Announcement

Collapse
No announcement yet.

Forslag til nye forsterkere

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Originally posted by Tommen View Post
    Drit i watt!!! 140w til subbene mine høres meeeget lite ut også, på 2 st HX300D. Fikk kobla den opp, og watten skal du ikke bry deg om. Den Genesis Five channel Serie 3 er en amp med utrolig mye glede! Et rent musikalsk monster..
    Følsomheten på elementene har vel noe å si i forhold til hvor mye kraft som tilføres. Jeg ser at HX300D har en følsomhet på 94 mens VGW har på 85.

    Jeg er ikke så dreven i dette så jeg kan sikkert ta feil.

    Tore
    1998 Mitsubishi Galant V6 2.5 24V
    Pioneer, AD, Audison, Soundstream

    Comment


    • #32
      Originally posted by Tommen View Post
      Drit i watt!!! 140w til subbene mine høres meeeget lite ut også, på 2 st HX300D. Fikk kobla den opp, og watten skal du ikke bry deg om. Den Genesis Five channel Serie 3 er en amp med utrolig mye glede! Et rent musikalsk monster..
      Disse Hertz-subbene dine er vel mye mer lettdrevne og med båndpasskasse får du vel også en del mer output.

      Jeg kan ihvertfall si at 650W på VGW-10 spilte høyt, 650W på T4-15 spilte grisehøyt. Da snakker vi ekstrem forskjell altså og 6db forskjell i følsomhet. Og om jeg ikke tar helt feil er det vel 6db forskjell på VGW og dine subber også.
      Alpine
      Audison
      Hertz
      Soundstream

      Comment


      • #33
        yter ikke den genesis ampen 1x278w i 2ohm tro?
        hadde 80w pr. sub på mine to seas 10" lotus ifjor,som sto i lukket kasse. så watt er ikke alt nei.....har også hørt 2x15w som har spilt så øra flaggrer.
        "Tuning an audio system is like bringing together the members of an orchestra, getting the sound balance right, and making sure they work together."

        Comment


        • #34
          Originally posted by Jonny.B View Post
          yter ikke den genesis ampen 1x278w i 2ohm tro?
          hadde 80w pr. sub på mine to seas 10" lotus ifjor,som sto i lukket kasse. så watt er ikke alt nei.....har også hørt 2x15w som har spilt så øra flaggrer.

          Hvis du tenker på Five Channel så yter den ca 1x260watt i 2ohm.

          Profile oppsettet i bilen din fungerte jo å meget godt
          Bjørn Erik Forberg

          Comment


          • #35
            jepp,er utrolig mye krefter i profile sub,1x550w rms i 2ohm.....
            "Tuning an audio system is like bringing together the members of an orchestra, getting the sound balance right, and making sure they work together."

            Comment


            • #36
              Originally posted by Soundtek View Post
              Hvis du tenker på Five Channel så yter den ca 1x260watt i 2ohm.

              Profile oppsettet i bilen din fungerte jo å meget godt
              På testpapiret er det 1x327w i 2 ohm..
              VW/Audi ende-tusi-ast!

              Comment


              • #37
                Originally posted by Tommen View Post
                På testpapiret er det 1x327w i 2 ohm..
                Det kan variere litt fra forsterker til forsterker, men den er iallefall over 260watt i 2ohm. Det er iallefall sikkert at det er godt med effekt og ikke minst musikk glede i den
                Bjørn Erik Forberg

                Comment


                • #38
                  Det kan hende, men 1x327w i 2 ohm står det iallefall på min Five Channel Den imponerer meg bare mer og mer den ampen..
                  VW/Audi ende-tusi-ast!

                  Comment


                  • #39
                    Hei Tore.
                    Genesis henger høyt på ønskelisten,hvis det var snakk om nye forsterkere.
                    Men er blitt bitt av Audison kvaliteten. Går du for Genesis blir du mektig imponert vet jeg. Vi snakkes i Fredrikstad 19 mai.
                    Per.....
                    Focal Utopia Beryllium.Spirit Of Sound.
                    Audison Music Expression
                    http://www.audison.eu/index_main.php?Section=VRX6420
                    http://www.audison.eu/index_main.php?Section=VRX1500

                    Comment


                    • #40
                      Originally posted by Mr Golf 4 View Post
                      Hei Tore.
                      Genesis henger høyt på ønskelisten,hvis det var snakk om nye forsterkere.
                      Men er blitt bitt av Audison kvaliteten. Går du for Genesis blir du mektig imponert vet jeg. Vi snakkes i Fredrikstad 19 mai.
                      Per.....
                      Har veldig lyst på de Genesis forsterkerne, men må prøve å bli kvitt mine gamle først.

                      Tore
                      1998 Mitsubishi Galant V6 2.5 24V
                      Pioneer, AD, Audison, Soundstream

                      Comment


                      • #41
                        her er det ikke snakk om masseproduksjon ifra taiwan.... virkelig artig lesing....

                        http://www.talkaudio.co.uk/index.php...d=85&Itemid=26
                        "Tuning an audio system is like bringing together the members of an orchestra, getting the sound balance right, and making sure they work together."

                        Comment


                        • #42
                          Meget bra link Børset!
                          Hvordan fant du den tro...
                          Pioneer PRS

                          Comment

                          Working...
                          X