Announcement

Collapse
No announcement yet.

hva feiler det forsterkeren min?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • hva feiler det forsterkeren min?

    Har en firekanaler i bilen min som plutselig en dag begynte å spille av seg selv.
    Merka det første gang da volumet stod på null, den begynte å lage dunkelyder i subben.
    Subben er en 4 ohm's 10 tommer som jeg driver med to brokoblede kanaler, de andre to kanalene brukes på mellomtone/diskant høyttalere.
    ...ja her er det altså snakk om en firekanaler.
    Uavhengig av voluminnstillingen så sender den ut impulser til subben som høres ut som om noen dunker i bilen.

    Har nå koblet subben på kun den ene kanalen, dunkinga er borte, men den får jo så lite effekt uten brokobling.

    Forsterkeren er en phoenix gold 4x75 watter forresten...

    Hva kan være galt montro?

  • #2
    har egentlig ikke peiling men kan jo vera dårlig jording eller at + kabeln ligger innåt signal kabelen.
    men som sagt jeg er ikke sikker.
    sikkert noen inne her som har opplevd detta før

    Comment


    • #3
      Høres ut som dårlig kontakt i den siste kanalen du ikke har tilkobla da..
      Dumt spørsmål, men har du sjekka signalkablene i begge ender?

      Comment


      • #4
        Å sjekke signalkablene er en god start.

        Så ville jeg prøvd å brokoble de to andre kanalene, A og B, hvis det er disse som brukes på frontsettet i dag. Så ser du om samme feilen sjer der som på kanalene C og D når disse er brokoblet på bassen.
        Mvh
        Pål Andréas Bryng
        Bilstereosenteret.no
        Vi forhandler bl.a.:
        Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
        Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


        Følg oss på Facebook
        Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

        Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

        Comment


        • #5
          jeg hadde samme problemet, ta å sjekk loddingene på terminalene, de hadde løsna hos meg, pga bevegelse i kabel.
          Mvh
          Rolf Try Nygård

          Comment


          • #6
            helt riktig som pål nevner og da du må lukke ut hvilken kanal(er) som eventuelt "feiler" fordi det kan være så enkelt som neptyr nevner ellers skal du egentlig få dynamo støy om kablenen ikke er helt 100 men sjelden "dunking". kommer ellers den dunkingen når du ikke har phono kablene i?
            --kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*
            -Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

            Comment


            • #7
              Skal skru opp forsterkeren å sjekke loddinger tenker jeg.
              Har byttet den ut med en hifonics zeus 680 watter nå, den bruker samme kablene uten å få ulyder.

              Comment

              Working...
              X