Announcement

Collapse
No announcement yet.

Rockford Fosgate Power bd1000a1

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Rockford Fosgate Power bd1000a1

    Heisann!

    Har fått fatt i en RF power bd1000a1, vet ikke så mye om den enda så jeg lurte på om noen av dere her inne har erfaringer eller noen formening om denne Har ikke testet om den funker enda, den har stått lagra i noen år hos han som hadde den, men den funka før han satte den vekk.

    Mvh Sindre
    | Alpine SPR-17S | dynaBel BF1502 | Alpine CDE-9880R|

  • #2
    Jeg har en RF power 20001bd, er vel omtrent den samme forsterkeren vil jeg tro, bare større.

    Er igrunn fornøyd med den. De forsterkerne gir gjerne noe mer effekt enn oppgitt.100-200w somregel.

    Ikke så mye annet å si kanskje. Den har infrasonic filter (fjerning av lavere frekvenser enn det du hører) og ett lowpass filter. Husker ikke akkurat hva du kan justere, men er noe slikt som 35 til 300 hz.

    Eneste jeg kan nevnte er at jeg har fått problemer med støy med denne forsterkeren tilkoblet. Vet ikke helt hvordan, men det trenger ikke bety noe for din del

    Comment


    • #3
      Har fått testa den idag og det ser ut som den fungerer Men denne har ikke noe subsonicfilter som du har..
      | Alpine SPR-17S | dynaBel BF1502 | Alpine CDE-9880R|

      Comment


      • #4
        Hvor har du det ifra at den gir MER effekt enn oppgitt?? Jeg vil nå heller si det motsatte.
        Støyen som oppleves har helt sikkert med jording og gjøre, og hvis du er 100% sikker på at jordingen din er bra, så er det mest sannsylig en jordfeil i forsterkeren

        Har du fått forsterkeren billig/gratis, så er det vel verdt det, men ikke betal en masse penger for den.
        Last edited by cossiemk1; 17-06-2010, 08:13.

        Comment


        • #5
          Originally posted by cossiemk1 View Post
          Hvor har du det ifra at den gir MER effekt enn oppgitt?? Jeg vil nå heller si det motsatte.
          Støyen som oppleves har helt sikkert med jording og gjøre, og ikke noe med forsterkeren

          Har du fått forsterkeren billig/gratis, så er det vel verdt det, men ikke betal en masse penger for den.
          Søk litt på Rockford fosgate og birth sheets ...

          Og når det gjelder støyen min så er det forsterkeren ja. Hva i all verden slags grunnlag har du til å påstå at det "helt sikkert er jordinga mi" og ikke forsterkeren?

          Om man ikke har noe fornuftig å komme med, så er det like greit å ikke skrive en post IMO
          Last edited by trustno1; 16-06-2010, 09:36.

          Comment


          • #6
            Ingen flere som vet noe?

            Skulle få den for en tusing, tror den er verd det

            Mhv. Sindre
            | Alpine SPR-17S | dynaBel BF1502 | Alpine CDE-9880R|

            Comment


            • #7
              en tusenlapp høres ut som et go get it kjøp. Kjenner til langt verre kjøp som har kostet mer.
              Mvh
              J. Holm
              www.b2audio.com
              http://facebook.com/b2audio

              Comment


              • #8
                Ja, den er verdt en tusenlapp...
                trustno1, Jeg har solgt RF i mange år, så jeg vet hva det går for, og når jeg mener du har et jordingsproblem, så er det fordi støy i 90% av tilfellene kommer av jordfeil, så da har nok forsterkeren din en jordingsfeil av noe slag. Jeg uttrykker meg kanskje uforståelig for noen, men jeg tar ikke ting ut av løse luften

                Comment


                • #9
                  En av de siste "ordentlige" sakene fra RF det der....Løp og kjøp om den funker og ser fin ut
                  Ikke funnet noen bra datablad men den er oppgitt til 1000watt i 2 ohm...som er under faktisk effekt.
                  Du KAN kjøre denne i 1 ohm også...det bør hvertfall gå greit med de gamle RF ampene...snuser vel da på 17-1800 watt tenker jeg

                  EDIT: 1400++watt i 1 ohm...fant jeg ut på nettet
                  Last edited by Alpine306; 18-06-2010, 00:22.
                  Alpine cda9855r / Rockford Fosgate PunchPower / Hertz Space 6 Mids

                  Comment

                  Working...
                  X