Announcement

Collapse
No announcement yet.

4veis deling.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • 4veis deling.

    Hvilke alternativer har man av spillere da?

    Og hvilke kombinasjoner av spiller + Dsp?

    Sett litt på Pioneer og Alpine, men er det flere merker som kan være noe å vurdere?
    Mvh
    Rolf Try Nygård

  • #2
    Originally posted by neptyr View Post
    Hvilke alternativer har man av spillere da?

    Og hvilke kombinasjoner av spiller + Dsp?

    Sett litt på Pioneer og Alpine, men er det flere merker som kan være noe å vurdere?
    spørs jo om du må handle i norge, eller om du tar kjangsen på å handle fra andre steder i verden...
    finnes flere andre der ute, som får mye skryt å
    Må det ha tidskomp?
    Som kineserne sier: [I]"Without music, life is a journey through a desert"[/I]

    Comment


    • #3
      Ja, må ha tidskomp.
      Pioneer sin P90 med DSP og Alpine ... DVA9965 er det vel, den med F1 Status laser og mulighet til å styre en PXA-H701 er jo noe av det jeg har kikka på.

      Det å handle fra statene er vel ikke så veldig aktuelt, liker å ha utstyr som forhandles i norge.
      Last edited by neptyr; 18-09-2007, 15:54.
      Mvh
      Rolf Try Nygård

      Comment


      • #4
        Originally posted by neptyr View Post
        Ja, må ha tidskomp.

        Alpine sin P90 med DSP og Alpine ... DVA9965 er det vel, den med F1 Status laser og mulighet til å styre en PXA-H701 er jo noe av det jeg har kikka på.

        Det å handle fra statene er vel ikke så veldig aktuelt, liker å ha utstyr som forhandles i norge.
        Err... Pioneer P90
        Mvh Tony
        - The only road to take is perfection itself

        Comment


        • #5
          jeje, du skjønte hva jeg mente!

          Gå å bygg bil du ;D
          Mvh
          Rolf Try Nygård

          Comment


          • #6
            Originally posted by neptyr View Post
            jeje, du skjønte hva jeg mente!

            Gå å bygg bil du ;D
            Haha

            *leke videre*
            Mvh Tony
            - The only road to take is perfection itself

            Comment


            • #7
              Ikke glem det morsomste alternativet nå da; carputer med årntli programvare Der i gården har du masse prosessorkraft å ta av (Mac Minien min har f.eks. 2Ghz Intel Core 2 Duo, 2GB RAM og spiser 1080p HD-materiale uten trøbbel), og med linkbare lydkort får du så mange utganger du bare vil ha.

              Comment


              • #8
                Originally posted by epifant View Post
                Ikke glem det morsomste alternativet nå da; carputer med årntli programvare Der i gården har du masse prosessorkraft å ta av (Mac Minien min har f.eks. 2Ghz Intel Core 2 Duo, 2GB RAM og spiser 1080p HD-materiale uten trøbbel), og med linkbare lydkort får du så mange utganger du bare vil ha.
                Nevn litt software 'a Har lenge sikla på samme ting selv
                Mvh Tony
                - The only road to take is perfection itself

                Comment


                • #9
                  Originally posted by Typhon View Post
                  Nevn litt software 'a Har lenge sikla på samme ting selv
                  Har et programm som heter Console. Det skal alltid ligge å kjøre i bakgrunnen. Der har man full kontroll over hver enkelt kanal.
                  I tilleg trenger vi noen filtre fra Waves som kan legges inn i Console og brukes til delefilter, tidskomp, EQ osv...
                  Har ikke fått testet dette ut skikkelig ennå, siden jeg ikke har mulighet til å koble lydkortet mitt til bil-PC'en (mangler FireWire).

                  Comment


                  • #10
                    Jepp. Console og Wave-plugins er veien å gå for Windows-folket. Console er gratis, mens Waves-pluginsene er grisedyre (proffe studio-plugins) med mindre man finner dem "gratis" noen plass.

                    Sjekk også ut Frequency Allocator.

                    EDIT: ShinOBIWAN har en ypperlig tråd om nettopp Console og Waves på DIYaudio.com. Mener han har gått over til Frequency Allocator nå, men..
                    Last edited by epifant; 18-09-2007, 22:40.

                    Comment


                    • #11
                      fins vel no annet åh. men kanskje litt old school..hehe

                      Sony CDX-C90R + XDP-4000x (2,3,4veis delefilter)
                      Sony ES (P1>EQ, SUR , Time Delay / x1>3-4veis delefilter / T1>RDS radio / c1>veksler)

                      Clarion DRZ9255 ( innebygd alt i spilleren)

                      Comment

                      Working...
                      X