Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hvilken permanent strømkabel skal brukes?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hvilken permanent strømkabel skal brukes?

    eg trenger CAN BUS Interface for å få 12v spenning til ny cd-spiller. Utgangspunktet er at jeg har to kabler inntil orginalspiller som fører permanent 12v+. Hvilken skal jeg bruke (en er merket "12v+" den andre "12v+ ub". Skal jeg kanskje bruke en av disse direkte til spiller og den andre til CAN BUS Interface. Kan jeg bruke samme jordkabel til spiller og CAN BUS? Jeg antar at CAN high er det samme som CAN+ og CAN low det samme som Can-, er det rett?

    Hvor er det normalt/mest hensiktsmessig å plassere denne CAN BUS-boksen, og hvordan feste den?

  • #2
    Ikke mange svar å få her. Dersom det skulle skyldes manglende kompetanse hos folket, så kan jeg opplyse om at jeg har fått dette i orden nå (og fungerer fremdeles).

    Jeg brukte da samme jordkabel til Interfacet og spilleren. Jeg brukte også samme strømkabel til interfacet og spilleren, den som er merket "ub".

    For øvrig så blir det fort trangt bak/under spilleren med både interfacet, antenneforsterker og alle ledningene. Tipset mitt er å fjerne luftdysene/med boksen over spilleren. Da kommer man bedre til og kan flytte interfacet, ledningene og antenneforsterkeren lengere bak dashbordet.

    Dette var en Skoda octavia 2007, men flere av bilene i vw-konsernet er bygd etter nesten samme lest, så dette er nok likt på langt flere bilmoddeler.

    Comment


    • #3
      Det er utvilsomt manglende kompetanse, jeg kan ikke se at noen her inne faktisk har peiling på bilstereo... Hele forumet har blitt trukket OT mot hekling og andre husflid-prosjekter.

      Jeg forstod ikke helt problemstillingen din, jeg.... Og det var ikke veldig mye informasjon å hente angående hvilken automasjonsenhet det var du skulle koble til... Samme det, du har løst det og takk for informasjonen om hvordan man løser det
      Alpine MRV-F407, Alpine MRV-T1507, SS TRC 6.N + 3" TB, 1 stk HX 250D.

      Comment

      Working...
      X