Announcement

Collapse
No announcement yet.

Jl Audio forsterker og sub.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Jl Audio forsterker og sub.

    Heisann. Jeg fikk akurat min Jl audi 12w6, Jeg lurte på om noen har gode erfaringer med disse elementene ? Til og drive dette har jeg JL audio 500/1. Og nå ser jeg litt på JL Audio ZR650-CSi høytalere.Tenker og bygge en lukket kasse på rundt 31 liter (som annbefalt til denne subn)

    Har noen erfaringer med dette? ser at 500/1 skal klare dette meget fint,og eventuelt hvordan dere har koblet dette, med serial koblinger eller paralell ?
    Og om eventuelt batteri mitt fra biltema på 45A vill holde til og drive dette ?

    Takk for tips og svar !
    Last edited by Petteroo; 02-10-2007, 12:10.

  • #2
    Både sub og forsterker er helt konge
    Subben er vel dual 6 Ohm? Koble i parallell i så fall, så får du ca 3 Ohm som er passe for forsterkeren.
    Forsterkeren trekker ikke skummelt mye strøm, så det går sikkert fint med batteriet ditt.

    Når det gjelder kasse, hvilken bil har du?
    Og hva vil du prioritere av dypbass og trøkk?

    Edit: Ta bort opp-ned tommelen!

    Comment


    • #3
      Takk. Ser at denne har Dual 4 ohms på nette, skal jeg koble i paralell da også ? Bil blir mest sannsynelig en audi a3 2005 mod, Bilen jeg har idag er en liten cab. Så denne suben er kjøpt med tanke på audi a3. Jeg er ute etter både trøkk og bass, jeg vill ha den til og spille meget dypt og god bass, ikke for overdrevent slik at det spiller stygt!.

      Comment


      • #4
        Gode gamle 12W6 er dual 6 Ohm...
        Men du har da tydeligvis 12W6v2? Den er dual 4 Ohm
        Anbefalder deg uansett å prøve 40 liter lukket kasse.
        Koble i parallell, 2 Ohm er ingen problem for forsterkeren.

        Comment


        • #5
          ja det kan stemme godt!Tusen takk for all hjelp. Har også vært og sett på noen høytalere fra JL audio som er 6-1/2" Component System.JL Audio ZR650-CSi heter de, noen her som vet om JL har gode høyalere , og om disse her er gode? så også på Jl sine 4" og Focal til og ha forran i en A3,men synes det hørtes lite ut med kun 4" forran?

          Comment


          • #6
            Hvem er det som forhandler JL Audio i norge? Har søkt men finner ingenting..
            Bmw e34 520:
            Fountek FR88EX & Peerless SLS213 powered by Audison

            Comment


            • #7
              JL er dessverre ikke like gode på komponentsett som på subber etter min mening.
              Toppsettet deres er ganske bra, men det spørs om det kan måle seg med noen av alternativene...
              Et 4" komponentsett montert i dashbordet + 6,5" midbasser i dørene vil nok være beste løsningen uten å gjøre mye arbeid.
              Men 4" alene spiller ikke mye midbass.

              Comment


              • #8
                Mange takk!

                Har du noen andre forslag til frontsett og baksett ?, fant ut at a3 har 6.5" orginalt. Virker som du har god peil på JL audio. Jeg har hørt at forsterkerne til Jl skal være ganske så bra, Så når a3n er i hus tenkte jeg og kjøre Jl audio 500/5 og 500/1 (Muligens 2stk vist jeg kjøper en til 12w6v2) Høres dette bra ut ?

                Comment


                • #9
                  Originally posted by Petteroo View Post
                  Har du noen andre forslag til frontsett og baksett ?, fant ut at a3 har 6.5" orginalt. Virker som du har god peil på JL audio. Jeg har hørt at forsterkerne til Jl skal være ganske så bra, Så når a3n er i hus tenkte jeg og kjøre Jl audio 500/5 og 500/1 (Muligens 2stk vist jeg kjøper en til 12w6v2) Høres dette bra ut ?
                  Tja...
                  Har selv Focal 165K2P og synes det er et meget bra sett.
                  Andre gode alternativer er f.eks. Pioneer PRS, Hertz Mille, Seas Lotus Ref, Alpine Type-X osv.
                  Du får prøve å få hørt litt rundt om

                  500/1 er den beste subforsterkeren jeg har hatt. Men du kunne gjerne kjøpt 1000/1 om du har planer om å kjøpe en sub til...
                  500/5 er også en genial forsterker, men hvorfor ikke 450/4? Holder med 4 kanaler til høyttalerne dine.

                  Comment


                  • #10
                    JL Audio er tøfft!

                    Enig med Beemer'n.. 450/4 fungerer toppers på fronsystem. Skal du ha to-veis så er jo saken enkel.. Skal du der i mot ha et tre-veis fronsystem så kan du jo enten bruke 450/4 med passive delefiltre mellom diskant og mellomtone. For full kontroll og aktiv deling gå til innkjøp av: 1 stk. 300/4 (til diskant og mellomtone) og 1 stk. 300/2 (til midbass)... Jeg sier ikke mer enn at jeg vet en som skal gjøre dette kombinert med et pent sammensatt Morel frontsystem. ( www.morel.no )

                    Ang. frontsystemet til JL kan du jo høre med Nedd her på forumet. Han gikk vel til innkjøp av et slikt..
                    ( http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1084 )

                    Eventuelt ta en prat med Mr. Stream som jobber hos BRS i Sandnes og har montert et JL frontsystem i demobilen dems..
                    ( se link: http://www.bilstereoforumet.no/showt...hp?t=14&page=4 )

                    Lykke til!
                    [SIZE="1"][COLOR="Red"]Mvh Thomas "Sirkus" Ekeli[/COLOR][/SIZE]

                    Comment


                    • #11
                      Ah, ja har lest litt og slikt nå, ser ut som det blir 450/4.. Eller burde jeg heller velge 450/4v2 ?

                      Comment


                      • #12
                        Takk thomasekeli! Det skal jeg gjøre .

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by Petteroo View Post
                          Ah, ja har lest litt og slikt nå, ser ut som det blir 450/4.. Eller burde jeg heller velge 450/4v2 ?
                          Du burde vel kjøpe de nye modellene om du ikke får de gamle billigere...
                          Altså 500/1v2 eller 1000/1v2 og 450/4v2.

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by tofter View Post
                            Hvem er det som forhandler JL Audio i norge? Har søkt men finner ingenting..
                            Vi har JL audio, blant annet. Hvis du vil høre, så er det bare å stikke innom. Har det både i racket i butikken og ikke minst i "firmabilen" I den sitter det en 12W6 i HO. kasse. Det er den sykeste dypbassen jeg har hørt fra en 12" ihvertfall.
                            Ettersom at du er fra lillehammer, så kanskje jeg vet hvem du er også.
                            Last edited by Audio-art; 03-10-2007, 10:24.
                            Ketil Skei Audio-art bilstereo og multimediasenter.
                            Nedre Kaldbakkvei 88 1081 Oslo Tlf 22320860
                            post@audio-art.no Pioneer - Kenwood - Alpine - JL Audio -Orion- Focal - Genesis - Kicker-Audison- Oddesey

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by tofter View Post
                              Hvem er det som forhandler JL Audio i norge? Har søkt men finner ingenting..
                              http://www.audiocom.no/index.php?opt...apper&Itemid=8
                              sigpicFocal Dual Monitor - Focal UtopiaBE - Alpine DVA-9965 - PXA H701custom edition
                              IceAudio - Bilringen AS - inakustik

                              Comment

                              Working...
                              X