Announcement

Collapse
No announcement yet.

sterke forsterkere?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • sterke forsterkere?

    hei.

    har lyst på forslag til sterke 4ohms 2kanals/monoblokker
    noen som har tips å komme med?

    edit: skal brukes til sub sql.
    b2 audio hs15.
    takker
    Last edited by saab9000; 09-08-2010, 04:15.
    Lars Ole Spitalen
    bruks/stereobil: audi a6 2,5tdi avant
    anlegg: DD, mtx, kenwood
    skrur de meste for de fleste:P ta kontakt

  • #2
    Skal det være skikkelig sterkt og 2 kanals, så hvorfor ikke M12...

    Medmindre det skal være fullfrekvens?

    For da kunne du kanskje tatt en titt på Duo,

    http://b2audio.se/Newspage.html



    Selvom dette er en 2 kanaler da, men mye effekt likevel.
    Mvh
    J. Holm
    www.b2audio.com
    http://facebook.com/b2audio

    Comment


    • #3
      Originally posted by saab9000 View Post
      hei.

      har lyst på forslag til sterke 4ohms 2kanals/monoblokker
      noen som har tips å komme med?

      takker
      Jeg har jo noen liggende for salg her

      http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=11041

      Comment


      • #4
        Mosconi 300.2 har jo bra med krefter i 4 ohm.
        Steffen Hammersgård
        Alpine - Mosconi
        Min prosjekt tråd

        Comment


        • #5
          I forhold til dem som er nevnt her, så stiller Mosconien litt svakere, men best til prisen må jo være forsterkerne til Nils.
          Mvh
          J. Holm
          www.b2audio.com
          http://facebook.com/b2audio

          Comment


          • #6
            Kicker ZX850.4... 120A sikring og yter opptil 2 x 500w brokoblet i 4 ohm. Spiller ikke verst på frontsettet mitt, i alle fall!

            Comment


            • #7
              rart dere kan gi tips egentlig, når det er et "hvor langt er et tau" spm og spesielt når dere ikke vet hva "tauet" skal bli brukt til?

              Med det mener jeg, hvor sterk forsterker trenger du? Og hva skal du bruke den til?

              Man kan bruke 2 kanaler til høyttalere og subwoofere, men man kan som regel ikke bruke samme forsterker til begge deler.
              Mvh. Damir

              Comment


              • #8
                Originally posted by Dammed View Post
                rart dere kan gi tips egentlig, når det er et "hvor langt er et tau" spm og spesielt når dere ikke vet hva "tauet" skal bli brukt til?

                Med det mener jeg, hvor sterk forsterker trenger du? Og hva skal du bruke den til?

                Man kan bruke 2 kanaler til høyttalere og subwoofere, men man kan som regel ikke bruke samme forsterker til begge deler.
                Tja, står vel egentlig litt om hvor langt tau han skal ha om man leser litt mellom linjene.
                det som mangler er vel mer hva det skal brukes til. musikk, spille grisehøyt eller db drag.

                En subwoofer er vel også en høytaller eller har jeg missforstått??
                Steffen Hammersgård
                Alpine - Mosconi
                Min prosjekt tråd

                Comment


                • #9
                  du vet han trenger et langt tau, men ikke hvor langt.

                  Jada begge to er høyttalere, så forstår veldig godt hvorfor du ble forvirra der.
                  Mvh. Damir

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by Dammed View Post
                    du vet han trenger et langt tau, men ikke hvor langt.

                    Jada begge to er høyttalere, så forstår veldig godt hvorfor du ble forvirra der.
                    Jo da, sånn ca. det skrives 2-kannals/mono, så da går jeg ut i fra at det er til sub. Og ser i signaturen hans at han har HS15. Vilket sier noe om hvor langt tau han skal ha.
                    Men kan jo være at det skal brukes til noe helt annet...
                    Steffen Hammersgård
                    Alpine - Mosconi
                    Min prosjekt tråd

                    Comment


                    • #11
                      nemlig, han kunne like gjerne spurt for en kamerat.

                      Jeg hadde gått for B2 Audio Mono, hvis du har 6000kr å bruke på forsterker. Hvis ikke, så er dynaBel BF4501 et greit valg til 3000kr.
                      Mvh. Damir

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by Dammed View Post
                        nemlig, han kunne like gjerne spurt for en kamerat.

                        Jeg hadde gått for B2 Audio Mono, hvis du har 6000kr å bruke på forsterker. Hvis ikke, så er dynaBel BF4501 et greit valg til 3000kr.
                        Uten å ha peiling på hva b2 mono gir i 4 ohm så er i allefall ikke 4501 særlig sprek i 4 ohm. Men alt over 1kw i 4 ohm er i mine øyne å karaktrisere som en sterk forsterker. Noe særlig mer enn det har vel de færreste brukfor, om det ikke er snakk om db drag ol.
                        Steffen Hammersgård
                        Alpine - Mosconi
                        Min prosjekt tråd

                        Comment


                        • #13
                          så ikke han skrev 4 ohm, så på subben etter han edita tråden sin. Og så den var dual 2 ohm. Ergo så får han koblet den til 1 ohm, hvor da B2 forsterkeren gir 1800W rms og Dynabel forsterkeren gir 1200W rms.

                          Klarte å se meg blind der, men hvorfor skal du koble til 4 ohm? En forsterker som gir 1500W rms ved 4 ohm er ikke akkurat billig.
                          Mvh. Damir

                          Comment


                          • #14
                            trenger ikke 1500w ved 4ohm men trur jeg vil få bedre lyd i 15" med en annen forsterker enn mtx en jeg kjører med nå, har ikke fått montert b2 en enda, venter på kasse, å få modda dørene for å få inn 6,25", så aner ikke når de blir enda

                            og, er alltid kjekt å høre andre sine meninger, har aldri prøvd klasse a/b forsterker før heller så, å er vel en del
                            her inne som sier de er bedre med en litt kraftig a/b forsterker enn monoblokk så
                            Lars Ole Spitalen
                            bruks/stereobil: audi a6 2,5tdi avant
                            anlegg: DD, mtx, kenwood
                            skrur de meste for de fleste:P ta kontakt

                            Comment


                            • #15
                              Audio_system X-ION 280.2 er en god kandidat som ikke koster skjorta.... http://www.audio-system.de/audio/endst_x.html
                              Ole Petter Holelien
                              Din komplette leverandør av bilstereo og monteringsmatriell
                              Judysbilstereo.no olepetter@judysbilstereo.no
                              Focal Helix Cadence Pioneer DD Dynabel Gladen GZ Installbay Silent Coat DLS M.M

                              Comment

                              Working...
                              X