte i førsteposten. Kan få en fin pris på Pioneer spilleren, men den har USB og AUX utganger på fremsiden... Mye bedre å kunne ha en ipod/HDD i hanskerommet.

          Men tilbake til Kenwooden... Stemmer det at jeg må kjøpe KCA-iP500 i tillegg for å kunne bruke ipod interfacen? Og om jeg kobler til en HDD, har den en fin måte å finne sangene på eller listes bare alle sangene opp nedover?

          EDIT: GENEXXA: Tror ikke jeg gidder å styre med å finne en måte å montere iPaden på. Må ha noe greier som passer rett inn i 1-DIN hullet.

          EDIT 2: Ser nå at jeg har feilplassert tråden litt. Her skulle det visst ikke være spørsmålstråder. Om noen moderatorer vil flytte tråden er det bare å kjøre på.
          Last edited by Mariuslk; 10-09-2010, 00:10.

          Comment


          • #6
            Du trenger ikke annet enn std iPod kabel eller Kenwoods iPod kabel for å bruke iPod på USB.

            Den lister opp mapper, og sanger i mappene
            Mvh
            Pål Andréas Bryng
            Bilstereosenteret.no
            Vi forhandler bl.a.:
            Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
            Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


            Følg oss på Facebook
            Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

            Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

            Comment


            • #7
              Takk for hjelpen alle sammen.

              Fant ut at jeg får en knallpris på Kenwood også, så nå er det ikke lenger tvil. Da sender jeg inn en bestilling på KIV-700
              Last edited by Mariuslk; 10-09-2010, 22:56.

              Comment

              Working...
              X