Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hjelp! Anlegget spiller ræv!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hjelp! Anlegget spiller ræv!

    Hei

    Har en golf 2 med eit lite anlegg som spiller ok, men som eigentlig spiller heilt ræv.. og jeg skjønner ikke heilt hvorfor det spiller som ei ræv.

    Vanskelig å forklare uten å vise lyden til noen, men lyden er .. døll og kjedelig, og i mine øre for lav. Bassen er treig og brumlete, og det skrangler meir enn det slår i øret. Har ein liten følelse av at det var bedre før, eller så er eg bare sanseløst lei av lyden, for eg vet jeg aldri har vert fornøgd før heller.

    Anlegget består av:

    Pioneer DEH-6800MP (spiller)
    Audison SRx3 forsterker.
    Hertz HSK 130 forran (på forsterker)
    Hertz ECX 690 bak (på spiller)
    2x12" flash cadence av ett slag (på forsterker)

    Skulle jo tro at dette fungerte fint i en golf? Men eg, med min lite erfarene even til å uttale meg om lyd, meiner dette spiller som om du sitter i ei bøtte å hører musikk. Har prøvd å stille endel på spilleren, uten særlig hell.

    No står alt på full guff bak, og stiller heller ned lyden framme (mest pga av at det ikkje spiller høgt nok, så hvorfor stille ned bak og opp framme?)

    Tips? Enten til instillinger, bytte av komponenter eller .. whatever? Eg er skit lei.

    Bi-problem nr.2:

    Det er knitring i diskanten på høgre side når bilen går. Ikkje høg, men den er der.. samtidig har eg i det siste merka at knitringa til tider blir hyppigere når eg endrer volum. Systemet framme på venstre side er og litt spesielt, det virker som delefilteret er heilt rart, diskanten spiller lavt og høgtaleren i døra spiller .. ja, rar lyd (?? - og nei, er ikke kobla feil på filteret)

    Hjeeelp!
    Last edited by kosesau; 25-09-2007, 14:19.
    Golf 2 GT 91-mod
    Hertz Pioneer Audioson

  • #2
    hmm. noen har ikke køddet med innstillingene på forsterkeren din da om du mente bassen var bedre før?? evt gå over og sjekke?

    Sånn knitrelyd har jeg og hatt tidligere.. fikk den ikke bort heller. virket som om lyden delvis kom og gikk også i diskanten da

    Grunnen til at det ikke skal stå på full guffe bak er for å ikke få forsterkeren til klipping osv. kan hende.. Ellers kan du få støy i høyttalerene, og det er en mulig løsning på diskant problemet ditt.. heller skru opp på spilleren og ned på forsterkerene, evt bytte til spiller med høyere linjeutgangs spenning om den du har nå sender ut lav??

    mvh

    Comment


    • #3
      Nei eg veit ingen har vert bak i bilen å knota, hehe Ikkje allverden å stille på der uansett.

      Knitringa skal eg ta ein grundig sjekk på endag, hva som er kilden.. litt knot å bytte over filter og div men det må til.

      Ja .. jo, greit nok å skru ned bak men da forsvinner jo det trykket i bassen eg vil ha, heller opp på forsterker enn opp på spiller

      Eigentlig mistenker eg at batteriet er ein stor synder i problemet, men har verken råd eller ork til å kjøpe ett nytt batteri for å utelukke problemet. Etter militæret skal alt ut og nytt inn tenker eg, då må det vell bli liv i leiren

      Fleire tips? Instillinger på spilleren om noken er kjent med den?
      Golf 2 GT 91-mod
      Hertz Pioneer Audioson

      Comment


      • #4
        spilleren ja.. Ikke så kjent med min enda, da den kun er midlertidig og ikke helt samme modell(4900IB) men er jo mange funksjoner som vanlig bass,mid og tweeter, bass boost, frekvens og økning på frekvenser, loudness osv

        Comment


        • #5
          Jeg ville ihvertfall begynt med å stille inn gain riktig! Slik du har stilt det nå ("høyt" på forsterkeren og "lavt" på spilleren) er som å invitere støy inn i anlegget sitt; ettersom spilleren gir ut et svakt signal vil det ikke kunne "overdøve" støyen som kablene kan plukke opp. Forsterkeren blir satt til å forsterke opp alt som kommer inn maksimalt, og derved ender du opp med å forsterke like mye støy som signal..

          Spilleren din skal OPP i volum, ca. 3/4 av maks. Deretter skrur du opp gain på forsterkeren til det er høyt nok. IKKE OMVENDT!

          Comment

          Working...
          X