Announcement

Collapse
No announcement yet.

butyltetning

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • butyltetning

    Har vært på hovedlageret (biltema) en tur, og kom hjem med noe butyltetning.. tenkte å guffe litt rundtom i dæsjbordet for å hindre knirkelyder.. men så lurer jeg på om noen har prøvd den før, og om det blir noe griseri som begynner å renne eller herder og sprekker og greier?
    Som kineserne sier: [I]"Without music, life is a journey through a desert"[/I]

  • #2
    Hva med å dytte i noe skumgummigreier istedet?
    Bmw e34 520:
    Fountek FR88EX & Peerless SLS213 powered by Audison

    Comment


    • #3
      ja, da må jeg få tak i en skumgummilist av noe slag, med lim på ene siden..

      Dæsjen er 2-delt, så mellom de 2 delene det er litt kritisk.. if you understand...
      Som kineserne sier: [I]"Without music, life is a journey through a desert"[/I]

      Comment


      • #4
        Hva med SPLEN?
        Bmw e34 520:
        Fountek FR88EX & Peerless SLS213 powered by Audison

        Comment


        • #5
          Vi bruker speln og bitoplast til å dempe dashbordet, gjerne sammen med vibroplast. Butyl kan jo funke fint i skjøter og sammenføyninger for å hindre knirk.
          Mvh
          Pål Andréas Bryng
          Bilstereosenteret.no
          Vi forhandler bl.a.:
          Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
          Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


          Følg oss på Facebook
          Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

          Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

          Comment


          • #6
            Originally posted by InstallBay View Post
            Vi bruker speln og bitoplast til å dempe dashbordet, gjerne sammen med vibroplast. Butyl kan jo funke fint i skjøter og sammenføyninger for å hindre knirk.
            Jepp, var knirken jeg i første omgang var ute etter å få bort
            Som kineserne sier: [I]"Without music, life is a journey through a desert"[/I]

            Comment


            • #7
              Som vanlig, dårlig respons på biltemaprodukter...
              Alpine - Dynamat - Hertz - Installbay - JL Audio - Monstercables - Stinger
              Prosjekt tråd: http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1084
              Update 15.05.09. Kenneth Ueland, Rogaland

              Comment


              • #8
                Originally posted by NeDD View Post
                Som vanlig, dårlig respons på biltemaprodukter...
                hehe, har en tendens til det
                jeg skal nå ihvertfall prøve det.. så kan jeg gi litt feedback på om det ubrukelig eller ikke..
                Som kineserne sier: [I]"Without music, life is a journey through a desert"[/I]

                Comment


                • #9
                  Flott. Bare ikke vurder "dempe"platene til biltema. Trekker til seg vann bedre en mikrofiber
                  En kompis fikk hele hjulbrønnen full av rust, og det var et vanvittig stress med å få ut all skumgummien som hang fast

                  Har selv kjøpt byggskum fra biltema.. Nå kommer ikke karosseriet til å skrangle mellom bakdørene og bakluka
                  Eneste brukende fra tema utenom fiber`et og sparkelen derfor.. Som hele installbay liker så godt
                  Alpine - Dynamat - Hertz - Installbay - JL Audio - Monstercables - Stinger
                  Prosjekt tråd: http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1084
                  Update 15.05.09. Kenneth Ueland, Rogaland

                  Comment


                  • #10
                    Du vil ikke få bort knirkingen med en dæsj teflonspray da? Jeg kurerte ihvertfall et knirkete askebeger med det, har aldri hørt noe mer til det

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by epifant View Post
                      Du vil ikke få bort knirkingen med en dæsj teflonspray da? Jeg kurerte ihvertfall et knirkete askebeger med det, har aldri hørt noe mer til det
                      teflonspray? aldri hørt om
                      type tynnflytende spray sak da..?
                      fåes kjøpt hvor?
                      Som kineserne sier: [I]"Without music, life is a journey through a desert"[/I]

                      Comment


                      • #12
                        Biltema Artikkelnummer 36-4516, 49.90,- per boks.

                        Comment


                        • #13
                          Biltema FTW!

                          De har faktisk endel forbruksvarer som er billig og bra!
                          Mvh Tony
                          - The only road to take is perfection itself

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by sqwannabe View Post
                            ja, da må jeg få tak i en skumgummilist av noe slag, med lim på ene siden..

                            Dæsjen er 2-delt, så mellom de 2 delene det er litt kritisk.. if you understand...
                            Hvis du ha rplaner om enkelt å kunne dele disse delene igjen. Kjøp selvklebende borrelås, og druk bare den myke siden, f.eks.
                            Ketil Skjei
                            Leder EmmaNorway
                            www.emmaweb.no

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by EmmaNorway View Post
                              Hvis du ha rplaner om enkelt å kunne dele disse delene igjen. Kjøp selvklebende borrelås, og druk bare den myke siden, f.eks.
                              så jeg vil ha problemer med å få den fra hverandre igjen om jeg bruker butyl?
                              Som kineserne sier: [I]"Without music, life is a journey through a desert"[/I]

                              Comment

                              Working...
                              X