Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hvilke Rygge kamera???

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hvilke Rygge kamera???

    Hvilke rygge kamera er bra?
    Og hvor kjøpe det?

    Skal koble det opp til CarPC i bilen min.
    Raymond
    Min nye bil med nytt anlegg

  • #2
    Kjøpte et på eBay. Composite-utgang (gul phono-/RCA-plugg) og minijack for 12V-tilkobling.

    Fungerte utmerket, men har ikke montert det i bilen enda. Kostet ikke stort. Gikk i alle fall under mva-grensa inkludert frakt, så under 200,- et sted.

    Edit: Skal du ha det tilkoblet en PC, må du ha et video capture-kort. Får en billig USB-versjon på eBay, og det funker også veldig fint. Kostet enda mindre enn kameraet, tror jeg. 50,- inkl. frakt eller noe sånt.

    Comment


    • #3
      Originally posted by Miniboom View Post
      Kjøpte et på eBay. Composite-utgang (gul phono-/RCA-plugg) og minijack for 12V-tilkobling.

      Fungerte utmerket, men har ikke montert det i bilen enda. Kostet ikke stort. Gikk i alle fall under mva-grensa inkludert frakt, så under 200,- et sted.

      Edit: Skal du ha det tilkoblet en PC, må du ha et video capture-kort. Får en billig USB-versjon på eBay, og det funker også veldig fint. Kostet enda mindre enn kameraet, tror jeg. 50,- inkl. frakt eller noe sånt.
      Ja, er inne på Ebay og kikker.
      Lurer på om det er noe bra kvalitet til den billige prisen.
      Kobler nok kamera rett opp til skjermen, og når jeg setter giren i revers så bytter kamera bilde automatisk(håper jeg da). Kommer nok ikke til å gå igjenom PCen, litt dårlig forklart av meg der ja ja
      Raymond
      Min nye bil med nytt anlegg

      Comment


      • #4
        Si fra om du får til noe brukbart. Har bestillt meg deler til carputer selv og kunne tenkt meg ett ryggekamera.

        Comment


        • #5
          Originally posted by trustno1 View Post
          Si fra om du får til noe brukbart. Har bestillt meg deler til carputer selv og kunne tenkt meg ett ryggekamera.
          Ok.
          Fortell hva du har kjøpt av CarPC deler og hvor du har kjøpt dem:-)
          Raymond
          Min nye bil med nytt anlegg

          Comment


          • #6
            Originally posted by trustno1 View Post
            Si fra om du får til noe brukbart. Har bestillt meg deler til carputer selv og kunne tenkt meg ett ryggekamera.
            Har funnet et par stk`er nå

            Vil gå for et av disse under her i den rekkefølgen:
            Code:
            1.
            http://cgi.ebay.com/E361-WATERPROOF-CAR-REVERSING-CAMERA-REAR-VIEW-CAMERA-/130395383116?cmd=ViewItem&pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item1e5c2ba54c
            
            2.
            http://cgi.ebay.com/Mini-Waterproof-Car-Rear-view-Reversing-Camera-150-Deg-/260563728453?cmd=ViewItem&pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item3caacef845
            
            3.
            http://cgi.ebay.com/Car-rear-view-170-angle-mini-CMD-camera-backup-6M-cable-/190403943651?cmd=ViewItem&pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item2c54f59ce3
            Dem har høy oppløsning, tåler vann og 170graders synsvinkel. Og ser greie ut fysisk.
            Raymond
            Min nye bil med nytt anlegg

            Comment


            • #7
              Originally posted by Rs4 View Post
              Ok.
              Fortell hva du har kjøpt av CarPC deler og hvor du har kjøpt dem:-)
              Kjøpte skjerm og strømforsyning på ebay:
              Lilliput 8" touchscreen med HDMI
              M4-ATX 250wMonsterCar PC 6-30V

              Standard pc deler kjøpte jeg på komplett.no:
              ASUS AT3IONT-I Deluxe, Intel®Atom330
              Kingston SSDNow V Series V GEN 2 128GB
              Crucial DDR3 1066MHz 4GB KIT, CL7

              Om dette var gode valg har jeg egentlig liten peiling på, da jeg aldri har satt opp en carputer før. Men vi får se hvordan det funker

              Comment


              • #8
                Originally posted by trustno1 View Post
                Kjøpte skjerm og strømforsyning på ebay:
                Lilliput 8" touchscreen med HDMI
                M4-ATX 250wMonsterCar PC 6-30V

                Standard pc deler kjøpte jeg på komplett.no:
                ASUS AT3IONT-I Deluxe, Intel®Atom330
                Kingston SSDNow V Series V GEN 2 128GB
                Crucial DDR3 1066MHz 4GB KIT, CL7

                Om dette var gode valg har jeg egentlig liten peiling på, da jeg aldri har satt opp en carputer før. Men vi får se hvordan det funker
                Har du fått delene og testet dem ut?
                Lilliput 8" touchscreen med HDMI ser meget intresangt ut, om du ikke har allerde fått dem/testet dem, gi ly på hvordan denne er, da jeg er på jakt etter en lignde, dvs uten ramma og at det skal være med toutchscreen jeg vil ha.

                M4-ATX 250wMonsterCar PC 6-30V, er vel kanskje den beste strømforsyningen som er, men det er få kabinetter som kan romme den, har sett på samme der og, men finner ikke ut hvilke kabinett som kan ha den og det hovedkortet som jeg ønsker i seg, og samtidig være lite.

                Dem andre delene ser jo også meget bra ut, litt overkill med Kingston SSDNow V Series V GEN 2 128GB kanskje? Men meget kjekt :-)

                Hvilke kabinett kjører du dette i?

                Jeg tror jeg kommer til å lage meg et, vis jeg ikke finner noe som passer mine behov.
                Raymond
                Min nye bil med nytt anlegg

                Comment


                • #9
                  Originally posted by Rs4 View Post
                  Har du fått delene og testet dem ut?
                  Lilliput 8" touchscreen med HDMI ser meget intresangt ut, om du ikke har allerde fått dem/testet dem, gi ly på hvordan denne er, da jeg er på jakt etter en lignde, dvs uten ramma og at det skal være med toutchscreen jeg vil ha.

                  M4-ATX 250wMonsterCar PC 6-30V, er vel kanskje den beste strømforsyningen som er, men det er få kabinetter som kan romme den, har sett på samme der og, men finner ikke ut hvilke kabinett som kan ha den og det hovedkortet som jeg ønsker i seg, og samtidig være lite.

                  Dem andre delene ser jo også meget bra ut, litt overkill med Kingston SSDNow V Series V GEN 2 128GB kanskje? Men meget kjekt :-)

                  Hvilke kabinett kjører du dette i?

                  Jeg tror jeg kommer til å lage meg et, vis jeg ikke finner noe som passer mine behov.
                  Bestillte på søndag, så ikke fått noe enda nei. Håper å få delene i fra komplett i morgen, så kan jeg begynne å sette opp pc'n.

                  Delene fra ebay tar nok litt mer tid.

                  Er nok godt mulig disken er litt overkill, men skulle uansett ha SSD, og den var ikke så mye dyrere enn 64gb disk. Uansett greit å ha litt lagringsplass

                  Angående kabinett så mekker jeg nok noe på egenhånd. Ikke helt sikker på hvordan jeg skal plassere ting enda.

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by Rs4 View Post
                    da jeg er på jakt etter en lignde, dvs uten ramma
                    Er de mulig å få kjøpt uten ramme? Så ikke noe når jeg leita.

                    Aner du hvordan det er å pelle av ramma på en eventuellt? Skal støpe en ny konsoll i dashen å ha dette i, så mulig jeg hadde spart litt plass uten ramma.
                    Last edited by trustno1; 16-06-2010, 17:22.

                    Comment


                    • #11
                      Lite tips når det gjelder kamera. Sørg for at det har en bra nok IP sertifisering. Da slipper du problemer med dogg og vann.
                      Mvh
                      J. Holm
                      www.b2audio.com
                      http://facebook.com/b2audio

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by trustno1 View Post
                        Er de mulig å få kjøpt uten ramme? Så ikke noe når jeg leita.

                        Aner du hvordan det er å pelle av ramma på en eventuellt? Skal støpe en ny konsoll i dashen å ha dette i, så mulig jeg hadde spart litt plass uten ramma.
                        blant annet herfra:

                        8" Screen 4:3
                        http://www.cartft.com/catalog/il/895
                        Dimensions: 185.6 x 143.6 x 27 mm
                        Display: 162 x 121.5 mm

                        8" Screen 16:9
                        http://www.cartft.com/catalog/il/1160
                        Dimensions: 195.4 x 119.5 x 32.6 mm
                        Display: 174 x 105 mm
                        Raymond
                        Min nye bil med nytt anlegg

                        Comment


                        • #13
                          Åja, nå tenkte jeg på lilliput skjermen jeg. Men vi får se hva jeg får til angående ramma

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by trustno1 View Post
                            Bestillte på søndag, så ikke fått noe enda nei. Håper å få delene i fra komplett i morgen, så kan jeg begynne å sette opp pc'n.

                            Delene fra ebay tar nok litt mer tid.
                            Gi lyd på hvordan det blir :-)

                            Originally posted by trustno1 View Post
                            Er nok godt mulig disken er litt overkill, men skulle uansett ha SSD, og den var ikke så mye dyrere enn 64gb disk. Uansett greit å ha litt lagringsplass
                            Kjekt er det ihvertfall :-)

                            Originally posted by trustno1 View Post
                            Angående kabinett så mekker jeg nok noe på egenhånd. Ikke helt sikker på hvordan jeg skal plassere ting enda.
                            Fortell hvordan du vil gjøre det etterhvert da.

                            Jeg har tenkt på plexi glas, pga det er lett tilgjengelig for meg. Tar utgangs pkt i h/k og strøm forsyninga(som er visst stor). Våres h/k er vel 17x17 cm, tenker meg en kasse på 25x20x10cm max(+/-et par cm her og der).

                            Og alla dette bare en del mindre





                            Code:
                            http://www.overclockersclub.com/guides/plexicomputercasehowto/
                            
                            http://www.tux.org/~bball/pcmods/


                            Andre muligheter





                            Her er det butikk som selger mange typer bokser
                            Code:
                            http://www.hammondmfg.com/scpg.htm
                            Raymond
                            Min nye bil med nytt anlegg

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by trustno1 View Post
                              Åja, nå tenkte jeg på lilliput skjermen jeg. Men vi får se hva jeg får til angående ramma
                              Ahaa, men det er og dette da, men litt mer arbeid
                              http://www.topfreebiz.com/product/61...-quot;-SKD.htm
                              Raymond
                              Min nye bil med nytt anlegg

                              Comment

                              Working...
                              X