Announcement

Collapse
No announcement yet.

Tips om støping av kasse.? plees=)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Originally posted by nicoloco View Post
    så du skal ha 3 subber i 2 seperate lammer av 2 forskjellige sorter spillende i baggasjerommet?

    Du skal ha 12"erne vendt forover sier du?
    Ja skal ha 3 subber.!

    15'' med kasse i hjulbrønnen og 12'' med kasse så de blir stående med fremsiden av subbene mot bagasjeluka.!

    Comment


    • #17
      Er det noe særlig gunstig med subber av ulik størrelse? Hvordan har du tenkt å koble forsterkere og dele disse?

      Når det gjelder glassfiber så er jeg enig i at en gang må være den første. Støpte selv sub først men er ganske sikker på at jeg kunne fått ett mye bedre resultat dersom jeg hadde bare testa litt på noen mindre prosjekter først. Prøv feks diskanthus.

      Comment


      • #18
        Originally posted by trustno1 View Post
        Er det noe særlig gunstig med subber av ulik størrelse? Hvordan har du tenkt å koble forsterkere og dele disse?

        Når det gjelder glassfiber så er jeg enig i at en gang må være den første. Støpte selv sub først men er ganske sikker på at jeg kunne fått ett mye bedre resultat dersom jeg hadde bare testa litt på noen mindre prosjekter først. Prøv feks diskanthus.
        En kompis av meg har en 15'' og en 12'' i bilen sin, å det spiller ganske så bra må jeg si.! om mitt blir en sukse vet jeg vel ikke helt sikkert men, har nå tenkt å prøve.! Mange som sier att de kan bli bra.

        Jeg er som sagt ganske ny innenfor bilstero, så kobliga å delinga skal kompisen min være med å gjøre så jeg kan lære av han.! han har mange års erfaring med det så regner med att han kan få løst det.!

        noen tips om koblinga å delig av de egentlig..? =)

        Comment


        • #19
          Originally posted by Littlec View Post
          En kompis av meg har en 15'' og en 12'' i bilen sin, å det spiller ganske så bra må jeg si.! om mitt blir en sukse vet jeg vel ikke helt sikkert men, har nå tenkt å prøve.! Mange som sier att de kan bli bra.

          Jeg er som sagt ganske ny innenfor bilstero, så kobliga å delinga skal kompisen min være med å gjøre så jeg kan lære av han.! han har mange års erfaring med det så regner med att han kan få løst det.!

          noen tips om koblinga å delig av de egentlig..? =)
          Jeg har et tips, men tror egentlig ikke at du kommer til å like det.
          Men shit au, her kommer det.

          Dropp enten 15"ern eller de to 12"erne.
          Kjør enten eller.

          En 15" eller 2 stk 12" i mer riktig kasse vil jeg tro spiller bedre enn en mer jallaløsning på 3 elementer.
          Kunne ikke finne ut hva slags 12" elementer du skal ha, men regner med at det er ganske vanlige subelementer.

          Hvordan har du tenkt deg at resten av anlegget skal være?
          Btw, den sorte tingen i hjulbrønnen din, er den 'løs'? Kan man ta den ut?
          Last edited by ugn; 01-08-2010, 16:12.
          Torbjørn J. - [B]PM er deaktivert, bruk e-post.[/B]
          [B]Bilen[/B]: Pioneer p99rs - Mcintosh MC431 - Brax X2000.2 - Mosconi 300.2
          Hjemme: Yamaha RXA3010 | XPA-5 x 2 | Emotiva ERT-8.3 | ERM-6.3 | ERD-1 x 4 | HFS sub * 2 | SVS AS-EQ1

          Comment


          • #20
            Originally posted by ugn View Post
            Jeg har et tips, men tror egentlig ikke at du kommer til å like det.
            Men shit au, her kommer det.

            Dropp enten 15"ern eller de to 12"erne.
            Kjør enten eller.

            En 15" eller 2 stk 12" i mer riktig kasse vil jeg tro spiller bedre enn en mer jallaløsning på 3 elementer.
            Kunne ikke finne ut hva slags 12" elementer du skal ha, men regner med at det er ganske vanlige subelementer.

            Hvordan har du tenkt deg at resten av anlegget skal være?
            Btw, den sorte tingen i hjulbrønnen din, er den 'løs'? Kan man ta den ut?
            hmm okei, ja mulig det ville funket bedre. Da blir de nok helst 12''..! og bygge en løsning for forsterkerene i hjulbrønnen ell noe.! så jeg for se hva jeg finner ut av. men takk for tipset =)

            her er 12'' elementene: http://www.iceaudio.no/index.php?func=varer&vnr=17000

            den svarte tingen er hjulbrønn, den er bare limt fast rundt kanten, så de skal nok gå ann å ta den ut ja =)

            Comment


            • #21
              Originally posted by Littlec View Post
              hmm okei, ja mulig det ville funket bedre. Da blir de nok helst 12''..! og bygge en løsning for forsterkerene i hjulbrønnen ell noe.! så jeg for se hva jeg finner ut av. men takk for tipset =)

              her er 12'' elementene: http://www.iceaudio.no/index.php?func=varer&vnr=17000

              den svarte tingen er hjulbrønn, den er bare limt fast rundt kanten, så de skal nok gå ann å ta den ut ja =)
              Ang. hjulbrønnen så tenkte jeg litt ang. sikkerhet, men den burde jo være beregnet for et dekk+jekk så den bør vel sitte tålig godt fast

              Skal du bare ha forsterkere nedi der så trenger du jo ikke å støpe heller, lage en rundt MDF-plate som du fester fast bare, som du igjen fester forsterkerene i
              Torbjørn J. - [B]PM er deaktivert, bruk e-post.[/B]
              [B]Bilen[/B]: Pioneer p99rs - Mcintosh MC431 - Brax X2000.2 - Mosconi 300.2
              Hjemme: Yamaha RXA3010 | XPA-5 x 2 | Emotiva ERT-8.3 | ERM-6.3 | ERD-1 x 4 | HFS sub * 2 | SVS AS-EQ1

              Comment


              • #22
                Originally posted by ugn View Post
                Ang. hjulbrønnen så tenkte jeg litt ang. sikkerhet, men den burde jo være beregnet for et dekk+jekk så den bør vel sitte tålig godt fast

                Skal du bare ha forsterkere nedi der så trenger du jo ikke å støpe heller, lage en rundt MDF-plate som du fester fast bare, som du igjen fester forsterkerene i
                den sitter totalt fast, solidt lim.! det er orginalt fra fabrikk.!
                om jeg skal bruke de til forsterkern så skal jeg ikke støpe, men kan også støpe kasse til 12''

                Comment


                • #23
                  Er dette for SQ eller lydtrykk? Jeg gjetter på at du er ute etter lydtrykk så svaret mitt er basert ut i fra det.

                  Problemet med ulike elementer er at du ikke kan kjøre samme signal til de. Grunnen til jeg spør angående forsterker og deling er at en 12" og 15" (og like store elementer av ulike typer for den sakens skyld) må da kobles på forskjellige forsterkerutganger og ha egne delefrekvenser.

                  Det vil jo fungere å kjøre alt på det samme, men da vil du ikke få spesiellt godt resultat. Du risikerer også å ødelegge elementer da de vil tåle ulik effekt.
                  Var jeg deg ville jeg heller gått for 3x12" eller 2x15". Husk også at du bør planlegge hvordan elementene skal kobles i forhold til forsterker slik at du får riktig last på forsterkeren til å utnytte den fullt ut.

                  Comment


                  • #24
                    Okei takk for tipsene.! =) som sagt så er jeg ganske ny innenfor bilstero. så jeg var ikke klar over det med ulike elementer, men det vet jeg nå.! så da blir de nok 3x12'' av de 12'' jeg har valgt.!

                    Comment


                    • #25
                      hva skal du forsterke disse med?
                      Alpine MRV-F407, Alpine MRV-T1507, SS TRC 6.N + 3" TB, 1 stk HX 250D.

                      Comment


                      • #26
                        Originally posted by nicoloco View Post
                        hva skal du forsterke disse med?
                        Her er link til de forsterkerene jeg skal ha =)

                        http://www.iceaudio.no/index.php?func=varer&vnr=17067

                        Comment

                        Working...
                        X