Announcement

Collapse
No announcement yet.

Spilleren min støtter DivX, hvordan funker det?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Spilleren min støtter DivX, hvordan funker det?

    Heiheei!

    Har en Alpine IVA W502R som spiller, og det står flere plasser på den at den støtter DivX.
    http://www.caraudiocentre.co.uk/prod...od_p-23679.htm

    Hvordan brukes dette?
    Har lyst til å spille av musikkvideoer i bilen, og kan det med å brenne som en dvd film, men det blir jo bare 90 minutter med film. Er egentlig ganske lite.

    Er ikke DivX .avi eller noe sånt? Har prøvd å bare legge inn .avi filer på en dvd cd men det kommer bare opp Disc Error på skjermen.

    Noen som har erfaring med dette? svar blir satt pris på

  • #2
    Originally posted by Morten-st View Post
    Heiheei!

    Har en Alpine IVA W502R som spiller, og det står flere plasser på den at den støtter DivX.
    http://www.caraudiocentre.co.uk/prod...od_p-23679.htm

    Hvordan brukes dette?
    Har lyst til å spille av musikkvideoer i bilen, og kan det med å brenne som en dvd film, men det blir jo bare 90 minutter med film. Er egentlig ganske lite.

    Er ikke DivX .avi eller noe sånt? Har prøvd å bare legge inn .avi filer på en dvd cd men det kommer bare opp Disc Error på skjermen.

    Noen som har erfaring med dette? svar blir satt pris på
    Hei.
    DivX er et codec som støttes av flere og flere spillere. Både av kjente merker som Alpine men også av de billigere merkene.
    Problemet med DivX er at det er et utgående codec, de fleste .avi-filmer som du laster ned på TPB og lignende er kodet i Xvid.. Det medfører jo selvsagt at du støter på litt problemer.

    Disc Error kan også ha noe med at du ikke avslutter CD'en når du brenner den, så sørg for at den ikke gjør det til en multisession-disc.
    Alpine MRV-F407, Alpine MRV-T1507, SS TRC 6.N + 3" TB, 1 stk HX 250D.

    Comment


    • #3
      Er det mulig å konvertere til DivX da?
      Jeg bruker en sånn Youtube downloader, så laster jeg ned det jeg vil ha.

      Har prøvd 2 brenneprogram, og jeg bruker laveste brennehastighet og lar den avslutte helt til cden popper ut av laptopen + at jeg har brukt USB penn, men det fungerer ikke

      Comment


      • #4
        Originally posted by Morten-st View Post
        Er det mulig å konvertere til DivX da?
        Jeg bruker en sånn Youtube downloader, så laster jeg ned det jeg vil ha.

        Har prøvd 2 brenneprogram, og jeg bruker laveste brennehastighet og lar den avslutte helt til cden popper ut av laptopen + at jeg har brukt USB penn, men det fungerer ikke
        Om du laster ned fra youtube kommer den vel i et annet format, gjør den ikke? Vet ikke hvordan downloader du bruker, men det har vært .flv på de filene jeg har sett rippet fra youtube.

        Kan sende deg en divx-komprimert musikkvideo om du vil. Sleng meg til på msn, bare. nico@atchoo.net
        Alpine MRV-F407, Alpine MRV-T1507, SS TRC 6.N + 3" TB, 1 stk HX 250D.

        Comment


        • #5
          hvis du er noe lengre nord (vesterålen) en dag så kan du få ca 30 gb med varierte musikkvideoer i divx her
          er mange fra bodø som går transportfag her
          Celestion_Jbl_Pioneer_Orion_Phoenix Gold_Tang Band_Stinger

          Comment


          • #6
            Nico sente meg noen filmer idag, som var i DivX, men di fungerte heller ikke

            Comment


            • #7
              Da er det nok måten du brenner ut filene på som er problemet. Sikker på at du "avslutter" CDen når du brenner?
              Torbjørn J. - [B]PM er deaktivert, bruk e-post.[/B]
              [B]Bilen[/B]: Pioneer p99rs - Mcintosh MC431 - Brax X2000.2 - Mosconi 300.2
              Hjemme: Yamaha RXA3010 | XPA-5 x 2 | Emotiva ERT-8.3 | ERM-6.3 | ERD-1 x 4 | HFS sub * 2 | SVS AS-EQ1

              Comment


              • #8
                Originally posted by ugn View Post
                Da er det nok måten du brenner ut filene på som er problemet. Sikker på at du "avslutter" CDen når du brenner?
                Originally posted by nicoloco View Post
                Disc Error kan også ha noe med at du ikke avslutter CD'en når du brenner den, så sørg for at den ikke gjør det til en multisession-disc.

                I beat you to it
                Alpine MRV-F407, Alpine MRV-T1507, SS TRC 6.N + 3" TB, 1 stk HX 250D.

                Comment


                • #9
                  Har hatt dem på en USB penn i FAT32, og det fungerte ikke!

                  Comment


                  • #10
                    mulighet for divx driveroppdatering på spilleren da? er mange forskjellige generasjoner, men de nyeste er heldigvis bakoverkompatible
                    Celestion_Jbl_Pioneer_Orion_Phoenix Gold_Tang Band_Stinger

                    Comment

                    Working...
                    X