Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kor mange batterier trenger eg?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Kor mange batterier trenger eg?

    Har 8000WRMS i følge manualen til GZ. Kor mange batterier trenger eg til dette? Har nå 1 original batteri + 2 stk gule optima. Trenger eg flere batterier for å drive dette fult ut??

  • #2
    blir rundt 600A d..... du må nesten se på specen til batteriene hvor mye de kan levere
    Aleksander Hammernes
    Trondheim (Hitra)
    JBL THE SOUND OF LIVE MUSIC
    http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=905

    Comment


    • #3
      Og ikke miks sammen flere typer batterier...
      En som skal ha greie på det, har fortalt meg at : "kretsen" blir aldri bedre en det dårligste batteriet...
      TEAM RE-LOUD
      Norwegian Champion 00 - 01 - 02 - 03 - 06 - 07 - 08 - 11 - 12 - 13 - 14
      2013 ssnw - 4 stk DD m4a og 1 DD Z 18 = 165.9 dB'zzz

      Comment


      • #4
        Står 765 CCA og 55AH

        Comment


        • #5
          trur det er nokk med 2 yellowtop batteriene...sørg bare for skikkeli kabler å oppgrader kablene i motor rommet.
          Focal
          Mosconi
          Pioneer

          Comment


          • #6
            Originally posted by re-load View Post
            Og ikke miks sammen flere typer batterier...
            En som skal ha greie på det, har fortalt meg at : "kretsen" blir aldri bedre en det dårligste batteriet...
            Om du har ett skillerelee mellom Blybatteriet, og de to optimaene, så går det jo fint
            Mvh
            Rolf Try Nygård

            Comment


            • #7
              Skillerele har vel fortsatt en lei tendens til å stjele en god del spenning, med mindre det har kommet noen bedre på markedet i det siste ? alt mellom 0.3-1.0V i spenningsfall har jeg sett og hørt om.

              I og med at du har så enormt med effekt så ville ikke jeg har brukt optima eller balndet orginalt med noe. Finn noe som tåler å lades helt ut, noe jeg er rimelig sikker på at du kommer til å klare
              Mvh
              Lars Engen

              Comment


              • #8
                Trodde de klarte å sperre helt for trekk fra batteriet nå, men men, i might be wrong ^^
                Mvh
                Rolf Try Nygård

                Comment


                • #9
                  Originally posted by neptyr View Post
                  Trodde de klarte å sperre helt for trekk fra batteriet nå, men men, i might be wrong ^^
                  Joda, skikkelige batteri-isolatorer fører ikke til noe nevneverdig spenningsfall.
                  Men disse koster noen tusenlapper...

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by BeemerZ1 View Post
                    Joda, skikkelige batteri-isolatorer fører ikke til noe nevneverdig spenningsfall.
                    Men disse koster noen tusenlapper...
                    Og hva vil noen tusenlapper si?
                    Mvh
                    Rolf Try Nygård

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by Engen Audio View Post
                      Skillerele har vel fortsatt en lei tendens til å stjele en god del spenning, med mindre det har kommet noen bedre på markedet i det siste ? alt mellom 0.3-1.0V i spenningsfall har jeg sett og hørt om.

                      I og med at du har så enormt med effekt så ville ikke jeg har brukt optima eller balndet orginalt med noe. Finn noe som tåler å lades helt ut, noe jeg er rimelig sikker på at du kommer til å klare
                      Ka meiner du med det? Skal eg kvitte meg med optimaene og kjøpe noe aent då? :S Eller barre skifte ut det originale med ein yellowtop til?

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by neptyr View Post
                        Og hva vil noen tusenlapper si?
                        et par tusen får du dem vell for. begynner å bli et par år siden jeg sjekket det opp selv.

                        Var vell ladac (Produseres av sure power) sine modeller jeg sjekket opp den gang. Dette er også de samme som stinger selger ganske mye dyrere med sin logo på.

                        Du kan sjekke de ut her!

                        Last edited by Poolish; 07-10-2007, 13:46.
                        sigpic

                        Comment


                        • #13
                          Var ettspenningsfall på 0.7 volt, men det skal vel gå greit.

                          Hva med relee da?

                          Mener noen har det, slik at du kun kobler inn ladinga når spilleren slår seg på f.eks?
                          Mvh
                          Rolf Try Nygård

                          Comment


                          • #14
                            da er det vel lettere og bare kjøpe et yellowtop batteri til vel?

                            Comment


                            • #15
                              Jo, selvfølgelig.

                              Og beklager, ble litt for min egen del i din tråd.

                              Ta handle inn ett batteri til tenker jeg holder
                              Mvh
                              Rolf Try Nygård

                              Comment

                              Working...
                              X