Announcement

Collapse
No announcement yet.

nytt batteri?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Originally posted by froZZo View Post
    vill bytte ut orginal batteriet, for har hatt lit problemer med brenning av spoler så for å utelokke batteriet kjøper jeg nytt
    Utelukke at batteriet er feilen? Altså å bytte batteriet og se om de nye SUB-ene dine brenner seg?

    Det går jo ann hvis du passer på å kjenne ofte på elementet om det er varmt eller ikke, noe som er litt vanskelig om det står i en kasse men. (I tillegg så vil det sikkert være forsent allerede når du kjenner de er uvanlig varme)

    Hva har du betalt for den forsterkeren din?
    Jeg ville gjort som du har fått anbefalt, å kjøpe en skikkelig forsterker av et kvalitetsmerke.
    Sier jo litt da når forsterkeren din er oppgitt med 2800W Maks, men bare klarer 420W RMS, om den i det heletatt klarer det.

    Billige forsterkere er som sagt før #1 grunn til brente spoler.

    Jeg skjønner argumentet med dårlig økonomi, men hjelper ikke når man må kjøpe nye elementer titt og ofte. (erfaring)

    Edit: Åja, så du hadde noen veldig billige SUB-er også.
    Da kan det nok hende det går bra likevel om du kjøper noen bedre SUB-er og tar det litt rolig, da forsterkeren er tross alt ikke verdens beste.
    Last edited by Steina; 25-09-2007, 21:48.

    Comment


    • #17
      Originally posted by Steina View Post
      Utelukke at batteriet er feilen? Altså å bytte batteriet og se om de nye SUB-ene dine brenner seg?

      Det går jo ann hvis du passer på å kjenne ofte på elementet om det er varmt eller ikke, noe som er litt vanskelig om det står i en kasse men. (I tillegg så vil det sikkert være forsent allerede når du kjenner de er uvanlig varme)

      Hva har du betalt for den forsterkeren din?
      Jeg ville gjort som du har fått anbefalt, å kjøpe en skikkelig forsterker av et kvalitetsmerke.
      Sier jo litt da når forsterkeren din er oppgitt med 2800W Maks, men bare klarer 420W RMS, om den i det heletatt klarer det.

      Billige forsterkere er som sagt før #1 grunn til brente spoler.

      Jeg skjønner argumentet med dårlig økonomi, men hjelper ikke når man må kjøpe nye elementer titt og ofte. (erfaring)
      betalte 1700kr for forsterkeren.
      joa sant det. men skal nå prøve en gangt til. ta alt pent og pyntlig.
      skal først teste med en annen 10 tommer som det ikke er så farlig med.
      men man veit aldrigt, rart om de selger noe som ikke går an å brukes.
      det må sies at det var nokk brukerfeil første gangen.
      ryker subben nå så går forsterkern tilbake til butikken og en annen kjøpes.
      men da må en vente til neste lønning og når lønninga kun er 7600kr og en har husleie og alt rart så er det begrensa av midler man kan sette av til stereo.
      en burde kanskje venta til man får bedre råd men.
      prøver nå og smekke sammen et billig anlegg
      prøver ivertfall så godt jeg kan.

      Comment

      Working...
      X