Announcement

Collapse
No announcement yet.

ny innen bygging å bilstero.!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • ny innen bygging å bilstero.!

    Heia =)

    Er ganske ny innen de å bygge ett anlegg, kasser, modifiseringer osv.

    Melte me inn i dette forume for å se å lese om andre prosjekter, må si de er helt utrolig hva folk gjør

    Mn nå har jeg noen sp.mål som jeg hadde håpet å få svar på:

    Delefilter.? hvordan de kobles å hvilke hennsikt har de..? har de no å si for kvalitet på lyden.? :P
    Har sett de ofte er med i frontsett. :P

    Hvilke produkt bruker dere flest når dere støper kasser å modifiserer a-stolpen som jeg ofte har sett her.?
    hvilken vinyl er mest brukt.? :P

    mulig dette er noen dumme sp.mål.! mn har ikke så mye peiling :P
    Takker for svar

  • #2
    Hei og velkommen

    Jeg kan prøve å svare på noe av det du lurer på.

    Delefiltere kommer i flere varianter. Du har aktive og passive. Passive er nok det mest vanlige som blir brukt i komponentsett du kjøper. Det disse gjør er å styre hvilke frekvenser (toner) som går til hvilket element. Slik at kun høyfrekvent lyd går til diskant, og lavfrekvent går til midbass/mellomtone. Dette er både viktig for lydkvalitet, og for at elementene kun skal spille signaler de er beregnet på å tåle.

    Aktive delefilter er noe mer avanserte og er noe man gjerne ikke begir seg ut på før man har litt erfaring. Det går hovedsakelig i at man setter disse delefrekvensene elektronisk før forsterkertrinnet.

    Når det gjelder å støpe ting så kan man bruke glassfiber, sparkel og støpeplast.

    Hvilken vinyll som er best kan jeg desverre ikke svare på

    Comment


    • #3
      Okei takk for de =) Da har jeg vertfall info og vet åssen de virker :P
      Er nok mest trolig passive som jeg har sett mest da.
      Vet du om noen steder det går an å finne koblings skjema på de.? =)

      De er de som er mest vanlig ja

      Det er vel sikkert opp til hver enkelt kan jeg tenke meg

      Comment


      • #4
        De aller fleste er merket godt. Man setter pluss og minus fra hvert element inn på sin kanal. Noen delefilter har flere tilkoblinger pr element for å justere nivåer

        Comment


        • #5
          Vinyl1 fra installbay er strekkbar i begge retninger, så den kommer varmt anbefalt av mange, ettersom jeg har lest. Den man får kjøpt på biltema er billigere, men kun strekkbar i en retning. Dvs, enten på langs eller på tvers. blir litt knot å kle slike podder som man gjerne støper i a-stolpene..

          Sånn litt off topic, vi er veldig glad i normal bokmålskriving her på forumet, og det anbefales at du tar det til etterretning. Dette er ikke ment å være frekt, men det er så mye enklere å lese når man slipper å måtte prøve å forstå sammentrekninger av ord, og forkortninger slik som d, spmål, mn og så videre. Generelt aksepterte forkortelser er grei å bruke, f.eks mtp, mvh etc. Slike ting er normale forkortelser av ord.

          Og velkommen til forumet. jo fler som får øynene opp for hobbyen vår, jo bedre er det
          Sture Vedal

          Comment

          Working...
          X