Announcement

Collapse
No announcement yet.

(u)lyd i dd forsterkeren min

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • (u)lyd i dd forsterkeren min

    hei, min dd m1b lager en slags svak pipelyd når den er kald. ikke fra elementene men fra selve forsterkeren. den har vært på verksted hos soundpressure i sverige i J.T's eie og kom direkte derfra når jeg fikk den.
    lyden gir seg etter 1-2 minutter max og det er ingen unormale bevegelser i elementene mens lyden er der, er dette noe jeg burde bekymre meg for?

    laster i 2 ohm om det skulle ha relevans til spørsmålet
    Celestion_Jbl_Pioneer_Orion_Phoenix Gold_Tang Band_Stinger

  • #2
    hadde noe slike lyder om vintern å delvis ellers i Boss 5000'n jeg hadde.
    Men ga seg nårhan fikk litt temperatur å jobbe med.

    Kan hende det var noe feil men det tror jeg ikke.
    Like lyder som hos deg.

    Men om det ikke går utover ytelsene på forsterkern tror jeg det er ikke noe å være bekymfra for
    ¤ Pioneer DEH-P88RSII ¤ Infinity ¤ Focal ¤ Rockford Fosgate P450.4 ¤ Digital Design M1B ¤ Digital Design Redline series ¤
    Pitbull-Racing Mvh Peder Akilles Kristiansen

    Comment


    • #3
      Det har jeg opplevd med en kicker forsterker også, tror ikke det er noe farlig eller unormalt.
      Bmw e34 520:
      Fountek FR88EX & Peerless SLS213 powered by Audison

      Comment


      • #4
        Dette er ett klasse-d fenomen og kommer av at en komponent kommer i resonans grunnet switchfrekvensen. Det er ikke farlig eller unormalt.
        Joakim Skovlund
        dynaBel Tønsberg
        Mobil: 943 55 200 - Epost:joakim@skovlund.no
        www.dynabel.no -
        dynaBel Tønsberg på Facebook

        Comment


        • #5
          Ja jeg tror det kom en slik lyd du beskriver fra min gamle Alpine PDX-forsterker. Don't worry, be happy!
          ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
          Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

          Comment


          • #6
            Så og si alt jeg har hatt av klasse D har laget samme lyd.

            Comment


            • #7
              Sånn lyd kommer det av min Alpine 4-kanaler ETTER at den har blitt varm hehe!
              Mvh Tony
              - The only road to take is perfection itself

              Comment


              • #8
                Aldri lagt merke til den utenom Boss'n når jeg holdt på med den.
                Men ja er jo betryggende å vite det ikke var noe gærnt.
                Ser jeg har skrevet boss øverst her å i dette innlegget.
                Var en Boschmann 5000W somd u betalte 5000,- for for 7 år siden

                Men så er det jo Sedaner jeg har hatt.
                Å forsterkerne er jo litt skjult i familie vogna.
                ¤ Pioneer DEH-P88RSII ¤ Infinity ¤ Focal ¤ Rockford Fosgate P450.4 ¤ Digital Design M1B ¤ Digital Design Redline series ¤
                Pitbull-Racing Mvh Peder Akilles Kristiansen

                Comment


                • #9
                  takker for svar da vet jeg i allefall at det ikke var noe å bekymre meg for

                  høres ganske godt hos meg da forsterkeren er montert på topp av midlertidig subkasse
                  Celestion_Jbl_Pioneer_Orion_Phoenix Gold_Tang Band_Stinger

                  Comment


                  • #10
                    Hmm, har en gammel Soundstream som oppfører seg ganske så likt, typ ca 1990 modell, og på den er det iallfall ikke på grunn av noe klasse D fenomen for å si det sånn Noen som har en teori angående dette? Klasse AB forsterker altså.
                    [URL="http://www.facebook.com/OttesenDesign"]http://www.facebook.com/OttesenDesign[/URL]

                    Comment


                    • #11
                      Det er switch mode power supply i alle bilforsterkere, så de kan vel alle lage den lyden.

                      Comment

                      Working...
                      X