Announcement

Collapse
No announcement yet.

Rockford Fosgate hjelp!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Rockford Fosgate hjelp!

    Hei.

    Jeg skal snart kjøre opp til bil å da skal jeg jo selvfølgelig ha anlegg i kjerra!

    Har drevet å kjikket på kombinasjonen av 2stk RF power T2 subber å RF T40001 forsterkern. Det jeg lurer på er hvor store kabler, kondensator(e), batteri osv. jeg trenger? Bilen blir nok en Audi sedan, muligens en 100.

    På forhånd takk =D
    Aleksander Wik

  • #2
    Oppgrader alle kabler i motorrommet, legg opp 50mm2 kabel fra batteriet. Dropp kondensatoren.

    Eller ennå bedre, kjøp et Odessey PC925 batteri og monter det i bagasjerommet sammen med forsterkeren, trekk 25mm2 kabel fra batteriet foran i bilen til batteriet bak. Det trenger ikke bli dyrere med et ekstra batteri, for kabler er dyrt og du kan gå drastisk ned på tykkelse når det kun er ladespenning som skal gå gjennom kabelen. Så legger du opp noen korte stumper med 50mm2 fra batteriet bak og til forsterkeren.
    Mvh
    Pål Andréas Bryng
    Bilstereosenteret.no
    Vi forhandler bl.a.:
    Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
    Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


    Følg oss på Facebook
    Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

    Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

    Comment


    • #3
      Yoyo, Aleks!

      Det blir vell min tur å hjelpe deg snart, ser jeg?
      Mvh.
      Roy
      Mob: 40 30 99 06

      Comment


      • #4
        Yeah;D har hjulpet deg noen ganger å! Med litt forskjellige resultat
        Aleksander Wik

        Comment


        • #5
          Å oppgradere kablene er sikkert ikke så dumt, fra dynamo til batteri da eller? Å sette et verstingbatteri i bagasjerommet har jeg tenkt på ja Må vel se litt på nettet om det er mulig å skaffe ny dynamo osv. Har kikket litt på audi med 2.8 v6, vet ikke hvor stor orginal dynamoen er. Sikkert 60 - 80amp!?
          Aleksander Wik

          Comment


          • #6
            Originally posted by ZyNc View Post
            Hei.

            Jeg skal snart kjøre opp til bil å da skal jeg jo selvfølgelig ha anlegg i kjerra!

            Har drevet å kjikket på kombinasjonen av 2stk RF power T2 subber å RF T40001 forsterkern. Det jeg lurer på er hvor store kabler, kondensator(e), batteri osv. jeg trenger? Bilen blir nok en Audi sedan, muligens en 100.

            På forhånd takk =D
            Det er noen skikkeli arti elemnter å et voldsverk av en amp du har valgt...husk skikkeli kasse med port
            Focal
            Mosconi
            Pioneer

            Comment


            • #7
              Originally posted by Bøijnis View Post
              Det er noen skikkeli arti elemnter å et voldsverk av en amp du har valgt...husk skikkeli kasse med port
              Ja, trur det blir bra Snakka me bilradiospesialisten å de sa at hvis jeg brukte trykkasse koms jeg til å bli skuffet, skal prøve å bestille en dual 12" bassworx kasse. Vet at de kassene er veldig bra!
              Aleksander Wik

              Comment


              • #8
                Originally posted by ZyNc View Post
                skal prøve å bestille en dual 12" bassworx kasse. Vet at de kassene er veldig bra!
                De kassene er absolutt ikke noe bedre enn de fleste andre kassene som er å få kjøpt, de er bare mye dyrere. Sjekk de kassene vi har http://installbay.no/product_info.ph...roducts_id=879 Om den passer i volum vet jeg ikke. Men hadde ikke giddi å betalt masse ekstra for den lakkerte fronten på bassworx kassa.

                Har du vurdert å kjøpe noe annet enn RF? er sikker mange her som kan gi deg tilbud på noe som spiller like bra til en hyggelig pris.
                Mvh
                Pål Andréas Bryng
                Bilstereosenteret.no
                Vi forhandler bl.a.:
                Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
                Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


                Følg oss på Facebook
                Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

                Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

                Comment


                • #9
                  Originally posted by ZyNc View Post
                  Hei.

                  Jeg skal snart kjøre opp til bil å da skal jeg jo selvfølgelig ha anlegg i kjerra!

                  Har drevet å kjikket på kombinasjonen av 2stk RF power T2 subber å RF T40001 forsterkern. Det jeg lurer på er hvor store kabler, kondensator(e), batteri osv. jeg trenger? Bilen blir nok en Audi sedan, muligens en 100.

                  På forhånd takk =D
                  Dette kan du komme høyt med, om du montere det rett En kamerat har spillt 149.6dB med 2x15" T2 men med 1x30000 amp på hver T2. Selv HA... jeg RF..Så jeg ville nok anbefalt deg noe annet RE Audio, Hertz, Pioneer, SoundStream..
                  VW/Audi ende-tusi-ast!

                  Comment


                  • #10
                    En av grunnen til at jeg har "valgt" rockford er at jeg får god rabatt hos den "lokale" sjappa
                    Aleksander Wik

                    Comment


                    • #11
                      det er lov å sende forespørsler til andre og sjekke tilbudene opp mot den lokale sjappa. Det er sluttsummen som er viktigst og ikke antall % du får
                      Mvh
                      Pål Andréas Bryng
                      Bilstereosenteret.no
                      Vi forhandler bl.a.:
                      Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
                      Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


                      Følg oss på Facebook
                      Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

                      Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by InstallBay View Post
                        det er lov å sende forespørsler til andre og sjekke tilbudene opp mot den lokale sjappa. Det er sluttsummen som er viktigst og ikke antall % du får
                        Det er dere veldig gode på Pål, samt den beste servicen jeg noen gang har vært borti..
                        VW/Audi ende-tusi-ast!

                        Comment


                        • #13
                          Jo det er vel sant d. Får ikke førerkortet før om en måned uansett. Jeg må ha bil å, så anlegget blir vel sånn litt etter litt. Skal undersøke å prøve å få høre osv på litt forskjellig

                          Men ossen tror dere det funker i en slik sedan? Må vel ha et 6" bassrefleksrør i hattylla!
                          Attached Files
                          Last edited by ZyNc; 16-09-2007, 20:20.
                          Aleksander Wik

                          Comment


                          • #14
                            Hvilke meninger har dere om den nye Stroker Pro'en til cerwin da? spiller sikkert kurant den!? ;D
                            Aleksander Wik

                            Comment


                            • #15
                              er et beist det ! :P

                              Comment

                              Working...
                              X