Announcement

Collapse
No announcement yet.

Infinity Kappa Four: SQ forsterker?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Kappa Four og One og Five er Harman Kardon sine forsterkere.
    Har da samme som Kappa Four i min Jetta, men dette er Klasse A/B fra Harman Kardon.

    Muligens jeg er på tynn is nå, men Harman Kardon la opp hele produksjonen sin av bilforsterkere og "solgte(?)" dette til Infinity.
    Nå kaller infinity dette for: Kappa Four,One,Five,Two å dette er i basis Harman Kardon forsterkere.

    Slutt linja er at jeg er Knall fornøyd med mine Fours's og One's bare dette er Harman Kardon.

    Står jo: "By Harman" på sia såeh
    ¤ Pioneer DEH-P88RSII ¤ Infinity ¤ Focal ¤ Rockford Fosgate P450.4 ¤ Digital Design M1B ¤ Digital Design Redline series ¤
    Pitbull-Racing Mvh Peder Akilles Kristiansen

    Comment


    • #17
      Tja... er vel slik at både harman karbon og infinity ligger under en paraply kalt harman group eller noe sånn. Jbl blant andre ligger også under den paraplyen
      Steffen Hammersgård
      Alpine - Mosconi
      Min prosjekt tråd

      Comment


      • #18
        Kappa One,Two,Four,Five er jo direkte Harman forsterkere, litt svakere oppgitte ytelser muligens^^
        Men ja er nok noe rundt der
        ¤ Pioneer DEH-P88RSII ¤ Infinity ¤ Focal ¤ Rockford Fosgate P450.4 ¤ Digital Design M1B ¤ Digital Design Redline series ¤
        Pitbull-Racing Mvh Peder Akilles Kristiansen

        Comment


        • #19
          Originally posted by shammers View Post
          jeg for min del har ikke pr. dags dato hørt en klasse D som låter tilfredsstillende.
          Også til ren sub-bruk?

          Comment


          • #20
            Originally posted by BillyIdle View Post
            Også til ren sub-bruk?
            Det er mer grå-sone, beste sub forsterkeren jeg har Testa er A/B. Men er helt greit med klasse D til sub bruk etter min mening. Men blir litt i overkant generelt
            Steffen Hammersgård
            Alpine - Mosconi
            Min prosjekt tråd

            Comment


            • #21
              jøss.. jo de som har kritisert de første innleggene mine har jeg forståelse på at klødde seg i hue.. kunne jo altids ha forklart mere osv.. so no hard feelings der..

              jo saken er at jeg har bil men har ikke kjøpt den enda : P bilen går pr dags dato og til april som drosje.og deretter blir bilen min. (bilder kommer i en prosjekt tråd. må bare vaske litt osv.. helst polere også sukk...)

              og jeg har tatt min siste sigarett i dag. så får jeg spart opp det som jeg til nå har brukt på røyk,er jeg heldig får jeg lært meg airbrush så bra at jeg kan ta på meg små jobber med dette : PPPPP

              det jeg trenger på headuniten er minimum (i tilegg til stereo stæsj) tilkobling for ryggekamera, usb tilkobling, og at jeg får beholde lyd knappene i mb`n..

              men, betyr det at den kappa`n er mere enn bra nokk til "nesten" hvilket som helst frontsett men kanskje ikke til bassen da hvis man skulle hørt på det dere har sagt? : PPPP

              mvh
              Noob`en

              Comment


              • #22
                Eg bruker Infinity 4 kanaler hakke under kappa'en, syns den spiller heilt greit sammen med mine Infinity kappa høyttalere.

                Kappa er jo også topp klassen til Infinity så tror ikke du gjør eit dummt valg med å velge den.
                Infinity er vell kansje ikke like gode som dei en gang var men eg er jallefall fornøyd, får se til neste år om det holder til konkurranse bruk
                Audi A6.
                Alpine IVA-D106R/iPod classic, Infinity Kappa 65.9CS, Infinity Reference 7541a, dynaBel PA1880, PRS-D3000SPL

                Comment


                • #23
                  Originally posted by omegadti View Post
                  way to go! skrem bort potensielle nykommere i miljøet

                  skjønner hva ugn mener, men kan svare på en annen måte da

                  Skremme bort? dummeste jeg har hørt, kan tenkes at nykommere også er ute etter fakta og er like interessert i å finne godlyden som de som er litt viderekommen.

                  Jeg syntes det er helt på sin plass at han blir frarådet til å kjøpe klasse-d, han skriver selv at han er ute etter en sq forsterker, klasse-d kommer ikke i nerheten av hva en klasse ab eller klasse a kan prestere, snakker av erfaring.

                  Både til front og til bass

                  Ice power går helt fint inne vertfall, men vet ikke om man får det i bilen?

                  Å tro at noe låter bra uten å ha hørt det er jo litt.... hmmm ja, er vel ikke lov til å si det mann mener lenger så jeg lar det ligge Er tross alt tips og gode råd de fleste søker her inne så hvorfor ikke gi noen gode råd basert på fakta?
                  Last edited by Stianuno; 12-09-2010, 08:47.

                  Comment


                  • #24
                    shit samma d stianuno.. : P
                    Last edited by Noobdelux; 12-09-2010, 10:25.

                    Comment


                    • #25
                      Både Eclipse, Pioneer og Alpine har forsterkere basert på ICEpower-teknologi: http://www.icepower.bang-olufsen.com...mpany/history/

                      Comment


                      • #26
                        stianuno: jeg tenkte ikke på klasse a/b eller d diskusjonen. jeg tenkte på det hugget som ble utlevert etter t.s hadde formulert seg litt dårlig
                        personlig bruker jeg kun klasse a/b frem til jeg får råd til å investere i en a klasse
                        Celestion_Jbl_Pioneer_Orion_Phoenix Gold_Tang Band_Stinger

                        Comment


                        • #27
                          ahhh, sorry meg

                          Comment


                          • #28
                            omegadti, men du må innrømme at han hadde rett da? seri ettertid at .. ja.. nuff said heheheh

                            Comment


                            • #29
                              Originally posted by omegadti View Post
                              way to go! skrem bort potensielle nykommere i miljøet

                              skjønner hva ugn mener, men kan svare på en annen måte da
                              <- står der
                              Celestion_Jbl_Pioneer_Orion_Phoenix Gold_Tang Band_Stinger

                              Comment

                              Working...
                              X