Announcement

Collapse
No announcement yet.

PXA-H701?.. hjelp!..

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #46
    kjøper 9861Ri vettu.. koster 6995kr, halve prisen av 9865R. kommer lett inn i menyer og sånn etter hvert, ikke noe værre enn noe annet fra alpine

    JA, det er sikkert dårligre lyd i den og den bruker litt lang tid på og komme igang med og lese cd`er.
    sound.vision.soul

    Type R

    Comment


    • #47
      Originally posted by sqwannabe View Post
      Altså, lager prosessoren store forandringer på lyden som kommer fra HU'en, eller fungerer den bare mer som en handyman som gir meg en drøss med instillingsmuligheter uten å plundre med den opprinnelige "basislyden" som kommer fra HU'en?

      for å svare ENKELT på det du spør thomas:

      den DIGITALE signalen som HU sender til X processor skal ikke gi noe forkjell lydmessig da dette er ren data signaler... altså 0 og 1... kvaliteten på HU er avgjørende for nøyaktigheten som laseren leser av platten og hvor mye jitter den tilføyer til den digitale signalen -dette er kanskje mer kjente i fra hjemme hifi tidiligvis... ENESTE gang som HU bør være av høy kvalitet er når man bruker å konvertere den analoge signalen til en digital signal først før den processeres videre i dspn... men dette blir smør på flesk egentlig... Alpine er 100 ganger bedre enn Pioneer på dette område da Pioneer BARE godtar digitale signler fra andre Pioneer ennheter mens Alpine har muligheter for å motta analoge signaler... her har Pioneer MYE å lære

      Ellers er DSP en komplett løsning som består hovedsakelig av minst en digital inngang enten optisk eller galvanisk eller med en A/D (analog til digital) konverter som Alpine -pioneer har bare optisk- og videre en dedikert Dsp processor som kan trikse og mikse den digitale signalen i det digitale domene. Deretter sendes signalen til en D/A (digital til analog) konverter som konverterer den processerte signalen til en vanlig analog det er også i denne seksjonen at den digitalen signalen sendes til konverteren som konverterer til analog ved en gitt frekvens/fase/styrke/steilhet altså delefiltre....

      Kvaliteten/type av konvertere som bukes er med på å bestemme kvaliteten på analoge signalen. Pioneer bruker mye strøm konvertere Alpine er jeg ikke sikker på da jeg ikke har sett noen skjema på de nyeste typene ellers brukte de mye a la Sigma konvertere før -veldig temperatur avhengi-

      ellers er vel bare den eneste "digitale" inngangen på Alpine den optiske løsningen, så her kan du bruke en hvilken som helst modell med optisk utgang og dette skal IKKE skal gi noe som helst lyd forksjell... -siden det er dette din opprinelig spørsmål som du lurte på.
      --kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*
      -Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

      Comment


      • #48
        Ingen av Alpine sine CD spillere har prosessorkontroll. Det er kun Multimediaenheter og 1DIN DVD hovedenheter. Med andre ord spillere som begynner på: IVA og DVA.
        Glenn Solie

        Frittstående konsulent

        Comment


        • #49
          Synd analog-input på PXA'n suser så inni granskauen Jeg er ikke fornøyd med analog inn, så jeg må skaffe meg en spiller med optisk ut....
          Roar Sørlie
          Tlf 90127075
          Strandgata 26; mitt andre hjem :P

          Comment


          • #50
            Originally posted by r3mark View Post
            Synd analog-input på PXA'n suser så inni granskauen Jeg er ikke fornøyd med analog inn, så jeg må skaffe meg en spiller med optisk ut....
            Du får skaffe deg spilleren min da
            Som kineserne sier: [I]"Without music, life is a journey through a desert"[/I]

            Comment


            • #51
              Huh? Nei, må være Alpine vettu
              Mulig jeg slår til på noe snart nå, for denne susinga gidder jeg rett og slett ikke!
              Roar Sørlie
              Tlf 90127075
              Strandgata 26; mitt andre hjem :P

              Comment


              • #52
                Originally posted by r3mark View Post
                Huh? Nei, må være Alpine vettu
                Mulig jeg slår til på noe snart nå, for denne susinga gidder jeg rett og slett ikke!
                Må ikke være alpine så lenge du har den kontroll enheten til pxa for å få den innstillt
                Som kineserne sier: [I]"Without music, life is a journey through a desert"[/I]

                Comment


                • #53
                  Neida, men det er litt greit å få vekk den kontrollboksen da
                  Roar Sørlie
                  Tlf 90127075
                  Strandgata 26; mitt andre hjem :P

                  Comment


                  • #54
                    Originally posted by r3mark View Post
                    Synd analog-input på PXA'n suser så inni granskauen Jeg er ikke fornøyd med analog inn, så jeg må skaffe meg en spiller med optisk ut....
                    Kan en ubrukt IVA-D310RB være aktuelt?

                    Comment


                    • #55
                      Hvor brukt og hvor latterlig billig kan man få den da?
                      Roar Sørlie
                      Tlf 90127075
                      Strandgata 26; mitt andre hjem :P

                      Comment


                      • #56
                        Originally posted by r3mark View Post
                        Hvor brukt og hvor latterlig billig kan man få den da?
                        Aldri vært brukt i det hele tatt. Skulle ha den i Honda'n, men har nå en ODR spiller istedet.
                        Har holdt denne av til en i en laaaaaaang stund, men nå begynner det å ta veldig lang tid. Så den blir nok tilsalgs igjen. Har pxa-h701, fjernkontroll og "Monster" optisk kabel også. Den går for 7000,-

                        Comment

                        Working...
                        X