Announcement

Collapse
No announcement yet.

Solid Audio F15D ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Solid Audio F15D ?

    Hei

    Er det noen som har erfaring med Solid Audio F15D? http://www.megabillig.no/index.php?p...t2=156&id=2124

    Fikk et greit tilbud på denne på megabillig.no, han anbefalt denne fremfor jl audio 1000/1 faktisk. Ikke at jeg trur at denne er noe bedre men er halv pris av jl audio forsterkern.

    Noen synspunkter?
    - Opel Astra Turbo -
    - Jl audio 13w7 -

  • #2
    Eh. Du får dynaBels 1200W monoblokk til 2995,- eller noe. Hadde ikke vurdert den der engang da.

    Edit: Evt. denne til en tusing mer: http://www.elutstyr.no/product_info....oducts_id=2659
    Last edited by Miniboom; 09-07-2010, 10:57.

    Comment


    • #3
      Har ikke hørt om det merke før heller, men han mente at den skulle være en mer stabil forsterker enn jl audio sin og at jeg måtte kjøre subben i 0,75 ohm (jl audio 13w7) på den solid forsterkern. Skulle vist være verdens beste osv

      Noen som kan anbefale en annen forsterker som kan være på nivå med jl audio sin 1000/1 da? hvis ikke går jeg for jl audio sin...
      - Opel Astra Turbo -
      - Jl audio 13w7 -

      Comment


      • #4
        JL sin 1000/1 er vel litt i særklasse når du skal ha mye effekt i 3 ohm (spolene i serie). Du kan få mer power til mindre penger, men da låter det gjerne ikke så bra.

        Hva med å finne en forsterker som gir 800-1000W i 2 ohm? Får bare litt mindre effekt i 3 ohm. Det er lettere å finne enn 0,75 ohm stabile forsterkere (selv om du kan kjøre de fleste 1 ohm stabile i 0,75 ohm, er det fare for at det blir veldig varmt). W7 er ganske lettdrevne elementer. Lager greit med liv i 10" med bare 150-200W. Tipper 500-750W holder i lange baner til 13W7.

        Comment


        • #5
          Nå hadde jeg ikke tatt sjansen på å prøve å bestille noe fra den nettsiden i og med at Megabillig er avviklet for en stund siden
          Mvh Tony
          - The only road to take is perfection itself

          Comment


          • #6
            Originally posted by Tony View Post
            Nå hadde jeg ikke tatt sjansen på å prøve å bestille noe fra den nettsiden i og med at Megabillig er avviklet for en stund siden
            Au da!
            Men ja, brreg.no: MEGABILLIG AS med organisasjonsnummer 990 362 726 ble slettet 07.07.2009
            Torbjørn J. - [B]PM er deaktivert, bruk e-post.[/B]
            [B]Bilen[/B]: Pioneer p99rs - Mcintosh MC431 - Brax X2000.2 - Mosconi 300.2
            Hjemme: Yamaha RXA3010 | XPA-5 x 2 | Emotiva ERT-8.3 | ERM-6.3 | ERD-1 x 4 | HFS sub * 2 | SVS AS-EQ1

            Comment


            • #7
              Originally posted by ugn View Post
              Au da!
              Men ja, brreg.no: MEGABILLIG AS med organisasjonsnummer 990 362 726 ble slettet 07.07.2009
              Har hatt en dialog med en kar på eposten dems da, Asle trur jeg han het

              Comment


              • #8
                Gir du Asle penger, så kan det hende du får en forsterker i bytte.. men hvis forsterkeren ryker, forsvinner i posten eller noe annet så får ikke Asle hjulpet deg så veldig mye med garantien eller reklamasjonen.
                Torbjørn J. - [B]PM er deaktivert, bruk e-post.[/B]
                [B]Bilen[/B]: Pioneer p99rs - Mcintosh MC431 - Brax X2000.2 - Mosconi 300.2
                Hjemme: Yamaha RXA3010 | XPA-5 x 2 | Emotiva ERT-8.3 | ERM-6.3 | ERD-1 x 4 | HFS sub * 2 | SVS AS-EQ1

                Comment


                • #9
                  Men hva skjer med å svare på firmamail og selge ting når firmaet er avviklet? Greit å kvitte seg med restlageret altså, men... Hehe. Kan jo ikke akkurat selge noe med kvittering fra DET firmaet lenger, i alle fall.

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by Miniboom View Post
                    Men hva skjer med å svare på firmamail og selge ting når firmaet er avviklet? Greit å kvitte seg med restlageret altså, men... Hehe. Kan jo ikke akkurat selge noe med kvittering fra DET firmaet lenger, i alle fall.
                    Tenkte den e i drift siden dem svarer på den mailen ja. litt synd egentlig.. rimelige greier der..

                    Comment


                    • #11
                      Mener jeg leste i en annen tråd at han hadde startet nytt firma.

                      Kan prøve og se om jeg finner det ut

                      Står i denne tråden: http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=11079
                      at han driver denne sjappa nå: http://www.tryland-tekniske.no/
                      Last edited by GENEXXA; 09-07-2010, 16:13.
                      Runar E. Olsen ~ Moderator
                      Kia Cee'd SW 2011 - Blir snart SQ prosjekt.
                      http://www.signaturebar.com/uploads/images/67311.gif

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by GENEXXA View Post
                        Mener jeg leste i en annen tråd at han hadde startet nytt firma.

                        Kan prøve og se om jeg finner det ut

                        Står i denne tråden: http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=11079
                        at han driver denne sjappa nå: http://www.tryland-tekniske.no/
                        *Megabillig siden operer under tryland-tekniske.no.
                        Megabillig er slettet som AS da det ikke var vits med 2 firmar når han kunne kjøre 1.

                        Snakket med Asle i en god time på tlf istad, er virkelig en grei kar å ha med å gjøre
                        Solid audio forsterkern har samme innmat som Dynabels sin (tror jeg)
                        Er jo lagd i kina landene eller korea landene begge 2.


                        Hadde vært morsomt å tatt en innmat sammenligning mellom dynabel og dette merket for å se hvor like de er innvendig.
                        ¤ Pioneer DEH-P88RSII ¤ Infinity ¤ Focal ¤ Rockford Fosgate P450.4 ¤ Digital Design M1B ¤ Digital Design Redline series ¤
                        Pitbull-Racing Mvh Peder Akilles Kristiansen

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by R-SportRF View Post
                          Hadde vært morsomt å tatt en innmat sammenligning mellom dynabel og dette merket for å se hvor like de er innvendig.
                          Solid Audio:


                          Dynabel:

                          Comment


                          • #14
                            Er det bare meg eller ser dynabel sin noe mer robust ut?
                            - Opel Astra Turbo -
                            - Jl audio 13w7 -

                            Comment


                            • #15
                              Flere transistorer i Solid Audioen, tror jeg. Ser i alle fall slik ut.

                              Comment

                              Working...
                              X