Announcement

Collapse
No announcement yet.

anlegg bygging i 200sx s14?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • anlegg bygging i 200sx s14?

    hei

    trenger litt tips angående anlegg bygging i 200sx s14 94m,

    usikker på hva jeg skal ha av sub osv,

    noen gode tips?

    + cdspiller helst dvd, og noen greie høytalere osv
    If you can see you oponent's head ligths, it's gonna go to hell .

    nåværende bil
    Nissan 200sx s14 1994m med litt stæsj,

  • #2
    Bare ikke kjøp utstyr hos sånne som han her så er jeg fornøyd. Jeg ville prioritert et skikkelig frontsett, 2-veis eller 3-veis, også skaffa en god forsterker til det. Når det kommer til spillere ville jeg kjøpt en Alpine eller Pioneer med greie justeringsmuligheter (f.eks. Alpine 9887r eller 9855r), en du kunne delt aktivt på (altså å ikke bruke passive delefiltre som følger med komponentsett osv). Deretter kunne du sett på en bra sub m/ forsterker som matcher frontsettet ditt.

    Jeg ville hvertfall gjort det sånn, å begynne foran i bilen (der du sitter og kjører) og jobbe seg bakover etterhvert. Hvis du har penger i fleng så er det bare å kjøpe alt med en gang, også ville jeg brukt litt penger på demping og god montering av elementene, men hvis du har et knapt budsjett ville jeg prioritert det slik:

    -Spiller
    -Frontsett
    -Forsterker front
    -Dempemateriale & solid montering
    -Subwoofer m/ forsterker

    For komplett lyd så bør man jo ha en sub eller to som kan ta seg av frekvensene under 50hz,
    men jeg mener at med et bra (f.eks. 6.5") frontsett skikkelig montert og med dempa dører
    så får du mye bass utifra det også! Da jeg begynte med bilstereo, starta jeg også bak
    i bilen og fikk kjøpe en sub + forsterker billig av en kompis - jeg visste ikke bedre,
    men senere har jeg angra på at jeg ikke starta foran i bilen isteden (frontsett)...
    ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
    Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

    Comment


    • #3
      Originally posted by TakeTheTime View Post
      Bare ikke kjøp utstyr hos sånne som han her så er jeg fornøyd. Jeg ville prioritert et skikkelig frontsett, 2-veis eller 3-veis, også skaffa en god forsterker til det. Når det kommer til spillere ville jeg kjøpt en Alpine eller Pioneer med greie justeringsmuligheter (f.eks. Alpine 9887r eller 9855r), en du kunne delt aktivt på (altså å ikke bruke passive delefiltre som følger med komponentsett osv). Deretter kunne du sett på en bra sub m/ forsterker som matcher frontsettet ditt.

      Jeg ville hvertfall gjort det sånn, å begynne foran i bilen (der du sitter og kjører) og jobbe seg bakover etterhvert. Hvis du har penger i fleng så er det bare å kjøpe alt med en gang, også ville jeg brukt litt penger på demping og god montering av elementene, men hvis du har et knapt budsjett ville jeg prioritert det slik:

      -Spiller
      -Frontsett
      -Forsterker front
      -Dempemateriale & solid montering
      -Subwoofer m/ forsterker

      For komplett lyd så bør man jo ha en sub eller to som kan ta seg av frekvensene under 50hz,
      men jeg mener at med et bra (f.eks. 6.5") frontsett skikkelig montert og med dempa dører
      så får du mye bass utifra det også! Da jeg begynte med bilstereo, starta jeg også bak
      i bilen og fikk kjøpe en sub + forsterker billig av en kompis - jeg visste ikke bedre,
      men senere har jeg angra på at jeg ikke starta foran i bilen isteden (frontsett)...
      takker for bra tips
      spiller blir første byte, fristende å prøve alpine som du nevner der,
      har liggende dempematrialer klart, så kommer til å få dempa bagasjen + dørene i sommer ferien,
      så blir det vel et brukbart frontsett, usikker på hva jeg skal ha her,
      og noen nye høytalere bak,

      så senere kommer da sub + forsterker, her skal det bygges orntli kasse osv

      men hvordan er det med å bestille sub osv fra ebay? lønner det seg d tr0?
      If you can see you oponent's head ligths, it's gonna go to hell .

      nåværende bil
      Nissan 200sx s14 1994m med litt stæsj,

      Comment


      • #4
        Ja Alpine har gode spillere, med skikkelig fin lydkvalitet. Iløpet av kommende uke har jeg en Alpine 9855r til overs,
        da kan du kjøpe den for en billig penge hvis du vil? Tror den har mer enn nok justeringsmuligheter for deg, så lenge
        du ikke er sær som meg og 'må' ha individuell EQ for hver side og sånt. Send meg en PM om det er aktuelt (link i sig.)!

        Men hvorfor skal du ha høyttalere bak?
        Det vil bare messe med lydbildet foran...
        ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
        Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

        Comment


        • #5
          Originally posted by TakeTheTime View Post
          Ja Alpine har gode spillere, med skikkelig fin lydkvalitet. Iløpet av kommende uke har jeg en Alpine 9855r til overs,
          da kan du kjøpe den for en billig penge hvis du vil? Tror den har mer enn nok justeringsmuligheter for deg, så lenge
          du ikke er sær som meg og 'må' ha individuell EQ for hver side og sånt. Send meg en PM om det er aktuelt (link i sig.)!

          Men hvorfor skal du ha høyttalere bak?
          Det vil bare messe med lydbildet foran...
          det skal jeg tenke på er d dvd spiler?

          tja veit ikke helt hvorfor men:P
          If you can see you oponent's head ligths, it's gonna go to hell .

          nåværende bil
          Nissan 200sx s14 1994m med litt stæsj,

          Comment


          • #6
            Dropp høyttalere bak, hvis du ikke veit. Bruk heller pengene på frontsettet, og de bak vil også få go'lyd (nok) med det...



            Nei, det er ikke DVD-spiller. Men den er meget bra, har fin skjerm og et lekent GlideTouch-panel...
            ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
            Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

            Comment


            • #7
              hvor store orginal høyttalere er det på s14?
              i dørene liksom?
              Daniel s.h
              200sx s13
              200sx s14a
              volvo 240 stasj

              Comment


              • #8
                fant denne til deg! http://bilstereoforumet.no/showthrea...ighlight=200sx

                dette virket som et greit bygg i den bilen håper det hjalp deg litt !
                Daniel s.h
                200sx s13
                200sx s14a
                volvo 240 stasj

                Comment


                • #9
                  6,5" i dørene (og i hattehylla forsåvidt). Ligger byggetråd på en ganske fint S14 innpå forumet her en plass mener jeg å huske Edit: ser den allerede er linket til
                  [URL="http://www.facebook.com/OttesenDesign"]http://www.facebook.com/OttesenDesign[/URL]

                  Comment


                  • #10
                    Ellers har jeg en kunde som holder på med 4 x 8" i en 200 sx. Tror det er s14?
                    Mvh
                    J. Holm
                    www.b2audio.com
                    http://facebook.com/b2audio

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by rexxx View Post
                      hvor store orginal høyttalere er det på s14?
                      i dørene liksom?
                      ikke 100% sikker men leste på en liste at s14 har 6'5" i dørene, og bak

                      veit ikke om dette stemmer men
                      If you can see you oponent's head ligths, it's gonna go to hell .

                      nåværende bil
                      Nissan 200sx s14 1994m med litt stæsj,

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by TakeTheTime View Post
                        Dropp høyttalere bak, hvis du ikke veit. Bruk heller pengene på frontsettet, og de bak vil også få go'lyd (nok) med det...



                        Nei, det er ikke DVD-spiller. Men den er meget bra, har fin skjerm og et lekent GlideTouch-panel...
                        åjah hvor mye kunne du tenkt deg for den a?
                        If you can see you oponent's head ligths, it's gonna go to hell .

                        nåværende bil
                        Nissan 200sx s14 1994m med litt stæsj,

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by rexxx View Post
                          fant denne til deg! http://bilstereoforumet.no/showthrea...ighlight=200sx

                          dette virket som et greit bygg i den bilen håper det hjalp deg litt !
                          åjah da skal jeg få lest litt igjennom den
                          If you can see you oponent's head ligths, it's gonna go to hell .

                          nåværende bil
                          Nissan 200sx s14 1994m med litt stæsj,

                          Comment


                          • #14
                            men er det slik at du har planer om å kjøpe s14? eller har du den allerede?
                            Daniel s.h
                            200sx s13
                            200sx s14a
                            volvo 240 stasj

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by rexxx View Post
                              men er det slik at du har planer om å kjøpe s14? eller har du den allerede?
                              fikk lån på fredag, så skal hente den lørdag som kommer
                              så holder på å legge litt planer for bilen fortiden :P
                              If you can see you oponent's head ligths, it's gonna go to hell .

                              nåværende bil
                              Nissan 200sx s14 1994m med litt stæsj,

                              Comment

                              Working...
                              X