Announcement

Collapse
No announcement yet.

Problemer med Hattehylle, knirkelyder og bråk

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Problemer med Hattehylle, knirkelyder og bråk

    Har litt problemer med hattehylla mi. Den knirker skikkelig (er vel det eneste som knirker). Irriterer meg skikkelig. Skjer spesielt når jeg er kjører, hører ikke så mye ifra den når jeg står stille og spiller.

    Noen som har noen tips om hva jeg kan gjøre. Stive den opp mer? gjøre den tyngre slik at den ikke knirker og hopper?

    Hva vil konsekvensen være å gjøre den tyngre, hva vil skje med bassen fra subben?

  • #2
    Løs eller fast hattehylle? Få en kompis til å sitte bakovervendt i baksetet når du kjører og prøv å lokalisere lydene. Trenger ikke å være verre enn å smøre div. kontaktpunkter med PTFE-spray eller noe slikt. Hattehylla i min bil har begynt å knirke der selve hylla møter gummistopperne på bakluka. Enkel fiks (når man bare gidder å ta seg tid til det) :P

    Comment


    • #3
      Ey Azhar! Du har ganske så 'løs' hattehylle såvidt jeg husker? Har ikke vurdert å bare fjerne den? Jeg har gjort det, og da er problemene fjernet (bokstavlig talt)...
      ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
      Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

      Comment


      • #4
        Originally posted by epifant View Post
        Løs eller fast hattehylle? Få en kompis til å sitte bakovervendt i baksetet når du kjører og prøv å lokalisere lydene. Trenger ikke å være verre enn å smøre div. kontaktpunkter med PTFE-spray eller noe slikt. Hattehylla i min bil har begynt å knirke der selve hylla møter gummistopperne på bakluka. Enkel fiks (når man bare gidder å ta seg tid til det) :P
        Ja den er løs, skal prøve med PTFE spray. Hvor får jeg kjøpt dette?

        Comment


        • #5
          Originally posted by TakeTheTime View Post
          Ey Azhar! Du har ganske så 'løs' hattehylle såvidt jeg husker? Har ikke vurdert å bare fjerne den? Jeg har gjort det, og da er problemene fjernet (bokstavlig talt)...
          Kan jo selvfølgelig fjerne den, men til tider når jeg har ting baki vil jeg ikke at folk skal se inn. Vet jo aldri når jeg må legge ting i bagasjerrommet.

          Comment


          • #6
            Gjør som meg og ha den tilgjengelig, så er det bare å ta den med seg når du veit at du skal et sted hvor det er "risikofullt"
            ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
            Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

            Comment


            • #7
              Biltema, Clas Ohlson og liknende har PTFE-spray. Men det kan sikkert funke med andre ting også. 5-56, matolje ++. Dersom gnissing er årsak til lydene selvsagt. Ville forsøkt å lokalisere før jeg begynte å smøre helt random :P

              Comment


              • #8
                Originally posted by TakeTheTime View Post
                Gjør som meg og ha den tilgjengelig, så er det bare å ta den med seg når du veit at du skal et sted hvor det er "risikofullt"
                Jepp det går jo an, men skal uansett få det fikset. Er irriterende lyd.

                Comment


                • #9
                  Originally posted by epifant View Post
                  Biltema, Clas Ohlson og liknende har PTFE-spray. Men det kan sikkert funke med andre ting også. 5-56, matolje ++. Dersom gnissing er årsak til lydene selvsagt. Ville forsøkt å lokalisere før jeg begynte å smøre helt random :P
                  Jepp, skal lokalisere lyden før jeg smører.

                  Takk for hjelpen alle sammen

                  Comment

                  Working...
                  X