Announcement

Collapse
No announcement yet.

Lade Bilstereobatteri

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Lade Bilstereobatteri

    Halllo...

    Har ett Shuriken SK-BT120.. Og lurte på nå som jeg skal ladde det helt fullt før jeg putter det i bilen, går d da ann å bruke en helt vanlig batterilader, eller trenger jeg noe spesialgreiier?

    Hadde ikke lyst å ødelegge ett så dyrt batteri på noe laddefeil eller no sånnt :P

  • #2
    bruk en AGM lader, som Ctek, Powermaster, e.l. ladere som lader med rundt 14.5-14.9V. Bruk helst en smart lader.
    Mvh. Damir

    Comment


    • #3
      Ingen problem å lade et agm batteri med god gammaldags lader, du lader det som et vanlig syrebatteri, bare at du kan lade agm batteriet mye hardere. Jeg bruker ikke å lade de så hardt, men ser at de skal tåle å fullades innen 3-4 timer.

      Comment


      • #4
        Har en "Luna 400es" batterilader tilgjengelig ... fant ingen link på den, men man kan velge om man skal lade ett vanlig åpent syrebatter eller ett lukket (agm) batteri, man kan velge melom 12 eller 24volt og man kan stille hvor hardt man skal lade det selv..

        hvordan tror du denne funker? ... her er ett (jævla dårli) bilde. (men var d beste jeg fant)
        http://image.ceneo.pl/data/products/...ToCategory.jpg

        Comment


        • #5
          Jeg syntes det der er en møkkalader, hadde 3 slike på gammlejobben og det var bare problemer med de.

          Smart lader er vel greit det på et friskt batteri, men har du tappet batteriet så tomt at det ikke tar til seg strøm så tror smartladeren at batteriet er full ladet og da må man til med en tradisjonell lader for å booste liv i batteriet igjen.

          Er jo steika fint med smart lader, men noen svakheter er det der også. Kanskje det er kommet nye typer som gir deg mulighet til å lade et flatt batteri?

          Comment


          • #6
            4Ah smartlader selger jeg for 390,-. Den takler 6V og 12V, og er fullelektronisk. En perfekt vedlikeholdslader, til alle typer batterier.
            Mvh
            Pål Andréas Bryng
            Bilstereosenteret.no
            Vi forhandler bl.a.:
            Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
            Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


            Følg oss på Facebook
            Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

            Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

            Comment


            • #7
              Bassoflove har 2 Powermaster liggende.
              Hør med han om han kan lade det for deg en dag. Dere bor ikke så langt unna hverandre.
              Runar E. Olsen ~ Moderator
              Kia Cee'd SW 2011 - Blir snart SQ prosjekt.
              http://www.signaturebar.com/uploads/images/67311.gif

              Comment


              • #8
                Originally posted by GENEXXA View Post
                Bassoflove har 2 Powermaster liggende.
                Hør med han om han kan lade det for deg en dag. Dere bor ikke så langt unna hverandre.
                Genexxa> feil....jeg har 3 stk powermaster`e(he he)

                Hvor holder trådstarter til dah? Ikke no problem å låne en hvis du ønsker det(Powermaster 25)

                Jeg bor 10 min fra Buktamoen mot Finnsnes...
                No Windows-crap,just Mac Power

                Comment


                • #9
                  Ah, hadde vært flott det ... Jobber på Andslimoen, så er jo ikke lange veiien for meg å kjøre det

                  Comment


                  • #10
                    PM er sendt...
                    No Windows-crap,just Mac Power

                    Comment


                    • #11
                      Kansje litt teit spørsmål, men er det slik at man må koble av alt annet i bilen når man skal lade batterie(ne)?
                      Cerwin-Vega! Stroker PRO 15
                      Hifonics XX-Colossus II
                      Kinetik HC2400
                      Club 140dB +

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by CV-Gunnar View Post
                        Kansje litt teit spørsmål, men er det slik at man må koble av alt annet i bilen når man skal lade batterie(ne)?
                        Enkelt og greit: Nei.
                        ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
                        Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

                        Comment


                        • #13
                          Mere forståelig svar finner man ikke, takker
                          Snakka og diskuterte med et par karer i helga som mente at alt måtte kobles av, men da vet vi det sikkert
                          Cerwin-Vega! Stroker PRO 15
                          Hifonics XX-Colossus II
                          Kinetik HC2400
                          Club 140dB +

                          Comment

                          Working...
                          X