Announcement

Collapse
No announcement yet.

Anbefal meg 2x12 subber

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Anbefal meg 2x12 subber

    hei kan noen anbefale meg 2x12 tommere som hadde passa bra i en kasse på 98liter med ett 6tommers aeroport tuna til 35hz. som vill spille bra med 500w i 4ohm . med en maks pris på 2500 tilsammen. spiller for det meste rock og metal. bilen er en toyota corolla
    Cerwin Vega! Pioneer

  • #2
    Originally posted by Reimers View Post
    hei kan noen anbefale meg 2x12 tommere som hadde passa bra i en kasse på 98liter med ett 6tommers aeroport tuna til 35hz. som vill spille bra med 500w i 4ohm . med en maks pris på 2500 tilsammen. spiller for det meste rock og metal. bilen er en toyota corolla
    Med såpass "lite" effekt trenger du noe som er lett å drive.
    Min personlige favoritt i denne prisklassen er Hertz ES, jeg har selv 2stk. 10tommere og de spiller vanvittig bra.
    Sjekk ut disse: http://installbay.no/product_info.ph...roducts_id=725
    Kasseforslagene på siden må du ta med en klype salt.

    Mvh
    Dag Johansen
    "Gimme the hammer... Naaaw not that one, the freakin' big one- I'll MAKE it fit!"

    Comment


    • #3
      så ikke så verst ut de der hertz bassene. har ganske brutal bass slik anlegget er nå med 2x15 cerwin vega v-max i lukka kasse. men er ute etter noe som spiller litt finere til min musikk smak. tror du de vill fungere bra i den kassa på 98liter tuna til 35hz?
      Cerwin Vega! Pioneer

      Comment


      • #4
        Originally posted by Reimers View Post
        så ikke så verst ut de der hertz bassene. har ganske brutal bass slik anlegget er nå med 2x15 cerwin vega v-max i lukka kasse. men er ute etter noe som spiller litt finere til min musikk smak. tror du de vill fungere bra i den kassa på 98liter tuna til 35hz?
        Jeg kan kjøre en simulering på det, men hvis du er ute etter god lyd hadde jeg kjørt de i 98liter lukka kasse.

        Mvh
        Dag Johansen
        "Gimme the hammer... Naaaw not that one, the freakin' big one- I'll MAKE it fit!"

        Comment


        • #5
          I love the smell of low Q in the morning!

          Comment


          • #6
            hadde vert kjekt om du gadd simulere kassa ja..
            Cerwin Vega! Pioneer

            Comment


            • #7
              Tja, har et par Rainbow Hammer 12" til salgs.. Dem spiller meget pent
              Som kineserne sier: [I]"Without music, life is a journey through a desert"[/I]

              Comment


              • #8
                Originally posted by sqwannabe View Post
                Tja, har et par Rainbow Hammer 12" til salgs.. Dem spiller meget pent
                pris på dem da? å hadde de passa i den kassa jeg har på 98liter tuna til 35hz? orker ikke bygge ny kasse hehe
                Cerwin Vega! Pioneer

                Comment


                • #9
                  hva tror folk om disse da?

                  http://www.sonicelectronix.com/item_...T5512-44.html#
                  Cerwin Vega! Pioneer

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by Reimers View Post
                    pris på dem da? å hadde de passa i den kassa jeg har på 98liter tuna til 35hz? orker ikke bygge ny kasse hehe
                    Det burde nok funke fint dem anbefaler mellom 35 og 45 pr. element tuna til mellom 35 og 33 hz..
                    1000,- kr. pr sub.
                    Dem er brukt en måneds tid
                    Som kineserne sier: [I]"Without music, life is a journey through a desert"[/I]

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by Reimers View Post
                      hadde vert kjekt om du gadd simulere kassa ja..
                      Ser veldig bra ut med 98liter lukket kasse, relativt lav Q på 0,67 som gir en fin lav Fc på 51Hz.
                      Ser ut til at 98liter refleks også vil fungere bra, men en liten forhøyning rundt 50 Hz må du regne med med 35Hz tuning.
                      Optimalt så skulle Fb vært 32Hz.
                      Dette er en av de få Hertz elementene jeg ikke har målt på, så jeg garanterer ikke resultatet.
                      Kjente en liten skepsis kom krypende når jeg ser at dobbeltspole-elementet har høyere resonansfrekvens og lavere bevegelig masse, det pleier å være omvendt.
                      Kanskje en trykkleif i katalogen.

                      Mvh
                      Dag Johansen
                      "Gimme the hammer... Naaaw not that one, the freakin' big one- I'll MAKE it fit!"

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by Reimers View Post
                        jeg har selv hatt disse og de spiller overaskende mtp så liten magnet osv tror de var tuna rudt 35-40 Hz .
                        men overaskende bra lyd
                        Audi A4 2002 Mod, Alpine, Harman kardon, JL audio og MB quart

                        Stor takk til Rune Burås på Spaceworld Hønefoss for god hjelp og gode priser=)
                        Spaceworld Hønefoss, eneste Spaceworld i Norge med bilstereo

                        Comment


                        • #13
                          Jeg har hatt t5510 og t5515. Jeg ble overasket over lyden fra de. Mener å huske at 10 tommerene kostet meg 1500kr i norge i fjor, så har du noe å sammenligne med.
                          [URL="http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=6201"]Mercedes ML 270 CDI[/URL] <-- Link til tråd
                          Alpine, Mosconi, Pioneer, JL Audio, DLS, Elemental Designs, Stinger

                          Comment


                          • #14
                            mtx 4500 sto priset til 800-900 stk her i hnfs mener jeg og huske
                            Audi A4 2002 Mod, Alpine, Harman kardon, JL audio og MB quart

                            Stor takk til Rune Burås på Spaceworld Hønefoss for god hjelp og gode priser=)
                            Spaceworld Hønefoss, eneste Spaceworld i Norge med bilstereo

                            Comment

                            Working...
                            X