Announcement

Collapse
No announcement yet.

Testing av utstyr før salg

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Testing av utstyr før salg

    Noen som vet om noen forhandlere eller bilstereosjapper som tester utstyr for privatpersoner før salg.

    Grunnen til jeg spør er:
    Solgte mine morel elementer i god tro.

    Brukt i under 5 timer av meg. Fikk hjelp av TTT med å stille inn anlegget mitt. Kjørte hjem og parkerte bilen. 2 dager senere solgte jeg spilleren min. Og siden det har ikke subbene blitt brukt. Og jeg solgte dem til en på forumet siden jeg kun ville ha en sub.

    Fikk først en PM om at den ene var ødelagt. Han hadde målt ohm og det var brudd på spole.

    Sendte PM tilbake om at dem har funket fint hos meg, men at hvis det var slik kunne han heve kjøpet eller at jeg betaler tilbake for det ene elementet. Blir enige om at han beholder det ene elementet. Legger inn en overføring med en gang. 1000kr for det ene elementet og 500kr for plaster på såret.

    Litt senere får jeg en PM til om at han har testet det andre også, hører ulyder og skraping.

    Dette har jeg ikke opplevd heller. Sender PM tilbake om at jeg ikke hadde noen ulyder da jeg hadde elementene. Heller ingen uldyer ta jeg stilte inn anlegget sammen med TTT. Men at jeg skal gjøre opp for meg. Sender en PM tilbake at jeg overfører 2219kr istedet. Det var det kjøper betalte totalt medberegnet frakt.

    Får en PM tilbake: "litt stor forsterker du har brukt... spola blir så varm at lakken smelter og siger/renner... det kan være en forklaring."

    Sender en PM tibake: "Ja, kan jo være en forklaring. Men spilte bare lavt da jeg hadde dem slik at dem skulle få spilt seg inn. Du får bare kaste dem i søpla så overfører jeg 2219kr til konto".


    Jeg har brukt en Hertz EP 1 D for å drive elementet.

    Som sagt så vil jeg gjerne vite om det er noen forhandlere som tar på seg slike jobber. Vil ikke bli stemplet som en skurk/svindler når jeg har solgt noe i god tro og har ikke hatt noen problemer med utstyr selv.

  • #2
    Jeg kan hvertfall bekrefte at de hørtes fine ut, eller, var ikke den beste lyden - men det var jo sånn de spilte og det var jo ingen ulyder da jeg prøvde meg frem.
    ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
    Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

    Comment


    • #3
      Installbay tilbydde seg å ha en slik ordning, men mener å huske at det ikke var noe spesielt respons på det. Ligger vel en tråd om det en eller annen plass her inne
      [URL="http://www.facebook.com/OttesenDesign"]http://www.facebook.com/OttesenDesign[/URL]

      Comment


      • #4
        Jeg har vært inne på tanken, og laget en tråd om emnet. Tanken var da å ta inn brukt utstyr, teste det og utstede et "sertifikat" på at utstyret virker slik det skal. Men en slik tjeneste vil koste litt, så det blir ikke aktuelt på billige coaxer osv osv.
        Mvh
        Pål Andréas Bryng
        Bilstereosenteret.no
        Vi forhandler bl.a.:
        Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
        Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


        Følg oss på Facebook
        Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

        Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

        Comment


        • #5
          BTW: hvis lakken på chasiss var smeltet pga varmegang i spolen, hadde ikke du sett det når du pakket elementene for sending?
          Mvh
          Pål Andréas Bryng
          Bilstereosenteret.no
          Vi forhandler bl.a.:
          Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
          Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


          Følg oss på Facebook
          Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

          Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

          Comment


          • #6
            Nei. Det merket jeg ikke. Så på begge elementene da jeg pakket dem inn, ingen antydning til noe smelting. Ingen av dem luktet brent heller.

            Comment


            • #7
              Originally posted by gooner87 View Post
              Nei. Det merket jeg ikke. Så på begge elementene da jeg pakket dem inn, ingen antydning til noe smelting. Ingen av dem luktet brent heller.
              Nei, da har nok kjøper tatt livet av dem selv. Lett å skylde på deg når de nylig er kjøpt. Men men, da er du en lærepenge rikere, om ikke annet
              Mvh
              Pål Andréas Bryng
              Bilstereosenteret.no
              Vi forhandler bl.a.:
              Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
              Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


              Følg oss på Facebook
              Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

              Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

              Comment


              • #8
                Ikke gi han tilbake pengene når du åpenbart vet at de er pent behandlet av deg.

                Comment


                • #9
                  Originally posted by Bilstereosenteret.no View Post
                  Nei, da har nok kjøper tatt livet av dem selv. Lett å skylde på deg når de nylig er kjøpt. Men men, da er du en lærepenge rikere, om ikke annet
                  Ja er en erfaring rikere. Skal aldri selge bilstereoustyr igjen. Lar det heller ligge og støve ned i boden.

                  Originally posted by GENEXXA
                  Får du tilbake elementene?
                  Om ikke, kan han har lurt deg. Bare en tanke.
                  Sa at jeg ikke skal ha elementene. Ba han om å kaste dem i søpla. Skal ikke synse i at han lurt meg eller ikke. Men hva gjør jeg i fremtiden hvis eventuelt skulle finne på selge noe bilstereoutstyr?

                  Originally posted by Stianuno View Post
                  Ikke gi han tilbake pengene når du åpenbart vet at de er pent behandlet av deg.
                  Pengene har jeg overført allerede. Vil ikke bli stemplet som svindler/skurk. Selv om jeg kan med hånden på hjertet si at at elemente spilte helt fint, ingen ulyder eller skrapelyder noe TTT også har bekreftet at dem spilte som dem skulle.

                  Comment


                  • #10
                    Vil ikke henge ut noen. Så ingen navn nevnes fra min side.

                    Comment


                    • #11
                      om det er snakk om de morel 10" du hadde tilsalgs her? han som kjøpte de, har han testa de med eller uten kasse? de kan låte fryktelig stygt og nesten sprengt ut uten kasse, i rett kasse derimot låter de riktig najs. I know har stått en slik på stua mi i lengre tid forøverig tåler de ikke allverden av effekt
                      Steffen Hammersgård
                      Alpine - Mosconi
                      Min prosjekt tråd

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by shammers View Post
                        om det er snakk om de morel 10" du hadde tilsalgs her? han som kjøpte de, har han testa de med eller uten kasse? de kan låte fryktelig stygt og nesten sprengt ut uten kasse, i rett kasse derimot låter de riktig najs. I know har stått en slik på stua mi i lengre tid forøverig tåler de ikke allverden av effekt
                        Stemmer at det var de Morel 10" jeg hadde til salgs.

                        Vet ikke om han testet med eller uten kasse. Spurte aldri om det.

                        Comment


                        • #13
                          synd handelen din skulle ende slik, men jeg ville forlangt elementene tilbake i det minste...
                          Steffen Hammersgård
                          Alpine - Mosconi
                          Min prosjekt tråd

                          Comment


                          • #14
                            Det er en trøst at de aller fleste slike brukthandler går bra. Men for å være på den sikre siden, så er det best med personlig oppmøte, der kjøper kan høre/teste utstyret før overtagelse. Etter det er det "ut døra garanti" som gjelder.
                            Mvh
                            Pål Andréas Bryng
                            Bilstereosenteret.no
                            Vi forhandler bl.a.:
                            Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
                            Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


                            Følg oss på Facebook
                            Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

                            Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by Bilstereosenteret.no View Post
                              Det er en trøst at de aller fleste slike brukthandler går bra. Men for å være på den sikre siden, så er det best med personlig oppmøte, der kjøper kan høre/teste utstyret før overtagelse. Etter det er det "ut døra garanti" som gjelder.
                              Er en erfaring rikere nå. Skal aldri sende noe utstyr igjen, kun oppmøte som gjelder fra og med nå.

                              Comment

                              Working...
                              X