Announcement

Collapse
No announcement yet.

Cerwin Vega?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Cerwin Vega?

    Noen som har erfaring med Cerwin Vega i bil?
    For vurderer og bygge komplett et CV anlegg i min 94' Passat stasje...

    en pakke jeg har sett på er:
    Cerwin Vega - Vega Pack

    jeg kommer selvfølgelig til og kjøpe flere høytallere, og forsterkere i tillegg.
    men synest den pakken der er en bra start for en som ikke har verdens beste råd, og vil bygge komplett anlegg av et merke

    Håper på positive svar
    - 94' VW Passat 1,9TDK
    (Sony Xplod CDX-GT430U, Fusion EN-SW15 (250wrms), Fusion RE-AM45020 (2x90w (brokoblet til 1x250w), 4x Fusion EN-FR6530 (2-veis 6,5" - 55wrms)
    På utkikk etter nytt!

  • #2
    Mest erfaring med det i hus, greit til fest men ikke akkurat noe jeg nyter musikk med..

    Største feilen jeg ser med den pakken er at forsterkeren er ALT for liten til høyttalerne og subbene..
    Vil selvsagt bli lyd men er nok en veldig god mulighet for at det spiller bedre med kun 1stk av de elementene enn 2stk.

    Comment


    • #3
      vill tippe det blir mye bedre med kunn en av de bassene på den forsterkern. har mye erfaring med cerwin vega og synst det funker bra for prisen.
      Cerwin Vega! Pioneer

      Comment


      • #4
        De subene er tungdrevne, så forsterkeren blir alt for liten ja....
        Men du trenger da ikke noen flere høyttalere???? 6,5" i dørene foran ("riktig" montert og dempet) holder i massevis. Det eneste den pakka der mangler, er en skikkelig forsterker til subene, denne feks: http://www.bilradiospes.no/m/shop/?p...436&id=&vn=736

        Comment


        • #5
          ja den VEGA5001 hadde nokk fått liv i de subbene
          Cerwin Vega! Pioneer

          Comment


          • #6
            Greit Cervin frister osv.
            Men hvorfor skal du bytte ut alt?

            Du har allerede en 15" og 2 frontsett, hvorav alt sammen mest sansynlig hadde spilt mye bedre med litt demping i dørene, ny forsterker til subben og kansje en ny kasse til subben.

            Og måten du beskriver ting, så virker det på meg som du er mer opptatt at det skal spille høyt, enn pent?
            Mvh
            Rolf Try Nygård

            Comment


            • #7
              Originally posted by neptyr View Post
              Greit Cervin frister osv.
              Men hvorfor skal du bytte ut alt?

              Du har allerede en 15" og 2 frontsett, hvorav alt sammen mest sansynlig hadde spilt mye bedre med litt demping i dørene, ny forsterker til subben og kansje en ny kasse til subben.

              Og måten du beskriver ting, så virker det på meg som du er mer opptatt at det skal spille høyt, enn pent?
              Og hadde han byttet spiller så hadde det garantert gjort underverker, for den spilleren er ikke stort bedre enn det dem selger på biltema.

              Comment


              • #8
                Originally posted by cossiemk1 View Post
                Og hadde han byttet spiller så hadde det garantert gjort underverker, for den spilleren er ikke stort bedre enn det dem selger på biltema.
                Føler du må opp i 2-3lapper før du får noe som låter bedre egentlig, føler du for det meste betaler for features opp til der.

                Spilleren er greit utgangspunkt imo.
                Mvh
                Rolf Try Nygård

                Comment


                • #9
                  Lydkvaliteten på sonyspillere kan jo ikke sammenlignes med alpine og pioneer.
                  Og det trenger ikke koste skjorta heller: http://www.pixmania.com/no/no/493883...-usb-sd-d.html

                  Comment


                  • #10
                    Jeg har en CV Stroker PRO 15 og et V-max 5,25" frontsett (gamle modellen) i dørene i min bil og er veldig fornøyd. Var litt redd frontsettet skulle skrike litt i diskanten siden det er Cerwin-Vega men fungerer helt utmerket
                    Løp og kjøp!
                    Cerwin-Vega! Stroker PRO 15
                    Hifonics XX-Colossus II
                    Kinetik HC2400
                    Club 140dB +

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by cossiemk1 View Post
                      De subene er tungdrevne, så forsterkeren blir alt for liten ja....
                      Men du trenger da ikke noen flere høyttalere???? 6,5" i dørene foran ("riktig" montert og dempet) holder i massevis. Det eneste den pakka der mangler, er en skikkelig forsterker til subene, denne feks: http://www.bilradiospes.no/m/shop/?p...436&id=&vn=736
                      Som jeg allerede har nevnt, så har jeg tenkt og kjøpe flere høytallere og forsterkere, så jeg har vertfall forsterker til subbene, og bruke den som følger med til og drive noen høytallere i bagasjerommet

                      Originally posted by neptyr View Post
                      Greit Cervin frister osv.
                      Men hvorfor skal du bytte ut alt?

                      Du har allerede en 15" og 2 frontsett, hvorav alt sammen mest sansynlig hadde spilt mye bedre med litt demping i dørene, ny forsterker til subben og kansje en ny kasse til subben.

                      Og måten du beskriver ting, så virker det på meg som du er mer opptatt at det skal spille høyt, enn pent?
                      Grunnen til at jeg skal bytte ut alt, er for at deler av anlegge jeg har nå ble ødelagt etter en avkjøring i vinter. Så nå har jeg bare ene frontsettet som fungere, men det begynner og skurre om jeg skrur litt over halv styrke på spilleren.

                      Originally posted by cossiemk1 View Post
                      Lydkvaliteten på sonyspillere kan jo ikke sammenlignes med alpine og pioneer.
                      Og det trenger ikke koste skjorta heller: http://www.pixmania.com/no/no/493883...-usb-sd-d.html
                      Skal bytte ut spilleren, da forsterker-utgangen på den har røket.
                      Og har allerede en Pionner-spiller på hånd om jeg vil ha den (hugser ikke hele navnet, men er av fjor-årets modell)
                      Last edited by TDK; 09-08-2010, 18:46.
                      - 94' VW Passat 1,9TDK
                      (Sony Xplod CDX-GT430U, Fusion EN-SW15 (250wrms), Fusion RE-AM45020 (2x90w (brokoblet til 1x250w), 4x Fusion EN-FR6530 (2-veis 6,5" - 55wrms)
                      På utkikk etter nytt!

                      Comment


                      • #12
                        Hva skal du med høyttalere i bagasjerommet?? da forsvinner jo all lyd når du lukker luka, hehe....
                        Hvis det i hatthylla du mener, så bør du helt klar ha kasse på dem, hvis ikke så påvirkes de av trykket fra subene.
                        Men nå er det oj foran du sitter, og hvis du er som de fleste andre, så er ørene dine vinklet litt fremover, og da er det naturlig å ha høyttalere foran, og er det noe av kurrant kvalitet og montert skikkelig, så blir det mer enn nok lyd i HELE bilen

                        Comment


                        • #13
                          orginalt er jo høytallerene i kasse bak i bagasjerommet, og er vinklet litt forover.
                          men når jeg skal bygge nytt i samme merke, så skal jeg bygge nye side-panel i bagasjerommet
                          - 94' VW Passat 1,9TDK
                          (Sony Xplod CDX-GT430U, Fusion EN-SW15 (250wrms), Fusion RE-AM45020 (2x90w (brokoblet til 1x250w), 4x Fusion EN-FR6530 (2-veis 6,5" - 55wrms)
                          På utkikk etter nytt!

                          Comment

                          Working...
                          X