Announcement

Collapse
No announcement yet.

sub med 4*4 ohm

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • sub med 4*4 ohm

    Skjønner meg ikke så mye angående ohm å sånt.. Så håper noen kan hjelpe meg litt.

    Har en hertz hx300d som jeg koblet opp mot soundstream trx880.4.
    hvis jeg har skjønt det riktiig at 4*4 kan kobles i 2 ohm eller 8ohm?? Og som jeg skjønte det forsterkereren kan gi 440w brokoblet i 4 eller 8 ohm. Så spm er da, vil det funke bra å koble sub i 8 ohm??

  • #2
    Den kan kobles i 2 eller 8 ohm ja..
    Forsterkeren yter ikke så mye i 8 ohm som i 4 ohm,..

    Comment


    • #3
      Originally posted by halseth View Post
      Den kan kobles i 2 eller 8 ohm ja..
      Forsterkeren yter ikke så mye i 8 ohm som i 4 ohm,..
      ok, takker for svar hmm.. om jeg husker riktig nå, så sto det ikke hvor mye den forsterkeren yter i 8 ohm.

      Comment


      • #4
        Originally posted by puma View Post
        ok, takker for svar hmm.. om jeg husker riktig nå, så sto det ikke hvor mye den forsterkeren yter i 8 ohm.

        Det er nok fordi det er svært få om det er noen i det hele tatt som oppgir effekt ved 8 ohms last da det i bilstereo er fra 4 ohm og nedover som er mest vanlig. Men TEORETISK yter den halvparten av det den yter i 4 ohm.

        Comment


        • #5
          Antagelig litt mer enn halvparten. Siden få forsterkere nå til dags dobler effekten fra 4 til 2 ohm, og forsterkerne er mer effektive ved høyere motstand (mindre varmetap).

          Comment


          • #6
            Originally posted by Miniboom View Post
            Antagelig litt mer enn halvparten. Siden få forsterkere nå til dags dobler effekten fra 4 til 2 ohm, og forsterkerne er mer effektive ved høyere motstand (mindre varmetap).
            jajja.. får se om jeg orker å ta subben ut av kassa lenge leve latskapen! hehe..

            eller om jeg finner bare en rimelig mono/2 kanal forsterker..

            Comment


            • #7
              Og du kan mest sannsynlig ikke koble elementet i 2ohm, for så å brokoble forsterkeren og koble til elementet, for da vil forsterkeren "se" dette som 1ohm

              Comment

              Working...
              X